Middagslaap

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door joycje, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier ging het middag dutje eraf toen hij ruim 2,5 was.
    Deed hij eerst 2 en half uur slapen tussen de middag liep dit vanzelf terug naar een uurtje en op het laatst sliep hij gewoon weg niet meer.
    Nog geprobeert hem toch een uurtje te laten slapen maar dit werd drama.
    Wel heeft hij een rust uurtje tussen de middag in de zin van dvdtje kijken languit op de bank.
    Ik heb een zoon die niet langer slaapt dan ongeveer 10 a 10,5 uur per nacht hij slaapt dan ook standaard pas tegen 21.00 om er de volgende ochtend weer vrolijk naast te staan tussen 7.00 -7.30 tja...dit heeft hij niet van mij hahaha ik heb mijn 8 uur per nacht echt nodig..

Het is voor jou zelf ff uitpluizen wat het beste werkt voor jou kleine en een nieuw ritme vinden.
    Suc6

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva liet ik toen ze niet meer sliep altijd een filmpje kijken, even lekker uitrusten. Helaas kan Lisa niet zo goed stilzitten en bij een filmpje zit ze meestal hooguit 5 minuten stil. Gelukkig houdt ze wel van kleuren (zit ze ook lekker rustig) en in de zandbak spelen (als het weer het toelaat). Vanmiddag heeft ze ongeveer de hele tijd gestuiterd op de trampoline :D

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M was en is een slechte slaper. Stopte met anderhalf met slapen in bed, heel soms lukte het door samen in het grote bed te gaan liggen en dan boekjes voor te lezen om haar in slaap te krijgen. Wel sliep ze vaak goed in de kinderwagen, maar ook daar steeds meer verzet. Vanaf 2 jaar sliep ze nog maar zelden overdag. Ik probeerde wel altijd een rustmoment te bieden ...

T is een totaal ander slaapkind, vanaf baby af. Hij slaapt nog zo goed als iedere dag, lekker in zn bed en zegt ook vaak dat hij naar bed wil (heerlijk!).

In jouw geval zou ik je kind in ieder geval op bed leggen en zeggen dat hij niet hoeft te slapen maar wel een even op bed moet liggen. Bij T zou dit ook wel werken over een tijdje denk ik. Bij M niet hoor, die zou gigantisch in de contra gaan. Doet ze eigenlijk nog steeds, iedere avond rond bedtijd weer een gevecht. Vanavond voor het eerst sinds tijden min of meer gezeurloos gegaan! Dus karakter van je kind speelt ook een belangrijke rol :)

4. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Erg leuk om jullie reacties te lezen! Bedankt daarvoor.
    Sommige kiezen ervoor om niet de discussie aan te gaan met het in bed leggen. Maar ik heb besloten dit nog wel te doen. Om de simpele reden dat hij bij een filmpje kijken nog gauw aan het rondspringen is. En hij toch echt aangeeft moe te zijn. En het gewoon niet een hele dag trekt en dan om vier uur s middags afgebrand is.

Maar goed dit houdt nu soms dus in dat ik dik drie kwartier bezig ben hem in zijn bed te houden. Maar goed dat is dan die dikke slaap die hij daarna maakt toch wel weer waard!.

Wel ga ik proberen duidelijker te zijn naar hem. Hem dus duidelijker aangeven wanneer hij naar bed gaat door op de klok de tijd aan te wijzen. Terugleggen wanneer hij uit zijn bed komt en zo proberen vol te houden tot het hem gaat lukken overdag wakker te blijven tot in ieder geval 18.00 zonder helemaal afgebrand te zijn!.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga echt niet 3 kwartier bezig zijn met Lisa in bed proberen te leggen, dan maar niet slapen hoor ;). En op dinsdag en donderdag moet ik haar om 15:00 weer wakker maken om Eva op te halen, als ik haar na 3 kwartier in slaap zou krijgen zou ik haar weer 3 kwartier later wakker moeten maken, wordt 'm ook niet.
    En ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik Lisa sowieso niet in slaap ga krijgen als ze gewoon echt niet wil.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    met 17maanden al. Hij werd driftig en sliep toch niet. Op gegeven moment had hij het gordijn los van de muur getrokken. Gaat sindsdien savonds ook weer beter slapen en gewoon klok rond. Heeeel soms valt hij smiddags op de bank in slaap en als hij erg vervelend doet leg ik hem er nog ff in en slaapt hij vaak ook wel. Maar gaat eigenlijk nooit meer

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    waar je zin in heb:$ 3kwartier moeite doen om hem middagdutje te laten doen. Zou er dan zelf proberen een nieuw ritme mbt nacht in te krijgen zodat middagslaapje weg kan. Smiddags samen (half)uurtje boekje lezen ofzo op de bank om ff rustmomentje in te lassen

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja hier hetzelfde. Alleen iets eerder. Met 2 jaar was Isabella er klaar mee. Toen mocht ze van mij rustig op de bank tv kijken.

Julian slaapt nog altijd 2 uren in de middag maar hij is nog 22 maanden.

9. Maia

Maia Niet meer actief

hier wisselt het enorm, de ene dag gaat ze niet slapen, de andere dag wel. Wat hier helpt is om haar of vroeger (dus eerst ging ze tussen 12 en half 1, nu gaat ze om half 12) of juist iets later (1 uur) naar bed te brengen en dan slaapt ze wel, inderdaad de tijd ertussen is ze even over haar slaap heen lijkt wel.
    Ik vind het ook niet erg als ze niet wil slapen, maar ik leg haar in elk geval in bed, wat mij betreft gaat ze wat spelen, maar ze blijft op haar kamertje want zo rust ze in elk geval iets uit.

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De oudste was met 2jr en 4 mnd van haar middagslaapje af en de jongste mocht met 2 jaar niet meer slapen 's middags. Als die 's middags slaapt, hoeven we ze voor half 10 niet op bed te leggen. Dan komt ze ook weer in een verkeerd ritme, dus die gaat 's middags niet naar bed maar wel 's avonds om 7 uur erin.

TS, Als hij 's avonds gewoon nog wel op tijd naar bed gaat, zou ik het middagslaapje erin houden. Zou ook niet 3 kwartier gaan proberen, dan gewoon 's avonds lekker op tijd erin.

11. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0

:D nou is ook echt niet mijn favoriete bezigheid hoor.. Drama... :)..

12. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Mijn bevindingen van vandaag! Mike tussen de middag niet naar bed gebracht na een ochtendje chimpie champ. Heb hem een beetje laten rondkruimelen. Wat hij ook deed in de zandbak en met stoepkrijt.
    Toen hij om uur het instortmoment kreeg en wilde gaan slapen zijn we wat gaan doen.
    Vervolgens was hij niet heeeeel gezellig maar het was uit te houden. na het eten nog naar de speeltuin geweest, lekker in bad gezeten en een boekje gelezen en hij is zomaar in één keer in zijn bed in slaap gevallen!.. Hoera!!.. Dus misschien is niet slapen toch wel de oplossing.

iig... Mama is moe!!! Maar voldaan :)

Deel Deze Pagina