Ze wil maar niet lopen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Daphne21, Jun 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

Feb 3, 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Mijn meisje is 15 maanden en ze kan heel goed losstaan ook als je der midden in de kamer zet blijft ze gewoon net zo lang staan tot je der handje pakt om te gaan lopen.
    Maar zelf een paar losse stapjes doet ze niet zou ze het eng vinden of er gewoon nog niet klaar voor zijn.

Krijg van iedereen maar te horen dat het is tijd wordt dat ze gaat lopen.

Word er zelf zo onderhand ook een beetje onzeker van want mijn zoon liep met 13 maand en die liep zelfs wat achter in zijn motoriek.
    vraag mezelf dan wel is af heeft zei dat dan ook niet

2. noralie

noralie Actief lid

Feb 18, 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Elk kind is anders en ontwikkelt zich dus ook in zijn/haar eigen tempo. Ik zou me er geen zorgen over maken, probeer niet te vergelijken met je zoontje en, met alle respect, trek je niets aan van "iedereen". Iedereen denkt expert te zijn. Als je je echt zorgen maakt zou ik je vraag bij het CB neerleggen, daar krijg je wellicht nog het meest betrouwbare antwoord (ook al vind ik dat ze daar vaak ook alles maar volgens het boekje willen).

Je zal zien dat ze snel haar eerste stapjes neemt! :)

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier 16 maanden en mn zoon staat nog niet eens los.

Maar ik maak me er niet druk om.
    Komt vanzelf wel denk ik maar.

Denk dat ie het gewoon nog een beetje eng vind. Hij klimt wel op de bank, of tafel, in zn kinderwagen en hij klimt zelfs op zn loopkar. Dus tja...komt vast goed!

4. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Dan heb ik een vraag:
    Is je kindje al aan het brabbelen/praten dan?
    Want ze zeggen dat als je kindje er langer over doet om te gaan lopen dat het komt omdat ze zich maar op 1 ding tegelijkertijd kunnen richten

Mijn zoon bijv liep met 11 maandjes en begint nu met 20 maanden pas te praten

5. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

Feb 3, 2007
    601
    0
    0
    Gelderland

Dat doet mijn meisje ook ja overal opklimmen ze rent zelfs achter haar loopwagentje ziet er wel grappig uit

6. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

Feb 3, 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    Nee praten doet ze ook nog niet ze zegt alleen nog maar mama en soms neenee

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dan heb je niets om onzeker over te zijn hoor.

Volgens mij ligt trouwens de gemiddelde leeftijd tussen de 15 en 18 maanden voor het lopen.

8. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Geen zorgen, Skyka loopt ook pas sinds 18 maanden. Ze had daarvoor gewoon angst.

9. stitchie

stitchie Actief lid

Apr 10, 2009
    171
    0
    0
    Ik zou me echt geen zorgen maken. Mijn dochtertje loopt ook pas sinds kort, met 16 maanden, terwijl het er al vanaf haar verjaardag 'aan zat te komen'... Zoals anderen ook al gemeld hebben: sommige kinderen lopen heel snel en andere pas met 18 maanden. Als ze levendig en blij is, en ze ook al klimt, is het volgens mij prima in orde. Maar ik ben geen deskundige, dus is het misschien handig als je het CB belt voor informatie/advies.

Succes!

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh meid, maak je geen zorgen, ze is gewoon nog niet zo ver. Komt echt vanzelf. En idd, "iedereen" weet het altijd beter, niks van aantrekken. Ik zal het je nog gekker vertellen: mijn dochter is nu bijna 14 maanden en die staat nog niet eens. Die doet alles lekker op haar eigen tempo (net als haar mama vroeger deed :D).

11. adi

adi Niet meer actief

Ze loopt ten eerste helemaal niet 'achter' op wat dan ook, want de 'gemiddelde' leeftijd voor loslopen is 15 maanden, en dat betekend dat 50% van de kinderen dan loslopen. Maar dat betekent dat de andere helft dus niet losloopt.

12. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Als ze toch al los staat en achter haar loopauto zal er niks met haar moteriek zijn. Loopt ze al lang langs de tafels enzo?

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Mijn dochyer kan ook nog niet geod los staan, een paar stapjes zet ze sinds kort wel eens. Achter de loopauto vliegt ze! En ze praat heel veel.

13maand lopen is niet achterlopen toch? (zoontje.)

14. misa

misa Niet meer actief

Maak je maar geen zorgen. Komt vanzelf. Laat je kop niet gek maken door andere ongeduldige mensen. :)

15. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Geen zorgen maken. Noa is bijna 17 maand en loopt ook nog niet zelf. Aan de hand kan ze heel snel en dan ook echt maar met 1 handje, 2 handjes wil ze niet. Achter de babywalker rent ze en op haar loopfiets zit ze af en toe maar meestal staat ze met de fiets tussen de benen en is ze er dus echt mee aan het lopen. Klautert overal op en staat ook wel alleen als ik haar midden in de kamer neer zet. Maar zelf gaan lopen ho maar. Komt wel ieder kind ontwikkeld op zijn of haar eigen manier.

16. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Geen zorgen maken, mijn zoontje liep ook pas met 16 maanden. Laat iedereen maar kletsen, sommige kindjes zijn sneller en sommige langzaam. Volgens mij ligt het gemiddelde op 18 maanden ofzo dus er zijn ook kindjes van 20+ maanden die nog niet lopen!

17. Col82

Col82 Actief lid

Aug 22, 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Mijn zoontje begon met lopen met 20 maanden, nu met 22 maanden rent hij overal heen. Heb soms moeite om hem bij te houden, haha. Ze kunnen zich ineens zo snel ontwikkelen. Niks om je ongerust over te maken!

18. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    het kindje van mijn nichtje wordt in augustus 2 en loopt nog steeds niet.

Ons meisje liep met 14 maanden.
    Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, 15 maanden is helemaal niet laat of zo.

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Het gemiddelde ligt geloof ik op 15 maanden om los te lopen. Mijn ene tweeling zoontje liep met 12 maanden los, en mijn andere tweeling zoontje loopt nog steeds niet los met 16,5 maanden, al denk ik dat hij er bijna klaar voor is. Hij heeft gister 'per ongeluk' twee stapjes los gezet, maar dat was nog een beetje wankel. Hij vindt in ieder geval dat hij het nog niet kan, en gebruikt dus nog steeds hekjes, tafels en stoelpoten om langs te lopen.

De hersenen moeten er klaar voor zijn in verband met evenwicht en overige motoriek, en het karakter ook. Zelf kon ik al lang los lopen als dreumes, maar ik vond van niet. Mijn eerste losse stapjes waren dus pas met 1,5 jaar, maar dat was wel meteen rennen van de zitkamer naar de keuken omdat de koekjestrommel open ging ;).
    Ik was even vergeten dat ik vond dat ik niet los kon lopen :D:p.

Komt helemaal goed met je dochter, en 50% van de mensen loopt dus pas los na 15 maanden. Prima toch?

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter liep welliswaar eerder maar het ging wel op dezelfde manier. Al maanden stond ze mega stevig en aan de hand liep ze supergoed. Het leek net alsof ze niet los durfde te lopen.

Van de 1 op andere dag ging ze lopen en heeft niet meer gekropen. Kruipen was niet meer intressant en echt.. ze liep alsof ze al weken liep.

Ik zou me niet teveel zorgen maken. 15 maanden is nog echt niet zo laat. En vooral luister niet naar die mensen die zeggen dat het tijd wordt dat ze gaat lopen. Ze is uniek, niet aan standaard regeltjes gebonden. Als zij later gaat lopen dan is dat zo en dat is echt niet slecht.

Share This Page