Hoe in de nacht zindelijk maken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MHV, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hoi,

Waarschijnlijk de zoveelste over zindelijkheid, maar ik vraag me af hoe je je kindje in de nacht zindelijk krijgt.
    Ons zoontje gaat overdag netjes op het potje en geeft dit ook aan.
    maar hoe doe je dat als hij de nacht ingaat?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Geen drinken meer geven voor het slapen gaan. Dus als laatste bij het avondeten wat te drinken geven.

Verder 's avonds voor het naar bed brengen, op het toilet zetten (of op het potje) om te laten plassen.

Zonder luier laten slapen met een bedzeiltje of zo'n celstof matje onder het hoeslaken doen.

Dit heeft bij ons prima gewerkt.

Overigens begonnen we hier mee nadat hij een aantal nachten al een droog luierbroekje had gehad.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat komt eigenlijk vanzelf... ze moeten het gaan voelen. Ze weten op een gegeven moment dat ze naar de wc moeten gaan als ze wat voelen. Dat doen ze overdag dan prima.
    Als ze er niet wakker van worden snachts, dan kun je een paar dingetjes doen (zoals geen beker drinken voor het slapen gaan) maar uiteindelijk moeten ze wakker worden van het signaal van hun lichaam.
    Bij sommige kinderen duurt dat wel tot 4/5 jaar of langer.

Hier was het juist omgekeerd; eerder zindelijk snachts, dan overdag, omdat ze het automatisch op ging houden snachts en dan pas smorgen plaste.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Snachts kun je ze niet zindelijk maken. Er moet een ontwikkeling in het hoofd plaatsvinden voor ze zindelijk kunnen worden.

Tot 7 jaar niet nachtzindelijk is geen probleem. Pas erna gaan ze verder kijken.
    De een kan het sneller dan een ander.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Zodra je zoontje de nacht droog doorkomt is hij zindelijk. dit is wat mij betreft het enigste teken.

Wat uiteraard kan helpen is hem voor de nacht op het toilet zetten. In de periode dat onze dochter veel ziek was en ook wel eens een ongelukje had zette ik haar ook op het toilet als wij naar bed gingen voor een plas. Geen drinken meer zoals hierboven genoemd word is een optie al doen wij dat niet, onze dochter is bij tijd en wijlen een slechte drinker en in de warme zomer vind ze het lekker o af en toe een slokje water te nemen in de nacht.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gewoon afwachten. In je slaap doe je nu eenmaal niets bewust.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier is dochter sinds begin dit jaar overdag zindelijk, maar sochtends heeft ze 3 van de 7 dagen toch een natte luier, durf hem dus nog niet af te doen. Ik wacht gewoon tot ze bijna altijd droog is..

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Toen de luier 's morgens droog bleef zei zoontje op een gegeven moment dat hij wel zonder luier naar bed kon en hij had gelijk, nog geen ongelukje gehad en heb 'm ook nooit wakker gemaakt om te plassen. Zou dus gewoon een luier om laten tot deze een tijdje droog blijft, dan kan je eens een poging gaan wagen.

9. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Nachtzindelijkheid is niet te trainen.
    Het 's avonds geen drinken meer geven werkt naar mijn mening averechts.
    Ze moeten wakker worden van de aandrang om te plassen. Als die aandrang er niet is of nauwelijks dan zullen ze er ook niet wakker van worden.

Gewoon afwachten dus, komt vanzelf

10. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik zou ook afwachten totdat de luier 's ochtends droog is. Dochter is overdag zindelijk, maar heeft na een nacht vaak wel een volle luier. Dus die krijgt nog gewoon een luier om in bed.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dit ja en als je hem laat plassen dan moet hij wakker zijn.
    Slapend plassen heeft geen zin dan zijn ze er zich niet bewust van.

Deel Deze Pagina