huilen bij oma, tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by anneke81, May 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anneke81

anneke81 Actief lid

Dec 8, 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Hallo iedereen

Het kopje zegt het al een beetje. Onze dochter, de volijkheid zelve, moet erg huilen bij haar oma. Iedere dinsdag komt oma oppassen en gaan mijn man en ik heel vroeg naar ons werk. Mijn man haalt Maartje uit haar bed en draagt haar over aan oma (als oma haar zelf uit bed haalt is het al gelijk mis).

Dan krijgt ze de fles van 7uur en daarna is het huilen, huilen, huilen. Het enige dat helpt is lopen met de kinderwagen en dat doet mijn moeder dus ook (om 7.15 pffff) Maartje valt dan gelijk in slaap. De rest van de dag is Maartje wel in een ietsje beter humeur, maar er kan geen lachje af en er hoeft maar iets te gebeuren en ze huilt weer.

Mijn vraag is of jullie tips hebben om dit wat gemakkelijker te laten verlopen. Want zo is het natuurlijk zowel voor oma als Maartje echt niet leuk! Helaas woont oma ver weg, dus Maartje bij haar onder brengen is geen optie...

Groetjes Anneke

2. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Heeft ze dit alleen bij oma of bij iedereen?

Marleen was rond die leeftijd erg eenkennig. Ze moest zelfs niets van haar papa hebben. Ik werk niet, dus het was bij ons geen probleem. Het gaat vanzelf over, maar daar heb je op dit moment natuurlijk niks aan.

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Moeilijk zeg. Zou anders een t-shirt van jou aan haar geven of iets anders zodat ze jou kan ruiken.

4. anita26

anita26 Actief lid

Oct 1, 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    misschien eens een paar dagen oma bij jullie laten zijn terwijl jij of je partner er ook is en haar dan alles laten doen. Dan ziet je kind dat jij het goed vindt dat ze bij oma is en kun je oma tips geven als blijkt dat ze dingen anders doet dan jullie. Heeft hier goed gewerkt. Kost wel wat meer tijd misschien maar zij moeten ook aan elkaar wennen!

Share This Page