hallo ik heb een zoontje van iets meer als een maand oud. hij is 3 weken te vroeg geboren en erg veel zuigbehoeftes. hij huilt net zo lang tot dat hij zijn speen heeft. en valt overdag ook niet meer inslaap. dan stop ik zijn speen weer in de mond dan 3 min later dan begint hij weer te huilen wandt dan is zijn speen er uit gevallen. ik heb al een speen gekocht voor prematuur baby´s maar niks helpt. heeft er iemand mischien een tip om iniedergeval die speen in zijn mond te laten. heb op het moment zelf geen rust. en snachts is het t zelfde. ben zelf doodop, en overdag slapen zit er gwoon niet in. hoop dat iemand me wat tips kan geven xxxx
Onze zoon wilde na een maand ook niet meer slapen overdag en ook ik dacht dat het aan de speen lag die steeds uitviel. Wat bleek, meneer kon niet op zijn rug in slaap vallen ivm druk bewegende armpjes. Op zijn buik was hij meteen rustig en sliep hij goed. Omdat dit toch wel iets is wat niet aanbevolen wordt, heb ik ook de Puckababy inbakerslaapzak gekocht en heb een ander kind. Rustig en kan zelf in slaap vallen. Misschien iets om te proberen???
geef je borstvoeding of flesvoeding? een vriendin van mij had namelijk hetzelfde. afgelopen zondag is ze gestopt met borstvoeding en over gegaan op flesvoeding (ze was zelf namelijk ook helemaal kapot) en nu hebben ze een heel ander kind... waarschijnlijk had ze niet genoeg voeding in de melk, of niet genoeg melk (kolven ging ook maar moeizaam, maar dat weet ze dan nog aan oververmoeid zijn)
wij hadden in het begin ook dat de speen er steeds uit viel en we hem steeds terug moesten doen, dus helaas geen tips voor het inhouden.. maar we hebben de speen gewisseld voor een ander en toen ging het beter. misschien helpt dat nog? als je verschillende speentjes uit probeert?wij hadden eerst een bibi 0-6 maand en daarna een difrax combi -2/+2 maanden
Voor die speen zijn geen verdere opties dan zelf erin doen lijkt mij.. Ons zoontje heeft dit ook en ik blijf gewoon aan zun bedje staan (wel uit het zicht) en dan probeer ik zelf gewoon zo lang mogelijk zun tut erin te houden maar ik heb ook welis gelezen dat ouders de tut vast plakken of met elastiekjes vastmaken achter de oren! Ik zou dan niet op me gemakje terug gaan slapen hoor. Ons zoontje wil ook niet altijd terug gaan slapen hoor vooral de laatste tijd niet want hij wordt om half 5 snachts wakker en dan kan ik ook die speen geven wat ik wil maar hij gaatg niet terug slapen maar naast mama wel.. Ik denk dat dit wel een periode is bij hem. Wat ik ook welis deed toen hij nog zo jong was is hem bij ons in bed tussen ons in, in een waskussen helemaal aan het hoofdeinde en dan kan er niets gebeuren en als je merk dat hij dan wat vaster gaat slapen dan zou je het weer in zijn eigen bedje kunnen proberen.. Succes!
Overdag sliep hij trouwens ook moeilijk en nog steeds. Hij heeft 15 tot 20 min nodig om in slaap te komen, dan huilt hij wel maar we zijn er gewoon achter dat hij dit nodig heeft en als hij in slaap valt dan slaapt hij ook gelijk 2 uur aan een stuk door en als we dit niet doen dan is hij de hele middag huilerig. Weet niet of dat je hem even laat liggen? Even huilen kan geen kwaad max 20 min en als moeder hoor je wel of je kindje pijn heeft of dat het een ik wil niet slapen maar ben wel moe slaapje is.
Jacky78 ik geef vanaf de geboorte al flesvoeding, de voeding doet hij niet moeilijk over. drinkt zijn hele fles leeg. ik merk wel dat als zijn speen er uit is dat hij gaat huilen, en huilt dan net zolang tot zijn speen weer terug is in zijn mond. verschillende spenen gebruikt. dat helpt niet. hij word smorgens wakker rond half 7. en slaapt dan pas echt rond 5 uur savonds. tussen die tijd is het jammeren huilen korte slaapjes van een paar min. ik laat hem dan even huilen maar dat vindt ik zelf best zielig ben ik een slechte moeder als ik hem even laat huilen? weet op het moment niet meer wat ik moet doen. zou het ook gewoon kunnen zijn dat het een vase van ouder worden is.
Slechte ouder ben je zeker niet! Elke ouder wil het beste voor zijn/haar kindje en je kindje is nog jong hey.. Ons zoontje had ook pas tegen de 3 maanden zun vaste middag slaapje daarvoor was het ook maar elke keer uitproberen wat hij wilde, je kindje moet misschien ook nog een beetje wennen aan het dag en nacht ritme. Gewoon doen wat je kindje aangeeft dan krijg je vanzelf een schema wat je zelf misschien nog een beetje aanpast.
DRAAGDOEK! Juist als ze zo jong geboren worden hebben ze veel meer lichaamscontact nodig! Ze hebben nog wat in te halen. Met een goede draagdoek heb jij je kind tegen je aan, hoef je hem niet te laten huilen en heb je wel je handen vrij.
Wat dirksmama zegt! Door de schommelingen vallen ze vaak ook nog even in slaap tussendoor. En nee, je bent heus geen slechte ouder, maar ik zou een kindje van een maand toch niet laten huilen persoonlijk. Soms huilt een kindje, dat hoort erbij, maar houd het dan lekker bij je.
Wij hebben hetzelfde gehad, met ons vier weken te vroeg geboren zoontje. Veel krampen, veel huilen, enorme zuigbehoefte, slecht slapen.Wij hebben 's nachts naast de wieg moeten staan die speen erin houden.Ben blij dat die tijd nu geweest is. Hopelijk heb je wat aan de tips van mijn voorgangers!
Hier moesten we ook regelmatig terug voor de speen, nu ook nog af en toe hoor. In het begin wel een keer of 4-5 per slaapje. We zijn begonnen met de difrax speen, maar die bleef er maar uit vallen. Toen heb ik een andere speen gepakt van avent en die blijft veel beter zitten. Misschien wat spenen uitproberen, maar ik zou de speen echt niet vastmaken, het er opnieuw instoppen hoort erbij en wordt vanzelf minder.