Mijn zoontje is bijna 23 maanden en is altijd een makkelijke slaper geweest. Heeft wel fase's gehad waar hij wat moeilijker in sliep of s'nachts regelmatig kwam, maar was altijd snel weer over... Hij drinkt altijd een flesje thee in bed en roept dan dat hij klaar is krijgt zijn speen en ging altijd slapen of lag nog ff te kletsen / spelen en t was gewoon goed! Maar de laatste 3 weken is t drama, gilt en schreeuwt bij het naar bed gaan, we hebben alles al geprobeerd maar niks lijkt te helpen, nu leggen we hem op bed en gaan nog 1 of 2 keer even terug om hem neer te leggen en zeggen dan weltrusten, maar gaat elke keer weer staan en blijft huilen / schreeuwen....nu gaan we na de 2de keer ook niet meer terug en houden dit nu al 4 dagen vol en nu duurt t nog maar 5 tot 15 min en dan is hij stil, en dit kon wel uren duren hiervoor, maar na een tijdje roept hij wel nog vaak heel zielig papa of mama dus dan voel ik me helemaal extra schuldig, maar als we dan naar hem toe gaan begint het weer van voor af aan is de ervaring. Mijn vraag is zijn er meer kindjes die zo moeilijk naar bed gaan en is dit een fase of doen wij wat verkeerd??? Voel me elke keer zo schuldig hierdoor.... Alle tips en adviezen welkom
Ik denk dat het een fase is. Hier is het sinds 2 avonden zo. Steeds uit bed komen, op de deur kloppen en roepen op mama en papa, huilen, gillen etc. Papa heeft nu bij de 3e keer streng toegesproken. Momenteel is het stil. Gister werd het ook stil na het streng toespreken. Maar gaat hem niet makkelijk af dat streng toespreken als hij je zo met zijn lieve zielige puppy oogjes aan kijkt. Maar het werkt blijkbaar wel. Het zal wel de fase van grenzen aftasten zijn.
Klinkt wel als een fase idd. Hij krijgt in de gaten dat het werkt als hij roept en probeert hoe ver hij kan gaan. Ik zou het zo kort mogelijk houden, dat zorgt mijns inziens voor het minste verdriet. Het werkt blijkbaar ook al goed. Ik ga bij mijn zoontje nu helemaal niet meer terug en na een fase van roepen gaat hij nu weer direct lekker slapen (en mijn dochter is weer in een 'terug-roep'-fase)
Ja denk ook dat t een fase is, maar die duurt nu al best lang dus vraag me vaak af doen we wat verkeerd.... Nu 1 keer terug gegaan naar hem en t is binnen 10 min stil...Ligt nu te kletsen in bed, en roept af en toe heel zielig mama....pfff vind t dan wel echt moeilijk om niet naar hem toe te gaan! Maar denk we dan gelijk maar zn bakje thee in bed af gaan leren, want drinkt toch maar telkens 1 slokje en gooit m dan weg omdat hij uit bed wil. Hoop dat die fase snel weer om is want deze fase is niet voor mij weggelegd! haha