Wanneer luier uit overdag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamavanJordy, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi medemama's,

Ik wilde jullie mening even weten graag. We zijn met mijn middelste nu bezig om hem zindelijk te krijgen.

Eerst s'avonds na het eten zijn luier uit tot hij omgekleed wordt voor de nacht en op het potje/wc steeds. Dit gaat nu een paar weken al goed. Hij loopt zelf naar het potje , doet zijn broek naar beneden en plast zelf ook dan. Meestal komt er iets maar soms ook niks.

Sinds een paar dagen geeft hij overdag ook heel soms aan dat hij een plas moet als hij zijn luier aan heeft. Soms komt er wel wat maar ook soms niks. Als hij gepoept heeft in zijn luier zegt hij het vaak tegen ons.

We werken met een belongingsbord met zonnetjes. Hij heeft hem al 1x helemaal vol gehad en mocht toen iets kleins uitzoeken. Vond ie helemaal geweldig. We complimenteren hem natuurlijk ook steeds als hij een plas doet, en als er niks komt zeggen we geeft niks volgende keer weer proberen.

Van de week al een keer geprobeerd zonder luier. Maar zodra hij intensief gaat spelen plast hij dus in zijn broek. Ook al heb ik hem net op het potje gehad.

Vanmiddag wilde hij na zijn poepbroek geen nieuwe luier aan. Ikke oke maar dan wel regelmatig op het potje. Vond ie goed, maar na intensief spel weer zijn broek nat. Daarna wilde hij toch wel weer een lueir aan, eerst niet maar toen weer wel.

Sorry voor het lange verhaal. Maar mijn vraag nu is eigenlijk. Hoe kijken jullie er tegen aan en moet ik zijn luier nu proberen uit te laten overdag? Het gaat nu eenmaal gepaard met nog wat ongelukjes.

Graag ervaringen. Als ik zo naar de avond kijk dan voelt hij goed wanneer hij moet plassen.

Groetjes Bianca

2. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ik lees mee. Ben met Isis (2 jaar en 7 maanden) ook bezig.
    's Avonds (vanaf 16.00) vaak geen luier meer om, alleen onderbroekje. Dat gaat goed, behalve (ook hier) met intensief spel).

Ik vind het een grote stap om ineens geen luier meer om te doen, maar zo gaat het wel het snelste denk ik...
    Misschien eens proberen als je een paar dagen achter elkaar thuis bent, zodat je het ook door kunt zetten?

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mamavan jordy: Ik merk dat je de leiding een beetje bij je zoontje legt. Oh, wil je je luier uit? Nou goed dan. Oh, wil je hem weer aan? Ook goed. Ik denk dat je het meeste duidelijkheid schept door zijn luier helemaal uit te laten (of de zindelijkheid nog even uit te stellen als je dit nog niet ziet zitten). Zindelijk worden gaat gepaard met veel ongelukjes de eerste week (vanaf de duidelijkheid en dus de luierloosheid gerekend). Na die week neemt het doorgaans (als ik de ervaringen van de meesten op het forum erop nalees) sterk af en zijn ze binnen zeer korte tijd zindelijk.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Probeer het eens. Ik heb vorige week dinsdag in 1x de luier uitgedaan bij mijn zoon 's ochtends vlak daarna plaste hij in de broek maar sindsdien keurig op de pot (heb een snelle leerling denk ik haha) maar hij is nu overdag droog dus 's nachts heeft hij nog wel een luier om maar dat maakt me niks uit. Ik had vorige week zoiets van eens kijken hoe het gaat zonder luier en hier heeft het heel goed uitgepakt dus.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee was 2 jaar en 9 maanden dat ze van de 1 op de andere dag zelf geen luier meer aan wou en sinds dien is ze vrij wel droog gebleven op een paar ongelukjes na in het begin en ze was precies 3 dat ze snachts ook droog was.

Deel Deze Pagina