Dag moeders, Vinden jullie dat dat de onderstaande punten op een voorkomend probleem lijkt of niet Mijn dochter wil geen stukjes eten alles moet vloeibaar Mijn dochter is super druk ze zit alleen als ze in de eetstoel zit thuis als we bijv.uit eten gaan dan wurmt ze zich al vanaf het begin uit de stoel. En ze wordt s nachts regelmatig wakker en kan dan niet meer slapen als ze geen warme melk krijgt. Is dit erg of niet,nou ik vindt het alllemaal maar niet echt soepel gaan en begin me er onderhand aan te irriteren :x Zou ze een allergie hebben of is dit normaal
hmmz zal wel aan de leeftijd liggen, hier ook een dreumes van 16 mnd die mij behoorlijk aant testen is !! ..
Op het eerste gezicht lijkt het mij geen allergie hoor. Is dit iets van de laatste tijd of wilde ze nooit stukjes eten? Je hoort dit wel vaker. Ik zou haar in ieder geval geen vloeibaar eten geven. Stukjes of niet. Als ze honger krijgt dan eet ze het waarschijnlijk gewoon op wat je haar voorschotelt. En dat van 's nachts niet willen slapen zonder melk kan ook een gewenning zijn. Ik weet niet of dit ineens is gekomen of dat al een tijd zo is? Als het gewenning is dan is het zaak om haar geen melk meer te geven. Er zal wel een paar nachten overheen voordat ze het doorkrijgt. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar zo zou ik het in ieder geval wel aanpakken. Het enige wat ik herken is niet stil willen zitten. Mijn zoontje heeft nooit stil gezeten alleen als hij aan het eten is of even geboeid is door een kinderprogramma. Aard van het beestje. En uit eten met een dreumes lijkt me een hele onderneming voor bijna alle ouders. Niet zo gek natuurlijk. Zo leuk is het niet voor ze
Tja dat eten, ik zou haar gewoon geen vloeibaar eten meer geven. Ze is oud genoeg om gewoon stukjes te eten van het eten dat je kookt, dus dat eten of anders maar niet eten. Flesjes melk krijgen ze hier ook nog weleens snachts. Maar toen Ruben met ruim 15 maanden nog niet door sliep begon ik het zelf genoeg te vinden omdat ik ong 30 weken zwanger was en me niet elke nacht met Ruben en de baby zitten om te voeden. Wij zijn toen snachts steeds iets minder melk en toen bij de laatste paar cc's ook steeds minder poeder in de fles gaan doen en toen alleen water in het flesje in bed en is ie door gaan slapen. Maar af en toe is ie wakker en dan krijgt ie gewoon een flesje melk van ong 135cc. Het ene kind slaapt nu eenmaal sneller door dan de ander. Maar als je het wil proberen af te bouwen kan je het misschien zo proberen. En als je uit eten bent, tja denk dat ze het gewoon een beetje lang vind duren en een nieuwe omgeving met veel ruimte dus dat ze liever lekker rond wil gaan rennen ipv verplicht aan tafel zitten ! Denk dat je beter een oppas of logeer adres voor haar kan zoeken als je uit eten wil en dan over een jaartje ofzo haar pas weer meenemen, dan snapt ze gewoon ook beter dat ze even moet blijven zitten en dat ze daarna er weer uit mag.