Sinds het grote bed geen middagdutje meer willen doen.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door megamuts, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Je leest het al ons manneke wil sinds hij een groot bed heeft niet meer naar bed ´smiddags. De 1e keer dat we hem naar bed brachten begon hij te huilen. (hij had daarvoor wel even in de auto geslapen) De 2e dag hebben we hem slapen in zijn bed gelegd toen heeft hij 3 kwartier geslapen. Hij sliep eerst nog zo´n 3u ´s middags. Zijn kamer is overdag wel erg licht er moeten nog andere gordijnen komen.
    ´s avonds gaat hij heel goed naar bed en hij is niet meer zo vroeg wakker het is nu half 7 ipv 5/6 uur.. daar ben ik wel erg blij om. Maar hij heeft zijn middag slaapje wel nodig hij is hartstikke moe om 18:00uur
    Wie heeft hier ervaring mee en hoe ging jij hier mee om?

2. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hai!

Mijn zoontje ging in begin ook minder slapen. Hij kwam eruit en ging spelen. Ik heb er geen probleem van gemaakt. Hij heeft een kast waar hij zelf speelgoed, zachte speeltjes wel te verstaan, uit kan halen en dan gaat hij spelen tot hij moe wordt en dan kruipt hij of alsnog in bed of hij is het na uur of anderhalf uur zat en dan haal ik m eruit. Hier is licht ook belangrijke factor.. hebben goede verduisterende gordijnen anders slaapt hij ook niet en we hebben een haakje op de deur, staat dus altijd op een ruime kier, zodat hij de kamer niet uitkan. Het is ook even wennen voor ze maar het is voor je zoontje al lekker als hij alleen kan zijn en zichzelf vermaken. Volgens cb was het ook goed het zo te doen omdat hij dan toch zelf kan bepalen of hij wel of niet gaat slapen en toch ff alleen tot rust kan komen. Succes en ik hoop dat je kleine toch zn slaapje gaat doen!!

Deel Deze Pagina