Mijn zoontje is net 2 en heeft het nu al soms niet meer nodig om te slapen 's middags. Stop ik hem wel in bed, heeft hij gewoon geen zin om te slapen. Laat hem dan maar gewoon een uurtje op bed. Eigenlijk had ik het nog helemaal niet verwacht dat dat nu al zou gebeuren. Het geeft natuurlijk niet en soms slaapt hij wel, maar ik merk wel dat dat uurtje dat hij normaal sliep toch wel lekker was. Ik mis het dan wel. Vooral het even niet iets voor jezelf kunnen doen (echt geconcentreerd ergens mee bezig kunnen zijn) mis ik. Zijn er meer die dit zo vroeg hadden/hebben? En hoe deden/doen jullie dat? Missen jullie dat lekkere rustige uurtje dan ook??
Ja het uurtje mis ik ook nog steeds, zeker nu ik zwanger ben. Zou lekker zijn als je `s middags ook even kunt slapen. Zo vroeg vind ik het niet, mijn dochter slaapt vanaf 20 maanden ook niet meer, op vakantie is ze ermee gestopt. Mijn dochter kan zich\elf prima vermaken dus tijd voor mezelf heb ik wel. Heel af en toe slaapt dochter weleens op de bank of gaat even onder een dekentje liggen. Als jouw zoontje niet slaapt maar wel in bed wil liggen dan houd dat dat rustmoment er nog even in. Hier ging ze echt gillen en krijsen en werkte het niet meer. Rust pakt ze dus wel als ze moe is.
het kan ook een fase zijn dat ze niet wilt slapen daarna weer zoals ze stil blijft ofzo zou ik haar gewoon in bed laten een uurtje ,soms worden ze daarna toch moe en slapen ze toch mij zoontje heeft ook paar dagen gehad dat hij niet sliep ,maar nu weer wel , het is ook zo wanneer hij om 8 uur ochtend waker wordt dan slaapt hij moelijker in de middag , en als hij 7 uur of half 8 wakker wordt dan slaapt hij makkelijker mij buurmeisje slaapt ook al niet veel , ook 2 jaar ,maar haar moeder laat haar toch in bed babbelen een uurtje zo heeft het kind ook wat rust en moeder ook, en dan komen weer dagen dat ze wel slaapt zou zeker erg missen als mij zoontje niet meer in de middag slaapt hoor ,je hebt toch even tijd voor jezelf nodig af en toe al het is maar een uurtje ,mij zoontje is 2 jaar en 2 maanden oud nu
mijn dochter van 18 maanden slaapt ook al niet meer overdag (heeft altijd al heel weinig geslapen overdag) Tja, ik baal er ook weleens van, zeker als ze een dwarse dag heeft zou ik t lekker vinden even "rust' te hebben maar helaas die je er weinig aan
Onze kleine kerel slaapt ook sinds ruim een maand haast niet meer. Meestal om de 3 á 4 dagen nog een keertje. Maar na z'n middagslaapje is hij niet te genieten, dus dat uurtje vrij moet ik dan dubbel bezuren. Nee, zo erg is het ook weer niet, mijn kereltje is echt een schatje. Maar als ze net twee zijn, zijn ze nog wel heel erg bewerkelijk. Als het maar es voorjaar wordt, dan kunnen ze lekker naar buiten, dat breekt de dag ook al heel erg! Ik mis m'n vrije anderhalf uurtje ook heel erg. Vooral omdat ik altijd iets leuks ging doen: computeren, schilderen, film kijken. Ik mis het ook heel erg. Heel soms neemt m'n man hem wel es een uurtje mee, maar die kan ook niet opschieten met hem erbij, zegtie. En dan zeg ik: tja... dat heb ik nu de hele dag!
Dat is hier ook even zo geweest, maar na een maandje regelmatig een slaapje overslaan, zit hij nu weer dagelijks op 2,5 uur slaap..
hier net 2 en 3 uur slapen in demiddag.. heerlijk hij is 's morgens wel vroeg wakker... meestal voor 7 uur en gaat er 's avonds 7 uur weer in
Hey, Hier heeft kleine meis het ook een tijd gehad...dan liet ik ze gewoon in bed liggen uurtje 1,5 maximaal...en soms viel ze dan nog in slaap...maar meestal zat ze gewoon te spelen met haar dekentje en haar knuffel......niet roepen ofzo..lekker haar eigen momentje dus. En ineens was dat over...ben haar namelijk ook iets later naar bed gaan brengen...en dat hielp! Ze slaapt nu dus van half 2 tot half 4...ze zal zo wel wakker worden weer!! Het was echt geen enkele dag slapen...heb ze ook wel eens opgehouden om te zien hoe dat was...van naar weer ineens 3 uur slapen per dag...en dan nu weer stabiel 2 uurtjes.... ben er wel blij mee...en zolang ze het doet... Maar ieder kindje is anders...............mijn broertje sliep met 18 maanden al niet meer overdag....die wilde echt niet! En had het ook niet nodig...ging wel om half 7 naar bed en werd dan om half 10 wakker.......in de ochtend dus die deed zijn middagslaapje bij zijn nachtrust..
sophie slaapt heel soms ook niet meer, ze ligt dan wel in bed, maar is na 1,5 nog wakker. ze is dan gewoon lekker aan het spelen en kletsen. ik vind het prima, heb nu ik zwanger ben, die rust nog wel nodig. mn vriend zei laatst al, dat ie het wel ging missen tussen de middag niet meer ff voorzichzelf.
Esmee doet sinds een maand of 2 geen middag slaapje meer. op een gegeven moment wou ze niet meer slapen, bracht haar wel naar bed maar dan ging ze of spelen of zette het op een gillen, het is 1x zo erg geweest dat ze begon te spugen. ik vind het heerlijk dat het middag slaapje er af is, kan je nog is een keer weg en zit je niet gebonden aan een slaapje.
ja, dat je makkelijker weg kan dat is ook zo natuurlijk!!! zal je altijd zien nadat ik dit bericht heb geplaatst heeft mijn zoontje vanmiddag bijna 3 uur geslapen, haha, wat een lachertje!!! we zullen zien hoe het verder loopt!!!
Hier slaapt de onze dame de ene keer wel en de andere x niet. Als ze niet wil slapen zet ze het meteen op een gillen en dan hoef je haar ook echt niet te laten liggen . Hebben jullie ook niet als ze dan wel gaan slapen dat ze op een gegeven moment 's avonds niet meer op tijd naar bed willen omdat ze nog niet moe genoeg zijn????
ik vind het heerlijk dat het middag slaapje er af is, kan je nog is een keer weg en zit je niet gebonden aan een slaapje.[/QUOTE] ja daar hadden wij het laatst ook over, je bent nu eigenlijk verplicht om rond de middag thuis te zijn, dan niet meer.
Hebben jullie ook niet als ze dan wel gaan slapen dat ze op een gegeven moment 's avonds niet meer op tijd naar bed willen omdat ze nog niet moe genoeg zijn????[/QUOTE] ze ligt er sowieso om 20 uur of iets later in, we kijken altijd na een tijdje of ze al slaap.
nee, daar hebben wij dan weer geen last van. Hij ligt altijd rond half 8 op bed en dat werkt uitstekend!
Eva heeft periodes gehad dat ze overdag niet sliep, dan legden we haar wel in bed, maar ging ze gewoon niet slapen. En tussendoor heeft ze ook wel eens dat het slapen niet lukt. Meestal vermaakt ze zich dan wel ongeveer een uurtje. En ze heeft ook wel eens dat als we ergens zijn en ze heeft het erg naar haar zin, dat ze niet wil slapen, ook prima. Of als we op een zaterdag een keertje ergens heen gaan en laat thuis zijn, dan slaapt ze ook niet, maar gaat 's avonds lekker op tijd naar bed. Ik vind deze leeftijd juist wel heel makkelijk: ze slaapt zo'n 2-3 uur overdag, maar als ze niet kan slapen (zelf of omdat we op pad zijn), is het ook prima! En als ze niet slaapt is ze ook heel makkelijk, ik kan gerust de hele dag achter de computer zitten als ze wakker is, ze vermaakt zich wel! Het enige wat echt niet kan als ze niet slaapt, is zelf slapen . Laatst deed ik voor de gein of ik sliep op de bank, kwam ze me telkens wakker kussen
Daan is er iets voor zijn 3e verjaardag dagelijks mee gestopt. Hij slaapt nu nog ongeveer om de dag 2 uurtjes. een tijdje is er helemaal niks geweest en ik vond dat ook niet helemaal super maar ja wat doe je eraan. de meiden hier 1.5 en 2 die slapen nog wel lekker hun 2.5 a 3 uurtjes gelukkig anders word het wel een hele lange drukke dag haha