Middagslaapje

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door kleintjevoorons, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey,

Hoe lang hebben jullie het middag slaapje nog volgehouden na de kraamtijd? Ik heb namelijk nooit zoveel zin om te gaan slapen maar volgens mij heb ik het nog wel nodig.

Alvast bedankt!
    Kleintje

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    middagslaapje??? Dat heb ik nooit gedaan...kon toch niet slapen...liever als de kraamzorg kwam nog ff terug erin kruipen...om 8 uur dus...en tot 9 uur slapen ofzo....maar nooit terug naar bed in de middag.

Maar als je het nodig hebt gewoon blijven doen hoor!! Kleine slaapt ook wel denk ik zo ;)

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.833
    9.337
    113
    Gelderland
    Ik heb alleen de eerste week in het ziekenhuis een middagslaapje gehouden maar heel soms af en toe doe ik op de dag nog even een hazenslaapje om bij te tanken:)

4. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik nooit gedaan..ook niet tijdens de kraamweek. Maar als je het wel nodig hebt maar geen zin hebt zou ik gewoon als je kindje slaapt ff languit gaan liggen op bed of bank, met een goed boek of de tv aan. Dan rust je lijf toch een beetje uit en ontspan je ook. En als je toch in slaap valt is het ook goed.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb het alleen in de kraamweek gedaan,

maar nu ik weer zwanger ben en heel veel moe ga ik nu smiddags ook weleens een uurtje na bed wanneer zoonlief zijn middagslaapje doet,

als jij denkt dat je het nodig hebt moet je het gewoon doen hoor

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ook nooit gedaan.

7. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik wilde zo graag maar het kon niet. Ik heb nog een dochter van 3 rondlopen en een dochter van 5. Zij gaat wel naar school maar ik moet haar wel halen en brengen, ook 's middags.
    Dus het was in het begin erg afzien maar ik ben er nu wel doorheen na 15 weken. Over 4 dagen aan de slag weer...en dan ben ik benieuwd hoe het dan gaat met al die gebroken nachten nog.

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik heb het alleen in de kraamweek gedaan.
    Daarna niet meer de mogelijkheid gehad omdat ik geen makkelijker slaper had..
    Maar ik ben ook wel blij dat ik het niet heb gedaan, want ken veel die na een lange tijd nog smiddags een dutje hebben, je raakt er zo aan gewend.

Soms als Marin snachts wakker is g eweest dan probeer ik het wel eens. Maar ik kom gewoon niet in slaap.

Maar als jij vind dat je het nog nodig hebt , gewoon gaan doen hoor!

9. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ik heb het zeker 12 weken elke dag geprobeerd te doen! Het is echt goed voor je! Er veranderd zoveel, het vraagt allemaal zoveel energie. Ik had er ook vaak geen zin in, dan had ik nog genoeg andere dingen te doen. Maar toch even de boel de boel laten en een uurtje of anderhalf liggen! Dan knap je echt sneller op, zeker als je borstvoeding geef. De kraamverzorgster en verloskundigen raden mij aan om zo lang mogelijk een dutje te blijven doen!
    Het verbaast mij dat er blijkbaar vrouwen zijn die nooit een dutje doen!

10. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Jeetje het verbaast mij dat jullie het allemaal niet meer gedaan hebben na de kraamweek! Ik probeer toch wel telkens even te gaan liggen. Maar heb ook zo veel andere dingen te doen. En wil ook al weer erg veel. Wandelen enzo. En lekker er uit.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb het in de eerste 3 dagen van mijn kraamtijd gedaan en daarna als ik het echt nodig had.
    Wel ging ik in de middag lekker op de bank even hangen met de voetjes omhoog en het forum aan.

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nou hier zeker 12 weken een middagslaapje gedaan. Ik had het ook hard nodig, was erg moe en had een ontstoken wond.

13. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb de middagslaapjes aangehouden totdat ik weer moest gaan werken. Merkte echt aan mijzelf dat ik door de gebroken nachten moe was en het middagdutje echt nodig had om weer even bij te tanken. Functioneer zelf ook het beste als ik 8-9 uur slaap heb op een nacht.
    Nu doe ik nog steeds wel eens een middagdutje als Jasmine weer eens een spooknacht heeft gehad. Of als ik een late dienst heb gehad en er och 'smorgens weer vroeg uit moet. Heerlijk!

14. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier ook nooit, 1 dag in het ziekenhuis moeten blijven en daar noodgedwongen grotendeels op bed gelegen. Toen was ik het alweer meer dan zat, eenmaal thuis geen bed meer gezien overdag. Als ik ff bij moest komen dan ging ik wel ff bankhangen. Maar ik hobbelde de meeste tijd gewoon rustig rond en na 2 dagen stond ik alweer 2 trappen hoog in de berging de was in de machine te stoppen. Ik kon beter staan en lopen dan zitten of liggen ;)

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Met de eerste dacht ik ook nog heel stoer: dat heb ik niet nodig.
    Maar dat heb ik wel geweten: maandenlang ben ik moe gebleven.

Met de tweede was ik veel slimmer, zeker een maandlang nog lekker 's middags een uurtje naar bed gekropen, en mijn man (werkt thuis) paste op de oudste.

Met de derde heb ik zeker zes weken lekker gerust 's middags. Niet altijd geslapen, maar altijd een uurtje gelegen. Was ook wel na een keizersnede, dus dan moet je ook wel rustiger aan doen.

16. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    ik doe,als ik het doe, een middagslaapje op de bank. Maar meestel kan ik mezelf er niet toe zetten. Vooral nu mijn man aan het werk is, ga ik juist de middag huishoudelijk werk doen. Dan slaapt mijn zoontje het langst namelijk.
    Maar goed vind ik het wel! De dagen dat ik het niet doe, ga ik veel eerder naar bed 's avonds dan wanneer ik het wel doe.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het dit keer in de kraamweek wel gedaan, bij Eva helemaal niet, maar is toch rustiger met maar 1 kindje. Ik merk dat ik het toch wel nodig heb, al functioneer ik ook prima als ik moe ben ;).

Maar nu durf ik niet te gaan slapen, ben bang dat ik niet wakker wordt als Lisa huilt.... De kraamhulp heeft wel eens met een huilende Lisa aan mijn bed gestaan, maar ik bleef gewoon slapen.
    Nu kan het best zijn dat ik onbewust weet dat er iemand anders voor haar is, waardoor ik zo vast slaap en niet wakker wordt van het huilen van Lisa. Maar ik durf het dus niet zo goed uit te proberen, straks word ik gewoon niet wakker van haar... 's Nachts als ze wakker wordt, word ik wel wakker trouwens. Maar ik durf het overdag niet echt aan.

Gelukkig kunnen we 's nachts zeker 6 uur slapen en dat wordt waarschijnlijk alleen maar langer, dus ik heb niets te klagen!

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik doe met enige regelmaat nog steeds wel eens een tukkie smiddags. HEERLIJK, en waarom niet! Die kleine ligt ook te slapen smiddags, en ik kan toch niet veel doen in het huishouden (gelijkvloers en heel gehorig).

19. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik wou dat ik het kon bij de tweede. Maar met een dreumes van (toen) 2j3m is het echt niet simpel om zelf een middagslaapje te doen. Bij de eerste heb ik het wel gedaan, maar ik weet niet meer hoe lang.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaap ik geregeld even uit. Kleine meid komt vaak tussen 5 en 6 en daarna tussen 8 en 10. Manlief heeft om de week late dienst en ligt dan ook wat langer in bed.
    Zolang het kan, geniet ik er maar even van. 'k heb in de kraamweek 1x 's middags geslapen en de eerste 2 weken 's middags wel even gerust. Moest ook wel, had m'n knip ontstoken en kreeg op dag 11 een borstontsteking.

Deel Deze Pagina