tv staat vaak aan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindavlindertje, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindavlindertje

15 dec 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Soms voel ik me een slechte moeder. De tv staat hier regelmatig aan op baby tv. Hij vind het prachtig. Mijn mannetje is nogal een een ondernemer en heel ondeugend, straffen heeft soms geen zin want gaat hij lachen, tik op zn billen vind hij alleen maar mooi. Ik blijf altijd erg rustig en praat altijd op zijn ooghoogte tegen hem als hij iets niet mag. Ik probeer consequent te zijn ook al is dat soms lastig als je iets voor de 100ste keer moet zeggen.

Ik merk gewoon dat hij met de tv aan veel rustiger kan spelen en zich beter vermaakt. Natuurlijk ga ik regelmatig met hem de deur uit, elke dag wel een uitstapje naar de supermarkt, een winkel, een vriendin (liefste met kids, zodat hij kan spelen) of ik ben aan het werk en is hij op de kdv, zo zes dagen per maand.

Maar ik voel me echt een slechte moeder door de tv regelmatig aan te hebben. IK weet dat het niet goed voor hem is maar anders hangt hij constant aan me benen. Hij moet steeds geprikkeld worden door geluid en licht dat maakt hem rustig lijkt wel.

Herkennen jullie dit?

Ik doe echt veel leuke dingen met hem maar zodra er een stilte valt begint hij te zeuren en dingen te doen die hij niet mag.

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hoe oud is je zoon?

Tja hier ook een heel ondernemend kind, vanaf baby af aan maar no way dat hier heel de dag of regelmatig de tv aan staat. Ik ben daar echt geen voorstander van en ze moeten zich ook zelf leren vermaken.

Voordat hij anderhalf was heeft hij eigenlijk praktisch nooit tv gekeken en volgende maand word hij twee en kijkt hij niet meer als 1 keer een half uurtje per dag tv.

3. Lindavlindertje

15 dec 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij is 1 jaar en een maand

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    kan je hem niet meer in de box zetten om rustig te spelen? dan kan hij ook nergens heen toch?

en hoe lang is lang? Hier heb ik ook wel 15 min tv aan als ik eten kook bijv.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier twee tv momenten: s ochtends tijdens het fruit en s avonds Sesamstraat voordat ze naar bed gaat. Verder moet ze zelf spelen of gaan we er op uit. Tv op de achtergrond is heel slecht voor de onwikkeling.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb er nog geen ervaring mee maar ik zou er ook niet voor kiezen de tv dan aan te zetten. Dan zou ik hem toch maar gaan vermaken. Kan je je niet eens verdiepen in iets van speelgoed dat hij heel leuk vind om mee te spelen en leerzaam is? Misschien dat dat wat voor hem is?

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    +1 .

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hoezo is dat sleht voor ontwikkeling? sorry hoor maar mijn dochter steekt toch een behoorlijke woordenschat op aan tv :)

hier staat hij ook gewoon aan hoor dat is al jaren zo.. en ze vermaakt zich prima als de tv aan staat

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoe vaak is vaak en wat zijn dan de dingen die hij doet die niet mogen? Hier kijkt mijn dochter echt ook wel eens tv. En als ik een baal dag heb kijkt ze wat meer dan op een normale dag. Op een normale dag gaat om 5 uur de tv aan en gaan we om half 6 eten. Mijn dochter doet ook alles waarvan ik vind dat het niet mag. Maar op deze leeftijd heeft straffen erg weinig zin vind ik(ook later ben ik daar persoonlijk niet echt voorstander van) en een tik geven is in mijn ogen sowieso geen duidelijke boodschap, maar daar zijn meningen uiteraard over verdeeld :). Inderdaad een lange adem hebben en consequent gewoon uitleggen wat niet mag en afleiden. verder is mijn huis echt compleet N. ora proof. Daardoor kan ze weinig doen wat niet mag en hoef ik dus niet steeds politie agentje te zijn. Veel spelen en uitdaging bieden. misschien zit hij in een fase waarbij hij echt moet worden vermaakt? En ja, snap best dat dit pittig is! Wat voor speelgoed heeft hij? Vind hij knutselen leuk? En boekjes lezen? Heeft hij een eigen speel hoekje?

10. Delta

Delta Niet meer actief

Ik denk ook niet dat het heel slecht is voor de ontwikkeling. Vroeger thuis bij mijn vriend stond die tv altijd aan. Maare, hij heeft goed gestudeerd hoor :D

Het is meer dat kinderen niet zo aan hun beweging komen dan. Maar je gaat ook wel eens lekker naar buiten denk ik.
    En het ligt er ook aan wat je op zet..
    Zolang het geen uuuren achter elkaar is en niet te dichtbij, waarom niet?!

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier staat de tv ook bijna de hele dag aan hoor. Ik knutsel veel met ze, kleur met ze, en maak puzzels. Maar een paar uur per dag moet ik toch wat in huis doen, en dan mogen ze tv kijken. Zijn ze er klaar mee zoeken ze zelf wat uit om te spelen.

Ik vind je echt geen slechte moeder hoor!

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier staat de tv eigenlijk altijd uit, we kijken zeer zelden even Sesamstraat, meer vind ik ook echt niet nodig.

13. Delta

Delta Niet meer actief

Overigens moet ik wel zeggen, dat de tv hier bijna niet aanstaat, alleen als vriendlief thuis is, meestal na 7 uur dus, tot we naar bed gaan, maar dan slaapt ze en kijkt ze niet. heel soms is ze wakker, dan zit ze bij hem op schoot even mee te kijken, maar verder eigenlijk niet. Ik kan er zelf slecht tegen, geluid en licht haha

14. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hier staat de tv altijd uit. Een enkele keer kijken we sesamstraat of een filmpje op computer. Het zandkasteel vind hij erg leuk. Ik denk niet dat het heel slecht is voor de ontwikkeling, maar beter is als hij zelf dingen uitvind door speelgoed en ontdekken. Veel televisie remt de fantasie wereld heb ik wel eens gehoord, maar dan zijn ze al wel weer iets ouder.

Mijn gastouder heeft oudere kinderen en als die aan het einde van de dag thuis komen dan willen ze televisie kijken dus daar krijgt hij al wel de aantal uren tv. Dan vind ik het thuis helemaal niet nodig.

15. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ben je hier door een slechte moeder? nee hoor hier staat ook vaak de tv aan als we thuis zijn niks mis mee hij staat hier heel vaak op nick jr. ze speelt gewoon door en sommige programma's vind ze helemaal geweldig dan kijkt ze af en toe even een paar minuten en gaat ze weer verder spelen

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    dit dus..

Plus ik ga elke dag minimaal een uur met ze naar buiten, oudste gaat 3 dagdelen psz en bijna naar school. Speelt uren zelfstandig met duplo, met de tv aan, hij kijkt als er iets is wat hij mooi vind, speelt anders verder,

17. Lindavlindertje

15 dec 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou op een dag denk drie uurtje ofzo....maar hij kruipt heel het huis rond en gaat soms zitten en kijkt ff vijf min. Hij heeft veel boekjes en blokken en nou je kan beter vragen wat hij niet heeft. Ik heb ook veel in manden zitten zodat hij niet bedorven wordt onder het speelgoed. Box vind hij verschrikkelijk, heeft hij nog nooit leuk gevonden. Liefste doet hij heel de dag wat ik doe, strijken, koken enz. Geef hem dan een onderbroek en die hangt hij dan op zijn nek enzo, erg grappig om te zien en als ik kook krijgt hij een pan met een pollepel....maar sommige dingen kan hij me gewoon niet bij helpen.Boekjes kijken vind hij een minuut leuk en ook alle andere dingen, hij is overal zo klaar mee. Bekertjes in en uit elkaar halen lukt dan nog vijf min. Knutselen, ik denk niet echt een optie of je wilt de lijm in je haar en al het papier op de grond.

De tv staat ook nooit op series voor mezelf....geen geweld alleen baby tv of nick hit, dansen vind hij ook leuk.

Sporten straks zal goed voor hem zijn maar dat duurt nog even, haha

18. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Hier staat de tv eigenlijk over het algemeen uit, behalve als mn stiefkids dr zijn, die zijn 10 en 12. Die kunnen zich ECHT niet vermaken zonder electronica. Als de computer en tv een dagje uitblijven, nou, dan heb ik ook een zure dag hoor, kinderen met lange gezichten die hangend op de bank liggen te zuchten van verveling... Kleuren en knutselen vinden ze zchzelf vaak te groot voor, en ik voel me niet geroepen om naast de zorg voor mn babytje ook nog eens hun te gaan vermaken. Ze kunnen niks zelf meer bedenken lijkt wel, en als je dan ziet wat voor fantasieloze hersendodende troep ze dan opzetten op tv... :x oh sorry ik drijf een beetje door haha ;)

Ik probeer de hoeveelheid tv die mn meisje mee krijgt te beperken tot een minimum iig...

19. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar wat zijn de dingen waar hij niet bij kan helpen? Want die kan je dan misschien tijdens zijn tukje doen? Knutselen kan je best proberen toch? Hier vind ze verven echt helemaal geweldig. Vuilniszak onder de kinderstoel en alles is zo weer opgeruimd. Verf schort om houdt de kleding mooi schoon. Boekje voorlezen, heb je al eens een boekje geprobeerd waar hij aan kan voelen en vakjes kan openen? Het weer zit nu ook niet echt mee he? Anders kan je lekker eropuit en dat merk ik nu ook echt wel. Wat bij ons trouwens echt helpt is iedere keer een andere doos speelgoed aanbieden. En dan soms samen en soms alleen spelen. De ene keer met de blokken, de andere keer met de little people. En dan loopt ze verder overal heen achter haar boodschappen wagentje.

20. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Allereerst, nee je bent geen slechte moeder.

Hier ook een tv kijkend kindje, ze vind het zo fascinerend.
    Vooral pebbletv vind ze geweldig, bassie & adriaan zijn het einde.
    Maar ook boom & reds ze doet dan echt mee met gebaren en ze brabbelt er dan op los vaak hoor ik al woordjes vallen.
    Dus slecht voor de ontwikkeling nee denk ik niet.
    Ze is trouwens bijna 11 maand.
    Ook vermaakt ze zich met alles en sinds kort ook in de box dat heeft ze echt moeten leren.

Deel Deze Pagina