Dochter is 14 maanden, de laatste tijd is het slapen 's avonds een drama, het komt regelmatig voor dat ze om 00:00 uur nog klaarwakker was. In bed was het krijsen, bij ons is het spelen of je moet haar heel stevig vasthouden, maar leek dus echt nog niet moe te zijn. Middagslaapje was nooit een probleem, dan ging ze rustig slapen en sliep ze 1 tot 2 uur, ben dit zelf aan gaan verkorten naar max 1 uur, maar dan nog is het vaak s avonds 22:00 uur voor ze een beetje moe word. Ze heeft nu 3 keer gehad dat ze 's middags in bed alleen maar ging spelen en niet slapen en dan werd ze rond 19:00 uur wel moe, en ging ze rustig naar bed rond 19:30 uur, om dan te slapen tot 7:30-8:00 uur. Nu zit ze ook weer in bed te spelen. Is dit een fase? Of zou dit betekenen dat ze haar middagslaapje niet meer nodig heeft? Ze lijkt me nog zo jong voor geen slaapje, hoor hier in omgeving kinderen van ruim 3 die zelfs nog naar bed gaan 's middags. Het is wel zo dat ze rond 6 maand ook al overging naar 1 slaapje, omdat ze steeds vaker wakker in bed lag. Dus een slaapkop is het nooit geweest. Hoe oud waren jullie kinderen toen ze geen middagslaapje meer nodig hadden?
Tandjes / kiezen hebben wij ook aan gedacht, we hebben nu aantal keer PCM geprobeerd, 2 keer leek dat te helpen maar ook 2 keer niet. Verlatingsangst, zou ze dat dan 's middags ook niet moeten hebben? Als ze 's middags niet gaat slapen huilt ze helemaal niet maar gaat gewoon spelen. Dan toch een fase? iemand tips hoe er mee om te gaan?
Denk indd ook een fase en je er weinig aan kunt doen. Ik zou haar toch in bed smiddags leggen zodat ze toch het idee heeft van ik moet slapen. Ik ben bang als je haar nu niet meer in haar bedje legt ze er strx helemaal niet meer s iddags in wilt gaan. Heeft ze geen verdikking in het mondje van doorkomend tandjes? Liggen doet namelijk dan veel pijn, het klopt dan in het tandvlees. Vervelend voor papa en mama dat ze in de avond zo laat op is en dan nog niet moe is. Probeer erdorheen f te bijten, hopelkjk is het een fase s6
Volgens mijn moeder sliep ik rond die tijd ook niet meer overdag. En mijn dochter doet het sinds een jaar op een half uurtje slapen overdag. Dus het is niet onmogelijk. Wel uitzonderlijk