Ik herken veel in verschillende verhalen in dit topic. Ook hier een meisje die super alert is en snel overprikkeld is. Ze kan ook niet bij mij of in de woonkamer in slaap vallen. Wel heb ik ook dat stappenplan gebruikt en dat werkte goed. Niet altijd natuurlijk, want als het na een paar keer teruggaan niet lukte, haalde ik haar eruit. Ik zal haar nooit echt laten huilen. Het enige dat dan werkte was lopen met de wagen of autorijden. Dat dus ook gedaan dan want ik zag wel dat ze heel moe was. Een draagzak wel geprobeerd maar vond ze echt verschrikkelijk. Nu met 7 maanden nog steeds, toevallig weer geprobeerd van de week maar ze wil 'vrij' zijn en om zich heen kijken. ( helaas ) Ik zie hier veel verschillende manieren en tips voorbij komen. Ik las net bij je dat erbij zitten niet helpt. Ik zou je wel adviseren om je baby aan een nieuwe manier te laten wennen. Welke je dan ook kiest. Elke dag een ander ritme lijkt me verwarrend. De ene keer wel alleen in bed, dan een keer met mama ernaast, dat wel eruit, dan niet.. Ik denk dat ze dan juist in de war zijn en niks meer lukt. En verder, heel goed kijken naar je baby. Ik schreef elke dag op hoe laat en veel ze at, wanneer en hoe lang ze sliep, welke signalen ze gaf. Ik kon op een gegeven moment alles herkennen en daarop inspelen. Het bleek wel dat een bepaalde manier nooit een garantie is. Net als wij zijn ook baby's wisselend, soms hebben ze een moeilijke dag. Hier ook een 'juf', en erg perfectionistisch maar dat zal je moeten laten gaan, anders gaat de baby jouw spanning overnemen. Succes!
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Helaas, na 1 dag met 3 slaapjes van 3 kwartier overdag, lukt het nu weer een paar dagen niet. Gisteren heeft hij 1 slaap overdag gehad in zijn bedje (weer 3 kwartier) en verder niet. In de huiskamer komt hij helemaal niet in slaap. Van het weekend zijn we 2,5 uur met de auto weg geweest en toen heeft hij overdag ook 2,5 uur geslapen (ik zou haast hele dagen gaan autorijden met de kleine man). Ik pas nog steeds de rust en regelmaat methode toe. Maar laat hem nu niet meer zo huilen. Helaas is hij meestal erg overstuur in zijn bed, dus lukt dat niet. Hij krijgt nu iets meer flesvoeding, vanmiddag ga ik naar de osteopaat en ik heb een projector besteld van alecto (met hartslaggeluiden). Nu heeft meneer ook al een paar dagen niet gepoept en klinkt hij wat verkouden, dus nu zit hij helemaal niet zo lekker in zijn vel. Het vervelende is dat hij zoveel huilt als hij wakker is. Ik denk dat hij gewoon overprikkeld is, maar ik krijg hem zo slecht in slaap (dus komt hij er ook niet uit). Ik heb nu even al mijn hoop gevestigd op de osteopaat vanmiddag en op de projector. Ik heb wel mijn eigen spanning meer los kunnen laten. Ik probeer de slaapjes in het bed nog steeds, maar lukt het niet, dan niet. Net heb ik het 3 kwartier geprobeerd, maar elke keer als hij even in slaap kwam werd hij direct weer overstuur wakker. Toen heb ik hem op mij gelegd en heeft hij bij mij een half uur geslapen. En dan ben ik gewoon maar tevreden met het feit dat hij een half uurtje slaap heeft gehad (ook al is het kort en niet zelfstandig).
@carino: je hebt gelijk dat ik 1 manier van aanpak nodig heb, maar ik weet het gewoon niet meer. Nu probeer ik het steeds in zijn bedje en als het niet lukt haal ik hem eruit en mag hij bij mij proberen te slapen (als hij slaapt kan ik hen dan niet terugleggen, want dan wordt hij wakker). Ik wil hem eigenlijk niet laten huilen, maar ik moet toch ook af en toe naar het toilet. En de ene dag houd ik het bedje proberen langer vol dan de andere keer (van 20 minuten tot een uur).