Chemokuur en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door prinses sasa, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam en Saskia,

Vorige week hebben wij te horen gekregen dat mijn vader longkanker heeft.:( Wat een verdriet en onzekerheid brengt dit met zich mee.
    Donderdag krijgt hij zijn eerste chemo-kuur. Nu heb ik gehoord dat kinderen 3 dagen niet in de buurt mogen komen bij personen die een chemo-kuur hebben gehad.
    Maar hoe is dat voor mij, ik geef borstvoeding en heeft dat geen nadelige effecten op de melk. Misschien denk ik wel te ver door, maar ik kan er ook niks over terug vinden.

Misschien een beetje een rare vraag maar kan ik afgekolfde melk aan mijn vader geven voor zijn weerstand na de chemo's? Ik heb wel wat artikeltjes gelezen op internet en vroeg mij af of jullie hier wat over weten.

Groeten Sasa

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Jeetje, wat een naar bericht.

Voor zover ik weet, mag jij gewoon bij jou vader in de buurt komen tijdens het kuren. Wees alleen erop alert dat je geen lichaamssappen van je vader aanraakt. Dus geen speeksel, tranen, bloed, urine. Als je vader dus naar het toilet is geweest, en jij daarna, dan nogmaals doortrekken.

Jij kan zeker moedermelk geven voor zijn weerstand.
    Er zijn studies die daar positieve effecten op hebben gezien.
    Dus als je vader dat wilt, zeker doen!

Sterkte in deze heftige tijd.

Groetjes Saskia

3. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Saskia,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb inmiddels wat informatie gevonden op internet. En dat aan mijn ouders laten lezen. Mijn vader staat er wel voor open.
    Dus ik ga vanaf nu elke dag wat kolven voor hem.

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Fijn dat je vader er open voor staat en wat goed van je dat je dat gaat doen.

Kolf na je ochtend voeding, dan heb je de meeste melk.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina