Tien weken geleden ben ik (natuurlijk) bevallen van mijn eerste kindje. Zo'n vier weken na de bevalling vloeide ik nauwelijks meer. Helaas had ik wel symptonen die op een vaginale schimmelinfectie leken. Telefonisch contact gehad met verloskundige die adviseerde contact op te nemen met huisarts. Ik heb aan de assistente mijn klachten omschreven, door enorme drukte in de praktijk kon geen arts mij zien. Aan de hand van de omschrijving van mijn klachten heeft de huisarts vaginale zetpillen gyno-daktarin-3 voorgeschreven. De ochtend na het inbrengen van de eerste zetpil begon ik weer helder rood bloed te verliezen. (Inbrengen deed beetje pijn) Omdat dit na een aantal weken niet meer helder rood mag zijn heb ik weer contact opgenomen met verloskundige. Zij dacht dat dit mijn eerste mensturatie was. Dit was echter precies een maand na mijn bevalling. Het bloedverlies was niet heel veel, maar wel helder rood. Na een dag stopte het. Dit voelde voor mij totaal niet als een mensturatie. Inmiddels zijn we weer zes weken verder en ben niet ongesteld geweest. (Ik heb maar 1 week borstvoeding gegeven) Nu ben ik bang dat ik met het inbrengen van die zetpil iets 'beschadigd' heb, waardoor ik nu nog niet ongesteld ben geworden. Bovendien verlies ik meer afscheiding (geen nare geur) dan voor mijn zwangerschap en kan ik mijn baarmoedermond voelen, het lijkt alsof die nog altijd een beetje 'open' voelt. Na mijn bevalling ben ik niet meer inwendig onderzocht. Verloskundige bleef erbij dat het een mensturatie was, omdat ik verder geen klachten heb. En heeft mij niet inwendig onderzocht bij afrondend gesprek. Maar ik vertrouw het niet helemaal, zeker omdat mensturatie uitblijft. Verder heb ik geen klachten, geen pijn en na die vier/vijf weken na bevalling geen bloedverlies meer. Moet ik mij oprecht zorgen maken? Kan ik met die zetpil 'iets' beschadigd hebben?
Beste MummyL t/m 6 weken na de bevalling is het normaal om bloed te verliezen. Soms is het nagenoeg gestopt en wordt het van de 1 op de andere dag toch weer helderrood. Dus het bloedverlies wat je na het inbrengen van die pil gehad hebt vind ik niet verontrustend. Ook denk ik niet dat je echt iets beschadigd hebt. Wel is het opmerkelijk dat je nog geen menstruatie gehad hebt. Hiervoor zou ik even contact opnemen met je huisarts. Dan kunnen zij toch even verder kijken. Groetjes Gea