blijf bang dat er iets mis is

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door gtjuh, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gtjuh

gtjuh Lid

20 mrt 2014
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    wij hebben de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit ( vocht, kleine hersenen etc) , alleen de de omtrek van het hoofdje viel buiten de marge ( p98). De echoscopist vond verder onderzoek niet nodig, maar de verloskundige wel. We hebben inmiddels ook een onderzoek/echo gehad in het ziekenhuis.
    Hier kwam niks uit zover wij weten. De gynaecoloog vertelde dat alles wat ze met dit termijn willen zien er goed uit ziet. Ze waren wel veel in overleg en dat blijft vooral hangen.
    Het hoofdje zat inmiddels op p 95.
    Wel willen ze nog een keer een echo met 6 weken.
    Ik merk dat ik me zorgen blijf maken over of het kindje geestelijk wel goed is.
    Mag ik er vanuit dat gaan dat mocht er nu iets niet goed zijn, dat ze ons niet zo naar huis hadden gestuurd en wel hadden aangegeven verder onderzoek te willen? Of dat ze hadden aangegeven waar ze aan dachten?
    Ik snap dat dat je nooit garantie hebt, maar ernstige dingen ( als er iets miste of juist niet goed uit zag in het hoofdje) hadden nu toch wel aan het licht moeten komen?

Alvast bedankt.

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Beste gtjuh,

Wat vervelend dat er zoveel onrust is ontstaan. Mochten ze in het ziekenhuis enige twijfel hebben, dan zou je inderdaad verwachten dat ze je al veel eerder terug zouden willen zien. Ze sturen je echt niet zomaar naar huis als ze het niet zouden vertrouwen. We houden in Nederland p-waarden aan. Daarbij is p50 gemiddeld. Je moet ook bedenken dat 5% van alle kindjes boven de p95 valt en er dus niet direct iets aan de hand hoeft te zijn. Deze kindjes hebben gewoon een genetisch groter hoofd. Soms zie je dit ook terug bij jezelf of bij familieleden. Misschien herkennen jullie ouders dit ook wel, dat jij of je partner vroeger wat voorliep qua groei op het hoofd?
    Helaas kan niemand je garantie geven maar er lijkt nu niet direct iets aan de hand te zijn. Hopelijk stelt deze informatie je enigszins gerust en krijgen jullie weer wat vertrouwen, zodat jullie de zwangerschap toch nog fijn en positief kunnen beleven.
    Alle goeds toegewenst.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina