Vliegen en voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Arevinol, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Misschien een beetje stom vraagje, maar ik zit er toch mee:
    Aanstaande zondag gaan we op vakantie :D, met t vliegtuig!

Ik las dat je tijdens opstijgen en dalen het beste wat te drinken kunt geven, bijvoorbeeld wat water.
    Nu geef ik Vera alleen nog maar BV (en bijvoeding), maar verder geen ander drinken.

In het vliegtuig moet ze bij mij op schoot - wat ik begrepen heb met een speciale gordel (?). Dus BV geven tijdens stijgen en dalen gaat niet lukken (denk ik :()

Een flesje gekolfde melk zou kunnen - maar die is niet meer goed op t moment dat we gaan dalen. Dus dan toch maar water?

Heeft iemand hier ervaring mee?? Hoe heb je t gedaan?

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    hoi, Luca was ongeveer net zo oud. Ik had een koeltas mee, waar ik afgekolfde melk in meenam. Daarnaast had ik de smoothie mee van friso geloof ik. Die kan je gewoon te drinken geven in de tuibeker. Dus op de heenweg had ik afgekolfde melk met opstijgen en de smoothie voor het landen. Ik was bang dat hij t niet zou lusten, maar dat was nergens voor nodig. Hij vond t heerlijk. Voor de zekerheid had ik die extra gekocht zodat ik dat op de terugvlucht ook kon gebruiken. Zo ging het prima! Succes

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Smoothie? Vera heeft ook nog nooit yoghurt gehad, dus lijkt me niet handig om daar op vakantie mee te gaan testen... En tuitbeker kan ze ook nog niet (ik geef bijna nooit afgekolfde melk, 1x per week ofzo)

Hoeveel babyvoeding mag je eigenlijk meenemen? Ik heb potjes gekocht voor iedere dag, maar ik weet eigenlijk niet of je wel zoveel eten mee mag nemen??

Misschien kan ik haar ook wel gewoon een paar hapjes fruit uit potje geven bij opstijgen/dalen :)!

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hm, ik denk dat een paar hapjes fruithapje niet genoeg slikken veroorzaakt om de eventuele pijn in de oortjes te verhelpen.
    Ik had dit probleem ook met mijn kleintje. Ik was vastbesloten dat ik hem lekker aan zou leggen tijdens stijgen/dalen, kwamen ze met zo een gordel aanzetten :p Daar ging mijn mooie idee. Hij was toen pas 5 weken oud dus kon ook niks anders geven. Bij stijgen dus niks, ging gelukkig allemaal goed. Bij dalen was hij aan het huilen en toen heb ik hem gewoon aangelegd en gelukkig zei het personeel er niks van. Maargoed, ik jou geval zou ik het op een flesje water houden! Kan geen kwaad en hier slikt ze wel goed door. Hopelijk krijgt ze gewoon geen last van dr oortjes!
    Fijne vakantie!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

En iets van een speentje waar ze gewoon op kan zuigen?

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik kon de kleine man prima aanleggen in die aparte gordel. Die laat best veel ruimte over en het ging super tijdens het stijgen en dalen. Hebben ze soms verschillende modelletjes van die gordels?
    Hij kreeg een soort riem om zijn buik, waar een lus aan zat waar mijn riem doorheen moest. Dat liet ruim voldoende speelruimte over om hem links of rechts aan te leggen.

Dat was lekker geweest, als het niet was gelukt. Ik weet niet meer of ik nou een alternatief bij me had gehad in de handbagage... (ik geloof het wel, heb de hele vakantie een pak KV en een flesje meegesjouwd, die heb ik vast niet in de koffer gedaan).
    Hij was trouwens 6 maanden op de heenreis en 7 maanden bij terugkeer.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Thanx voor de tips!
    Speentje neemt ze niet, maar ik kan evt wel gewoon een knuffel of mijn vinger proberen natuurlijk... Al gaat ze daar tegenwoordig meer op bijten dan op zuigen ;)

Kennelijk zijn er dus verschillende gordels, geen idee welke wij krijgen, we vliegen met transavia.
    Maar dan neem ik gewoon een flesje water voor de zekerheid mee als ik haar niet kan aanleggen.

Hopelijk slaapt ze gewoon, want we vliegen om 5:00u! Maar ik vrees t ergste voor ons zorgvuldig opgebouwde ritme ;) :D

8. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    #8 zwiep, 11 sep 2009
    Laatst bewerkt: 11 sep 2009
    Ik ben net terug van een vliegvakantie en geef ook bv. Heb tijdens het opstijgen en dalen bv gegeven en dat ging heel makkelijk. Het gordeltje van om mijn zoontje zat, gaf veel speelruimte. Het is mij meegevallen. Helaas lukte/wilde mijn zoontje niet slapen en dan is 3 uur een bewegelijk kindje op je schoot best lang. Heb mijn hele liedjesrepertoire een paar keer gezongen, dan bleef hij rustig zitten.
    Wij vlogen ook vroeg en zijn ritme is gelukkig niet veranderd door de vroege vlucht. Ik was daar ook een beetje bang voor.

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @ maka 123: de fruitsmoothie bevat 100% fruit en is vloeibaar. Kan met een rietje gedronken worden. Maar waarschijnlijk niet met de fles nee. Is wel handig, maar als BV kan is dat helemaal mooi. De riem in t vliegtuig wordt aan de jouwe gehaakt. en zit dan om de middel van je kleintje op je schoot. Hoe strakker je hem doet hoe veiliger, maar je hebt vrij veel bewegingsvrijheid. fijne vlucht alvast.

Deel Deze Pagina