Middel tegen zwangerschapsstriemen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flower00, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flower00

    Flower00 Actief lid

    13 feb 2019
    112
    21
    18
    Vrouw
    Dag dames,

    Welke middel gebruiken jullie tegen striae (buik, borsten) en wat vinden jullie van het effect daarvan?
     
  2. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Striae ontstaan vanuit het onderhuids bindweefsel in je buik. Je hebt er aanleg voor of niet en er is helaas niks wat je er tegen kan doen.

    Desalniettemin , ik vind het heerlijk om m'n buik in te smeren en het helpt wel tegen de jeuk van het groeien! Ik smeer het liefst met zwangerschapsolie van Weleda :)
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. ChanelM

    ChanelM Actief lid

    14 dec 2016
    479
    111
    43
    Ik gebruik de zwitsal buikbalsem mama met karitéboter.
    Ik vindt het heerlijk ruiken en mijn buik voelt ook lekker zacht aan. Heb tot nu toe geen last gehad van jeuk of trekkerig gevoel. En ondanks dat ik 18 weken ben, ben ik in omvang van mijn buik toch al weer zo een 18 cm gegroeid :oops:
    Baad het niet, schaad het niet, toch.
     
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik smeerde elke dag met de zwangerschapsolie van Weleda. Heerlijk! En nergens striemen gekregen.
     
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik had ook geen striemen maar volgens mij kun je er ook weinig tegen doen. Ik smeerde elke dag de Stretchmark Tummy Cream van Tiny Rituals. Heerlijk spul!
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Als er echt iets tegen was dan was degene die dat middel had inmiddels biljonair!
    Je krijgt of je krijgt het niet.
     
  7. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Helaas is dat genetisch bepaald en krijg je het of je krijgt het niet.

    Gewoon een lekkere olie of bodylotion kiezen die jij lekker vind.
    Ik gebruik vaak rituals bodylotion.
     
    Eend83 vindt dit leuk.
  8. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Nu 3e zwangerschap. Smeer met Palmers coconut butter anti stretch marks. Hydrateert super. Toeval of niet, maar (weer) geen striemen:thumup:

    Weleda olie vond ik zelf niet fijn en kon niet tegen de geur haha.
    Je moet gewoon kijken of je liefst olie of crème hebt en of je t lekker vind ruiken.
    Verder gewoon lekker smeren. Kan nooit kwaad;)
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  9. girlmom1989

    girlmom1989 Bekend lid

    21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb bij me oudste gesmeerd met mama crème tegen striemen en heb ze toch gehad bij de 2de en 3de alleen normale crème gebruikt.
    Smeer me nu ook gewoon in met sheabutter omdat ik een droge huid heb bij deze zwangerschap niet om de striemen tegen te gaan.
     
  10. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Er is geen middel tegen striemen. Lekker smeren met wat je fijn vindt
     
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik smeer niet en heb geen nieuwe striemen.
    Ondanks dat ik mega buik hadden bij 1 en 2 is het meegevallen.
     
  12. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Smeren helpt meer tegen het strakke gevoel. Bij de oudste elke dag gesmeerd. Toen ik precies 40 weken was draaide het kind, werd mijn buik 2x zo groot in een nacht en kreeg ik striemen o_O. Smeren zegt dus niks.

    Vind t eigenlijk ook wel leuks. Ben trots op t feit dat ik mama ben en dat mag iedereen wel weten.
     
  13. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Haaaaaaahahahahaha! :roflmao::roflmao::roflmao:

    Nee.

    Het is gewoon aanleg. Smeer een eind weg en geniet daar gewoon lekker van. Doe ik ook hoor. Ondanks dat ik al vijftien jaar een tijgervelletje heb dat per kind erger is geworden. Heerlijk joh zo'n uitgelubberde flubber. "Ik smeerde dit of dat en geen striem te bekennen" is fijn voor diegene, maar echt jongens, het is 90% aanleg. Je hebt mazzel of pech en dat wondermiddel van truus of liesje verandert daar niets aan. Sorry.
     
    RachelleNM, Louise11110 en LMSB vinden dit leuk.
  14. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik heb het idee dat olie op de huid blijft liggen. Heb zelf een potje pure shea butter. Schijnt het beste te hydrateren / soepel te maken. Het komt vast niet in de diepere huidlagen terecht waar de striemen ontstaan, maar baadt het niet dan schaadt het niet toch. En het is wel fijn tegen de jeuk en het strakke trekkerige gevoel wat ik soms heb.
     
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik denk zelf dat veel drinken nog het beste advies is. Dan blijft je huid van binnenuit gehydrateerd. En voldoende vitamine C.

    Ik heb bij beide zwangerschappen zeer sporadisch gesmeerd en dan niet met iets bijzonders maar gewoon omdat het op dat moment trekkerig/droog was. Tot op heden een scheurtje op mn buik en gek genoeg wat witte streepjes half op mn rug, waar het helemaal niet oprekt. Wie weet wat er de komende weken nog bijkomt :rolleyes:
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Je kan smeren wat je wilt, maar als je er aanleg voor hebt.
    Is het een onbegonnen zaak.

    Smeren kan wel goed helpen tegen de jeuk.
    Vond de zwitsal balsem wel lekker smeren. Maar een normale bodylotion ook.
    Bepanthen vond ik wat stug.
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik gebruik bio oil. Vet houden is goed maar geen enkel middeltje werkt tegen striemen.
     
  18. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik heb zo af en toe gesmeerd bij E., maar vond het niet zo fijn. Geen striemen tot 36 weken, dan stond plots mijn hele buik vol. Denk dat het aanleg is en dat die cremetjes en olietjes vooral de jeuk tegengaan.
     

Deel Deze Pagina