Hoi, Zijn hier mensen die ervaring hebben met de middelbare scholen in Zoetermeer? Op zich zit zoon pas in groep 6, maar ik vind het wel fijn om al een beetje rond te kijken en ervaringen op te doen Ik zag dat het ONC hier redelijk dicht bij zit (woon in Oosterheem), en die sprak me wel erg aan. Maar ik vraag me wel af in hoeverre dat ook echt overkomt in het dagelijks leven op school en of hun christelijke identiteit erg opvalt. Zag ook Erasmus college, maar dat lijkt mee een erg grote school. En is dalton onderwijs, waarvan ik me afvraag of dat voor zoon zo fijn is. Anyway, ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Een kennis van me heeft die Dalton gedaan, maar ja, dat is ook alweer een aantal jaar geleden. Volgens mij beviel dat wel.
Nu zit ie op de florence nightingale. Is niet zo'n grote school. Picasso lyceum had ik ook gezien idd, vind ik wel interessant maar zit voor ons op een onhandige plek. Zou 20 minuten fietsen zijn. Heb je ervaring met die school?
Zelf op het Alfrink gezeten, zou als ik nu weer mocht kiezen voor het Erasmus gaan. Maar dat is meer gevoel dan wat anders, het lijkt me een vriendelijkere school. Alfrink is een beetje omhooggevallen, heb het er nooit echt naar m'n zin gehad. Mijn beste vriendin zat op het Stedelijk toen, voor havo/vwo. Geen idee of dat nog bestaat, woon er al een tijd niet meer, maar zij vond het daar heel prettig omdat het klein was en iedereen elkaar kende, veel persoonlijke begeleiding enz. ONC was in mijn tijd een beetje een asoschool.
Ik heb op het Erasmus gezeten. Superleuke school! Groot, maar daar wen je snel aan. O-uren vond ik top en ook leuk dat ze extra aandacht besteden aan muziek en toneel.
is het echt 20mn vanuit oosterheem? dat had ik niet in de gaten. Ik ben niet super bekend met Zoetermeer. we hebben net een huis gekocht in de buurt van Picasso. een school vinden in oosterheem is ons niet gelukt. Nightingale zijn we ook geweest toevallig. wel lieve mensen. Picasso heeft een extra uitdaging lijn ook dus als je niet op vvo zit. en dalton heeft 2 jaar programma voor brugklas. dat is alles dat ik weet. zoontje zit op gr5 ik heb nog meer tijd. als het Picasso wordt dan kan hij lopen naar school.