in mijn herinnering waren dat de leukste kinderfeestjes vroeger. Daar waar bingo werd gespeeld.. misschien idealiseer ik het.. wat is jullie ervaring om dit naast een knutselactiviteit op een kinderfeestje te doen? Cadeautje grabbelen bij bingo.. dacht ik aan. Maar wat als iemand nou nooit bingo heeft.. ? Is het wel een leuke activiteit of zeggen julllie: niet doen! Ikben benieuwd naar ervaringen en do’s And don’ts!
Vroeg of laat heeft er altijd wel iemand bingo. Maar met deze leeftijd zou ik zelf een plaatjesbingo maken! Dat gaat wat sneller en is ook makkelijker voor kinderen i.p.v. met die grote getallen.
Wij deden het toen dochter 7 werd. Ik was wel blij met nog een extra moeder, want niet alle meiden waren even snel. Wij deden gewoon een tafel vol prulletjes, eerst 1 rij vol, daarna de hele kaart. Als iemand al twee cadeautjes had deden we gewoon nog een keer voor diezelfde rij of de hele kaart. Zo had iedereen iets.
Jaa leuk! Plaatjes bingo en doorgaan tot iedereen bingo heeft gehaald.Ik had 9 memorykaarten naast elkaar op de printer gelegd en afdrukken op hard gekleurd papier.En husselen met de 9 plaatjes steeds.Zo heb je verschillende kaarten.De losse originele kaarten had ik ergens in gedaan en dan met je hand een kaart eruit grabbelen.ze vonden het superleuk.En het kadootje mochten ze uit een ton grabbelen.
Op het eerste feestje (5 jaar) bingo gedaan Met plaatjes, gewoon van internet gehaald Was een knallende succes Voor iedereen een prijsje zodra de bingokaart helemaal afgestreept was
Ah leuk! Plaatjesbingo dus! Goede tip!!! En dan cadeautje grabbelen? Allemaal verschillende of krijg je dan ontevreden gedoe? En waar op internet te vinden? Ik zie het niet?
Bingo is super leuk, heb even voor je gezocht. De eerste is thema feest http://www.kleuterjufineenkleuterklas.nl/2013/11/kleuter-bingo-met-tekeningen-van-dagmar.html Wil je iets moeilijker kun je ook de beginklank doen http://www.jufsanne.com/lesidee/spellen/beginklank-bingo/ Betreft cadeautjes zou ik allerlei verschillende kleine cadeautjes doen. Kleine frut, stuiterballen, puntenslijper, leuk potlood, gum, stempel, bellenblaas, blaastoeter, Misschien allemaal 1 cadeautje wat het zelfde is, als je handig bent zou je een knikkerzak kunnen maken waar ze hun cadeautjes in kunnen doen. Mocht je tijd over hebben kunnen ze die nog versieren met textielstiften.
wat lief van jou! dank je wel! ideaal ook met de PowerPoint! hoeveel cadeautjes heb ik dan nodig? en voor sommige kinderen hebben misschien meerdere keren bingo of gewoon max iedereen 1x en doorgaan tot alle kindjes bingo hebben?