Sorry, was voor @Zana28 inderdaad! Ik wilde op jullie allebei reageren, kennelijk waren mijn hersenen nog niet goed wakker.
Lastig is dat inderdaad. Hier hadden ze dat in eerste instantie ook, maar later kregen ze toch een voorkeur, al zijn het bij de jongste nog steeds twee scholen. Als er geen voorkeur komt, zou ik voorstellen om de school te kiezen die qua voorwaarden het meest gunstig is (inderdaad geen loting, maar bv. ook afstand, wel of juist geen gemengde brugklassen, wel of geen klasgenootjes/vriendjes die er heen gaan, best passende onderwijssysteem, enz.).
Onze dochter vindt geen enkele school echt leuk, veral is wel iets mee. Dat is ook lastig kiezen. Over 2 weken is de inschrijving al. Ze kiest nu voor de school waar klasgenoten naar toe gaan, terwijl ze niet weet hoe het onderwijssysteem daar is en werkt. Wilde ze niet weten. Tja.....dan maar ervaren.
Onze dochter vond alle scholen “wel leuk”. Ze kiest voor een school die bij mij niet op nummer 1 staat. Ik weet niet of het type onderwijs haar gaat passen. Ik ben inmiddels in het stadium “prima we zien wel of het gaat”. Zo niet dan moet ze na een jaar verkassen.