Middelbare school kiezen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MissXray, 12 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.166
    8.893
    113
    Sorry, was voor @Zana28 inderdaad!:oops:

Ik wilde op jullie allebei reageren, kennelijk waren mijn hersenen nog niet goed wakker. :|

MissXray vindt dit leuk.
  2. MissXray

MissXray Niet meer actief

Zie nu pas mn fout, al voelt het loten wel als lijden. :|

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.166
    8.893
    113
    Lastig is dat inderdaad. Hier hadden ze dat in eerste instantie ook, maar later kregen ze toch een voorkeur, al zijn het bij de jongste nog steeds twee scholen. Als er geen voorkeur komt, zou ik voorstellen om de school te kiezen die qua voorwaarden het meest gunstig is (inderdaad geen loting, maar bv. ook afstand, wel of juist geen gemengde brugklassen, wel of geen klasgenootjes/vriendjes die er heen gaan, best passende onderwijssysteem, enz.).

MissXray vindt dit leuk.
  4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Onze dochter vindt geen enkele school echt leuk, veral is wel iets mee. Dat is ook lastig kiezen. Over 2 weken is de inschrijving al.
    Ze kiest nu voor de school waar klasgenoten naar toe gaan, terwijl ze niet weet hoe het onderwijssysteem daar is en werkt. Wilde ze niet weten. Tja.....dan maar ervaren.

MissXray vindt dit leuk.
  5. MissXray

MissXray Niet meer actief

Onze dochter vond alle scholen “wel leuk”. Ze kiest voor een school die bij mij niet op nummer 1 staat. Ik weet niet of het type onderwijs haar gaat passen. Ik ben inmiddels in het stadium “prima we zien wel of het gaat”. Zo niet dan moet ze na een jaar verkassen.

Lynx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina