Middelbare school, zakgeld, kleedgeld

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Damali, 15 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hij krijgt 55 euro per maand meer dan jouw dochter maar moet daar wel de meeste kleding van betalen. Ik vind dat niet zo gek hoor.

    Hier vind ik het sowieso grote bedragen, oudste krijgt 2 euro per week :D
    Volgend jaar naar de brugklas en dan krijgt ze een mobiel abonnement van 3 euro en ik denk 3 euro extra per week. Dus 5 euro zakgeld, daar kan ze van sparen en uitjes van betalen. Frutsels koopt ze niet.
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.935
    15.244
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    We zijn er ook nog maar net mee begonnen maar ik vind het zover ik nu kan beoordelen een mooi bedrag voor een 16 jarige. Mocht het zo zijn dat hij zijn schoenen en jassen prima zelf kan bekostigen dan gaat die dat uiteindelijk zelf betalen en hij mag het ook voor andere dingen besteden, Zo was zijn PS controller kapot en die koopt die dan zelf van 60 euro, ik draag daar niets aan bij en hij kan als die wil ook sparen. Hij spaart nu voor een scooter. Hij werkt ook een aantal uren per week en is zich erg bewust van geld. Bij mijn dochter van 14 jaar zou ik dit niet zo snel doen want die heeft een gat in haar hand en let wel hij draagt nu ook al even volwassen kleding en dat is gewoon prijziger dan kinderkleding. Ik vind het juist overzichtelijk, dit is wat je te besteden hebt en daar kan je het mee doen al zal ik vast weleens iets toestoppen .
     

Deel Deze Pagina