Sorry voor het lichtelijk vieze topic.... Afgelopen donderdag heb ik een lisexcisie gehad en nu wat last van wondvocht. Het zal mogelijk tussen mijn oren zitten, maar ik heb dus het idee dat anderen dit kunnen ruiken Ik vind het zelf enorm stinken, maar dit schijnt normaal te zijn (heb al naar de gynaecoloog gebeld). Dus mijn vraag: welk maandverband helpt echt tegen geurtjes?
Wat vreemd, ik had helemaal geen last van een nare geur? Ik gebruikte gewoon kraamverband van Kotex (die zwarte verpakking)
Ik heb dit een paar weken na de bevalling gehad. En was er ook van overtuigd dat andere mensen het roken. Als ik buitenshuis moest gebruikte ik vaak de large inlegkruisjes van Always met een geurtje. Is natuurlijk niet het allerbeste voor je downstairs maar voelde mij wel een stuk zekerder dan! Deed het ook echt alleen als ik niet thuis was. Anders gebruikte ik het gewone maandverband van always. En is natuurlijk ook afhankelijk van hoe erg je vloeit, dan kan een inlegkruisje niet voldoende zijn.
Dan heb je geluk gehad! Ik lees net in de folder die ik meekreeg dat je inderdaad last kunt hebben van een wat ruikende afscheiding (en ik maar hysterisch bellen ipv te lezen....). Kraamverband, goede tip! @HvO Het is voor mij vergelijkbaar met diezelfde geur een pak Always ga ik ook in huis halen. Eens kijken wat beter werkt!
Ik zou zelf wel maandverband halen zonder zo'n plastic laagje wat op de meeste merken zit. Iets van cottons of yoni zou ik gebruiken. Puur katoen, en ventileert dus ook beter
Bedankt voor de tip! De assistente had het over katoenen zakdoeken, maar dat lijkt mij niet fijn. Dan klinken katoenen maandverbandjes beter.
Daar zou ik niet zo snel op zijn gekomen. Ga ik ook naar kijken Morgen kijken ze mij heel vreemd aan in de Etos denk ik....
Bij mij stonk het ook vreselijk. Ik gebruikte gewoon Always verbandjes met parfum, ondanks dat ik de week erna de hele week thuis ben gebleven en toch niemand het kon ruiken. We hebben toen zelfs tijdelijk een grotere prullenbak gekocht en in de wc gezet, omdat ik zoveel verbandjes verslond dat ik anders 3x per dag de vuilnisbak moest legen. Het was echt rot. Ik hoop dat je snel hersteld!
Ik zou naast kraamverband ook een flesje water met je mee nemen en je na elke toiletbezoek goed spoelen mocht je dat nog niet doen. Succes!
@Fennec Ik hoop het ook! Ik vind het echt vreselijk, helemaal met dit warme, broeierige weer Vanaf donderdag gelukkig alweer weekend, dus dat scheelt wel iets. Hoe lang heeft het bij jou geduurd voor de vieze geur weg was? Na een week “al”? @SDonya Die was ik helaas vandaag vergeten en uitgerekend vandaag vond ik de geur echt vreselijk ivm gisteren
Bij mij heeft het best lang geduurd voordat het weg was. Denk wel bijna twee weken. Het heeft bij mij ook heel lang nog gebloed. Sterkte!
Of "gewoon" hydrofiele doeken. Dun gevouwen en gewoon in je handdoek was meewassen. Katoenen maandverband geeft ook aanzienlijk minder klachten met nare geurtjes enzo. Succes meis1
@Fennec 2 weken... ik hoop echt dat dit over een paar dagen klaar is... @Bubblez Bedankt! Dat is ook nog wel een idee, die hydrofielen. Morgen maar even uittesten wat het beste werkt. Echt ellendig dit...
Gebruikte eerste de kotex zwarte pakken ( soort kraamverband is katoen) Daarna over op gewone katoenen maandeverband( kotex sanitair cottons enz) S nachts deed ik ook wel eens katoenen washandjes
Zelf niet meegemaakt, lijkt mij erg vervelend zeg, maar ik zou zeker gaan voor de minst chemische en zoveel mogelijk (thuis bijvoorbeeld) gebruik maken van katoen. Juist doordat het gaat "broeien" gaat het nog erger ruiken. Dat kun je niet helemaal tegenhouden met dit weer, maar natuurlijk materiaal helpt zeker.
Misschien een beetje gek, maar bijvoorbeeld parfum spuiten op de buitenkant van je ondergoed? Misschien dat de parfum dan het vieze geurtje een beetje verbloemt voor je omgeving...
Met water spoelen en een beetje Kamillosan erin oplossen. Is gewoon kamille, ik gebruikte het na mijn bevallingen en heb nooit last gehad van nare geurtjes.
Niet gek hoor! Stond gisteren blij met m’n deo te spuiten over m’n broek heen Geen idee of het gewerkt heeft....
Ik was afgelopen weekend bij mijn moeder en was wat vergeten mee te nemen dus ik had alleen die keuze en ik stond versteld geen geur of niks ... Ik weet niet helemaal zeker maar ik geloof dat het deze waren! https://www.newpharma.nl/tena/600675/tena-lights-by-tena-inlegkruisjes-normal-24-stuks.html