middelgrote bruiloft; 60 gasten, kosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door simple, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo,

    Ik hoor altijd maar alleen over de grote bruiloften wat het allemaal kost enz. Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen en meningen van mensen die niet zo'n grote bruiloft hadden. Dus rond de 60 mensen. In ieder geval geen 100 of meer.
     
  2. bouncytigger

    bouncytigger Bekend lid

    27 feb 2012
    861
    0
    0
    Uiteindelijk gaat het er om wat je per persoon moet betalen.
    Wij waren voor het eten ongeveer €20,- pp kwijt, plus drinken. Voor het feest moesten we €22,50 pp betalen (incl. buitenlands gedestilleerd en 6 rondes hapjes en broodjes met koffie na). Al met al waren we voor 16 daggasten en 81 op het feest zo'n €2200,- kwijt.
     
  3. bouncytigger

    bouncytigger Bekend lid

    27 feb 2012
    861
    0
    0
    ow en ervaringen:
    Super. heb met iedereen een praatje kunnen maken in de avond, en het was super gezellig!!!!
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je geeft aan 60 gasten. Zijn dat mensen die er de hele dag bij zijn? of 15 de hele dag en de rest s avonds?

    Wat wil je met je gasten 'doen' ? Daar hangt sowieso al een groot deel van je kosten vanaf.
     
  5. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Dat zijn de avond gasten. Daggasten heb ik nog niet over nagedacht. Hoe maak je een onderscheid, is dat alleen familie of ook vrienden?
     
  6. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hadden wel een wat grotere bruiloft, maar wat betreft daggasten, dat was een zogezegd "select gezelschap";

    *wederzijdse ouders
    *wederzijdse broers/zussen met aanhang
    *peetooms/tantes
    *1 stel vrienden (hij was getuige)

    Laat je bij de uitnodigingen aub niet beinvloeden door "wensen" van andere mensen (bv. een moeder (was hier het geval:D) die persé wil dat je tante-die-en-die uitnodigt (ik kénde dat mens niet, lief kende dat mens amper). Jullie dag gaat het worden, zoals jullie het willen!!!:)
     
  7. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    wij hadden ook rond dat aantal volgens mij 10 meer..

    wij waren totaal met alles 10duizend kwijt.. maar dan ook jurk pak kaarten etc etc

    ik denk dat we zon 5 duizend aan gasten kwijt waren..
    dat was de heledag van 1 tot 11 en samen gegeten.
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mensen die je echt als dichtste bij je ziet. Dat kan familie zijn, maar soms ook vrienden. Mijn nichtje was mijn getuige, maar haar ouders, waren bv geen daggasten. Wel avondgasten.
    En 2 zéér goede vriendinnen waren ceremoniemeester samen - dus dat waren ook daggasten. Andere goede vrienden kwamen s avonds.
    Daggasten hier dus: Ouders, opas oma's, broers/zussen met aanhang + ceremoniemeesters en getuige met aanhang.
     
  9. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Wij hadden alles op locatie en de ceremonie, diner met 30 personen, taart 30 personen, drinken daggasten en feest 75 personen waren we tussen de 3000 en 3500 euro kwijt.
     
  10. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    op een mooie lokatie hebben mijn broer en schoonzus een all-in prijs kunnen regelen met de eigenaar van het restaurant boerderij... ze hadden er mooie zalen, het eten was goed, dus hebben gevraagd of ze niet een all in prijs konden maken,

    hadden dus voor om en nabij 60 gasten, 28.50 p.p betaald incl wat ze maar eten en drinken. ( hele hele sterke drank uitgezonderd)


    * wij zelf hebben heel klein alles gevierd dus alleen mensen die ons bij staan *
     
  11. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Wij willen ook ooit gaan trouwen en bij ons zullen er ook maar zoveel mensen komen.

    Met dat gedoe van..."je moet wel die en die uitnodigen" hou ik me al helemaal niet aan op!
    Hier willen we ook niet te veel uitgeven maar wel wil ik het niet te klein houden...ik trouw maar een keer,.......ga ik vanuit hahaha
     
  12. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Daggasten bij ons waren ouders, broers/zussen met aanhang en kids en 2 vrienden met aanhang die getuigen waren. Verder receptie met ooms, tantes, nichtjes, neefjes en goede vrienden. Feest met "iedereen". Wij waren alles bij elkaar (excl taart) 4500 euro kwijt aan locatie met eten en drinken. Vonden wij meevallen. Diner 25 man, receptie 60 man, feest 120 man.
     
  13. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Als je een beetje uitkijkt met je kosten kan het ook best meevallen volgens mij......!
     
  14. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij zijn getrouwd in kasteel medemblik, hadden een diner en feest en waren in totaal voor de hele bruiloft 5000 euro kwijt. We hadden 45 daggasten.
    Veel dingen nieuw gekocht, ook veel dingen gekregen. Maar je moet echt even rondkijken en bellen, want de prijzen verschillen heel erg.
     
  15. Ukje1

    Ukje1 Niet meer actief

    Hier 25 gasten wij houden het heel klein alleen de dierbaarste vrienden en familie...

    Wij zijn voor heel de dag kwijt bijna 5500 euro maar dat is echt alles van jurk tot taart...

    Voor het eten en drinken hebben we ongeveer 2000 euro vastgezet. Maar nu hebben we ook echt a la carte gedaan en geen vastgezet menu. Dus ga ongeveer uit van 80 euro p.p voor het eten en drinken voor de hele dag..

    Btw als je nog een mooie jurk zoekt niet al te duur kijk eens op Goedkope Galajurken heb je voor nog geen 200 euro een hele mooie jurk..

    Liefs Ukje1
     
  16. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Onze bruiloft was vorig jaar met zo'n 60 volwassenen en 18 kindereren. Deze gasten waren er de hele dag bij van 13.00 uur t/m 20.00 uur (geen avondfeest i.v.m. kinderen) Maar wel voor iedereen high tea zoet en hartig. Betaalde 36 p.p. inclusief het drinken. Kinderen tot 3 jaar gratis. Kinderen t/m 12 jaar 26 euro p.p. De bruidstaart en het trouwen op de locatie was ook bij alles inbegrepen. Uiteindelijk hadden we een rekening van +/- 2500 euro
     
  17. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij gaan een groot café afhuren en gaan 27,50 per persoon betalen om te drinken. Ze mogen dan alles drinken zelfs de sterke dranken. Eten doen we gewoon groot koud buffet waar ik flink op verdien. (gedeelte zelf gemaakt door mijn moeder die dit ook doet voor meerdere feesten ) Bij het trouwen zelf komen alleen ouders, zusjes en broertjes met aanhang, peetoom. Max 30 man. Op het feest Savonds komen er 60 à 70
     
  18. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als je niet al te veel geld hebt kun je met het volgende rekening houden:

    Over het algemeen kost het feest je weinig tot niets na aftrek van de ontvangen enveloppen. ( in ons geval dekten de enveloppen ongeveer 90% van het feest )
    Het is geen garantie, ligt er natuurlijk aan hoe vrijgevig je familie/vrienden zijn.
     
  19. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij hebben maximaal 70 gasten tijdens het diner. Daarvoor hebben wij een receptie, met ongeveer 85 gasten.

    Voor iedereen een glas champagne, drinken (binnenlands gedestilleerd) en het diner, trouwen, en de locatie, zijn wij ongeveer 3500 kwijt.
    Daar komt nog 300 bij voor gebak.
    Dus reken een kleine 4.000 euro.
     
  20. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Kosten van ALLES of kosten die specifiek met gasten te maken hebben?

    Ik denk dat we alles in totaal (dus: ringen, kaarten, bedankjes, kleding, trouwkosten, locatie, eten, auto, makeup, fotograaf...) iets van 7000-8000 euro kwijt zijn geweest. Voor de receptie ongeveer 1200 euro met 60 gasten, en het dineetje met iets van 25 mensen was 800 (en heeel exquis... ongelooflijk hoe lekker we toen gegeten hebben, op een gegeven moment was iedereen stil en hoorde je mensen alleen maar smikkelen en 'mmmm mmmmmm' zeggen hahaha! :D).

    Wij hebben het voor ons idee zo klein mogelijk gehouden: een burgerlijk huwelijk in een kerk, gevolgd door een soort van kerkelijk deel (officieus) in dezelfde kerk, een receptie voor iedereen met een high tea, en toen voor een kleine groep (familie en aanhang plus onze getuigen en aanhang) een etentje bij een heel mooi restaurant. Geen feest. We houden daar zelf niet van, en drinken zelf ook niet, dus we vonden dat niet zo zinvol ;)
     

Deel Deze Pagina