Pas op met van te voren afgesproken prijzen wat betreft drank....je moet je eerst afvragen of iedereen wel voor dit bedrag gaat drinken...! Want voor 25 euro drinken op een avond haal je helemaal niet...tenzij je veel drinkt!
In een maand tijd hebben wij onze bruiloft geregeld. Dit kon echter niet met hulp van familie....het was voor ons een prachtige dag met een van de weinige prachtige dagen in augustus vorig jaar! We zijn rond 12 uur foto's gaan maken met schoonvader als fotograaf (prachtige foto's), daarna stadhuis trouwen kindjes van school kwamen ook nog even langs erg leuk! en vervolgens gingen we naar onze feest locatie. Dit was een erg gezellig clubgebouw wat we hebben gehuurd voor 150 euro! Hier hebben we een chinees buffet laten bezorgen en later kwamen de avond gasten totaal gasten ongeveer 60. We moesten wel zelf drank regelen en de bediening heeft de familie op zich genomen ze mochten achter de tap en vonden het erg leuk! Kortom het was echt een feest dat bij ons paste en eerlijk gezegd hebben we alle kosten weer terug gekregen dus heeft ons niets tot bijna niets gekost! Mocht ik het over doen dan zou ik het bijna weer zo doen alleen zou ik dan mensen regelen die de bediening op zich willen nemen al vonden ze het erg leuk om te doen hoor....
Hmm, durf niet meer te zeggen hoe duur alles was per persoon, maar alles, letterlijk alles bij elkaar (dan dus ook kerk, auto, uitnodigingen etc) was zo'n 6000euro voor ons. Wij hadden iets van 30 daggasten en met de receptie gasten erbij hadden we gezegd genoeg te doen voor 75 personen en dat werkte goed. Maar kan me dus niet meer herinneren hoe duur het was pp qua eten en drinken. Voor de avond konden we een drankpakket afkopen (begon na de receptie), zodat iedereen kon hebben wat ze wilde en zoveel als ze wilde, want dat was 1 prijs pp. Gezien er veel bierdrinkers waren etc werkte dat goed voor ons. We hadden keuze uit 2 soorten pakketten, wij gingen voor de eerste zonder de sterke dranken erin, want niemand in ons gezelschap dronk whiskey etc. En als er 1 iemand was die net toevallig 1 whiskey of iets wilde, nou dan was dat maar apart. Werkte goed allemaal.
Wat een prijzen zeg! Mijn bruiloft heeft denk ik niet meer dan 500 euro gekost (nee, ik ben géén nul vergeten). Maargoed dat was ook in het buitenland (goedkoper) en gewoon bij mijn schoonouders thuis (groot huis). Er werden gewoon dingen door de schoonfamilie gekookt. Bovendien waren er veel mensen die niet eens wílden komen. Heb het meer gedaan voor mijn schoonmoeder, die wilde graag een feestje/etentje, voor mij hoefde het niet zo. Maar ja, ben blij dat ik haar er een plezier mee heb gedaan!