Hallo, Onze dochter is geboren met een middengrote reuzegrote moedervlek in haar nek (5x9 cm). We zijn inmiddels in het Sophia kinderziekenhuis geweest en ons is geadviseerd de moedervlek eruit te laten snijden. Als er tijdens de operatie geen complicatie's zijn houden ze haar 1 nachtje ter observatie. Heeft iemand hier ervaring mee en waar moeten we rekening mee houden qua herstel. Alvast bedankt! p.s. Eigenlijk vind ik dat mijn vraag niet helemaal in deze rubriek thuis hoort want de andere onderwerpen zijn veel ernstiger maar zag ook geen andere rubriek waar het beter bij past.
Hier geen ervaring ermee dat het weg gehaald wordt, wel met een moedervlek met geboorte. Mijn jongste heeft een moedervlek op zijn pols van 2 cm. In begin werd hij om het half jaar gecontroleerd en nu 1 x per jaar vanwege een veel grotere kans op huidkanker. Baby's die met een moedervlek worden geboren hebben blijkbaar veel meer kans erop.
Mijn dochtertje heeft ook een moedervlek, of cafe au lait vlek. Zowel de huisarts als de dermatoloog hebben er naar gekeken. We hebben geen advies gekregen om m te laten weghalen, alleen straks eventueel om esthetische redenen. Niet dat dit een antwoord is op je vraag (sorry), maar verbaas me over de verschillende adviezen...
Dank je voor jullie reactie's, op 11 april gaat het gebeuren en de voorzorg informatie vanuit het Sophie Kinderziekenhuis heb ik vandaag ontvangen.
Ik heb 1 gehad op mn been die ik vanaf mn geboorte al had, hij is rond mn 10e jaar weg gehaald, omdat hij begon te groeien, bultjes op kwamen en kleur veranderde. Ze hebben hem toen ook diep uitgesneden en opgestuurd ivm mogelijk huidkanker, uiteindelijk was het maar goed dat hij verwijderd was en ze gelijk diep hebben weggesneden Hopelijk verloopt de operatie van je dochtertje ook goed! het is toch altijd even spannend.
Hopelijk verloopt de operatie goed! Ik ben zelf geboren met een grote pigmentvlek in mn gezicht. Omdat deze niet kwaadaardig is, zit ie er dus nog. Wel regelmatig bij de dermatoloog geweest, maar verwijderen is bij mij risicovoller dan laten zitten. Dus ik kon met camouflagetherapie aan de slag. Soms wel lastig, het valt op.. Aan de andere kant is het iets wat me uniek maakt. Ik ben er gelukkig nooit mee gepest.
Mijn zoontje heeft ook een cafe au lait vlek, maar dat weet de ha of het cb niet eens volgens mij. We zagen het pas toen hij een maand of 4 was en dat kwam toen door het zonnige weer. 's winters zie je er niets van, zomers is het duidelijk. Het zit op de pols en heeft een doosnee nu van ca. 3 cm. Zou ik nog een keer met hem naar de ha moeten?
De moedervlek van mijn dochter is erg dik en er zitten vanaf de geboorte donkere haren op. De behandeling zou een aantal jaar uitgesteld kunnen worden maar dan zijn de risico's groter. De "gewone" moedervlekken die ze heeft gaan ze niets mee doen....