Hey dames! Wat lief! Inmiddels terug van het ziekenhuis. Op de echo was te zien dat ik het meeste bloed kwijt ben. Het vruchtje zit er nog en was volgens de gynaecoloog (weer een andere dan de vorige keer) gegroeid en had foetale delen. Ik vermoed dat haar collega in de haast niet voldoende heeft opgeschreven vorige week... De vruchtzak was zoals het hoort en de vrucht had de grootte van 6.1 week zwangerschap. Echter geen hartactie. Nu willen ze nog een week afwachten... Ik heb ook een foto van de echo meegekregen... Doet toch meer met me dan ik vermoedde. Was t nu maar gewoon al weg, dan is t klaar.
Jemig, nu zit je nog in onzekerheid!! weer een week afwachten maar die week is cruciaal, dat had ik ook,je weet maar nooit!!! Het valt me op dat er zoveel verschillen in goed ''oog'' hebben op termijnen weleens verschilt per gynaecoloog sommige gewoonweg laks, bij mij was het zakje eerst helemaal leeg toen wel weer een embryo en toen was het weer gegroeid toen weer geen hartactie,en steeds weer een week wachten en toen brak het los, je kent me verhaal nu wel.. Het is diezelfde achtbaan waar ik in zat daar zit jij nu in, tussen hoop en vrees...hou je vast aan de hoop maar hou rekening mee dat het niet goed kan gaan, die gedachten zijn gekmakend..en het hartje kan ook nog steeds gaan kloppen tot eind 7 weken er is nog steeds die kans en dat het bloed nu gestopt is, is goed nieuws,laten we duimen dat het positief afloopt!!! maar je gevoel zegt denk ik dat het mis is, dan kan ik als geen ander begrijpen dat je het ''over en done'' wil hebben', dat het meer met je doet is heel normaal, je kan je nooit voorbereiden op een verlies zoals dit, je kan je wel indenken hoe rot een miskraam is (lichamelijk en geestelijk) maar nooit zo als wanneer je het actief meemaakt.. Stort hier maar je hart uit, als je dat wilt, ik ben er voor je hoor! Groetjes xoxo
Bedankt voor je berichtje meid. Ja het stomme is dat je toch weer even soort van door elkaar gerommeld wordt. Zij vond het een nette ronde vruchtzak, met foetale delen zichtbaar bij het vruchtje... en ze vroeg me of die deeltjes de vorige keer ook te zien waren. Ik zeg: 'Ik heb weinig tot geen uitleg gekregen. Je collega had het enorm druk, wat voor beide partijen vervelend is natuurlijk.' Wel fijn dat ze nu wat meer de tijd nam, en alles uitlegde... Ik vloei nog wel, en nu ook best heftig. En heb ook krampen die komen en gaan. Kans dat het alsnog loskomt. Vanmiddag voor 't eerst sinds zaterdag weer even echt verdriet gehad en gehuild. Manlief brak toen ook even. Nu gaat het wel weer. Wel blijft het werk pushen. Maar die heb ik vandaag vriendelijk duidelijk gemaakt dat ze me effe met rust moeten laten.
Och jemig wat een gedoe en onzekerheid weer meid! Wat ik er aan uit opmaak is dat het wel gegroeid is?. In mijn ogen wel goede hoop eigenlijk. Mag ik de foto zien?. Ik heb natuurlijk met 6.2 echo gehad kan ik het vergelijken. En idd wat er al gezegd is het hartje kan nog gaan kloppen dat je toch iets minder korter zwanger bent wat ik met heel mn hart hoop! En idd met je werk ze moeten maar even geduld hebben dit is niet niks Dikke knuffel
Hoi Wiska. Ja tegenstrijdig allemaal wat ze me vertellen in het ziekenhuis. Ik probeer daarom geen hoop te hebben. Ik wilde de foto ook wel hebben toen de dokter deze aanbood...meer omdat ik toen echt even op een breekpunt zat. Steeds heb ik me groot gehouden... Maar zo'n echo foto... Ik heb een hele collectie van mijn 1e wondertje. En dit is/was zó'n gigantisch gewenst 2e wonder! Pfff... en inderdaad. Ook omdat ik 't wil vergelijken. Ik heb nu ik dit schrijf, geen krampen meer. Vloei nog wel iets. Wat ik me nu dus in m'n hoofd haal, is het scenario dat het er wellicht ook 2 waren. Ook dat werd gesuggereerd door de arts. Maar anderzijds...afgezien van nog wat gevoelige borsten, heb ik echt geen enkel symptoom meer. En bij 6.1 moet er toch echt wel een hartje kloppen toch? Terwijl ik officieel al 7.3 was ten tijde van deze echo. Ik was samen met de gynaecoloog op zoek naar een verklaring van die vrucht van 6.1 week terwijl we het tijdstip van bevruchting nogal precies weten omdat het met IUI gedaan is. Ze legde uit dat het ook nog wel eens gebeurd, dat er later nog een eitje springt en, als we dan toevallig sex gehad zouden hebben, dat die dan nog bevrucht wordt. Ze noemde daarbij ook meteen de follikel en de afmetingen die er gemeten waren voor de IUI... Super dat ze alles zo goed uitlegde. Alleen put je hier weer valse hoop uit. Ook zei ze: je zult het vast wel in de media gelezen hebben, het is gebleken dat wij artsen vaak te vroeg ingrijpen in de zwangerschap. Daarom willen we nog een week aanzien. Dan eventueel medicatie of curettage. Ik ga even proberen of ik de echo foto duidelijk Hier gezet krijg.
Ja lijkt me toch opzich een goede echo!. Ik zie ook duidelijk een dooierzakje Nee soms kan het voorkomen dat het hartje later klopt het moet gaan kloppen voor de 7e week. Bij mij met 6.2 weken was het echt net net gaan kloppen zei de gynaecoloog misschien net een paar uur voor de echo want het klopte nog heel langzaam. Dus wie weet! Ik snap dat je bang bent voor valse hoop en het wachten is killen!. Bij mij is het eigenlijk sinds vorige week echt de symptomen gaan komen. Voordat ik dit schreef stond ik weer eens te kokhalzen. Ik hoop het echt voor je meid. Het blijft zo wel spannend Dikke knuffel
Ja zo raar hè? De vorige echo was het beeld nog gevuld met heel veel bloedstolsels. Dit was nu voor het grootste deel weg en het vruchtzakje oogde goed. Er was de vorige keer ook niks over een dooierzak opgeschreven. En ze omschreef wel een grillig vruchtzakje. Terwijl het nu gewoon een goede vruchtzak was. Ik weet echt niet wat ik moet verwachten nu. De krampen zijn nu weg en ik heb volgens mij nog geen vruchtje zien afkomen.
Hou je toch een beetje vast aan het hoop. Wanneer moet je weer op echo als je niet zolang kan wachten zou ik gewoon naar een pretecho bureau gaan. Over een paar dagen moet er als het goed is een hartje te zien zijn!
Dankje Eef. Ik ga echt van: 'Het is mis en dat 't nu ook maar z.s.m. klaar is...' Naar...'Zou het nu toch?' En meen dan zelfs lichte zwangerschapkwaaltjes te voelen... Maar goed...Hcg zit er toch nog. Pffff... donderdag weten we meer!
Pff lang wachten weer. Heb je niet toevallig een clearblue test kunnen doen ofzo zo zie je hoe het met je hcg staat. Toen ik een miskraam kreeg met bijna 7 weken bleef die op 1-2 hij zou nu toch op 3+ kunnen gaan op z'n minst 2-3. Hier stront en stront misselijk. En mn boobies kunnen niet meer zoveel pijn dat t doet pff ik moet woensdag weer!
Hey Wiska! Jij dus echt top zwanger!! Ik herinner me die kwalen nog van mijn 1e zwangerschap! Alle mogelijke kwalen gehad totdat ze geboren werd. Ooh daar verlang ik naar terug! 😂 Ik heb vandaag nog gedacht aan een CB test...Misschien dat ik er morgen toch nog eentje koop. Mijn KV test van eergisteren was nog steeds knal. Vandaag vloei ik vooral bruin en niet meer veel... Ik wordt dus steeds ongeduldiger m.b.t. die echo!! Ik heb veel CB testen gedaan en die gingen van 3+ naar 2-3 en terug naar 3+. De laatste was nog voor mijn 1e echo. Dus zowieso meer dan 1.5 week geleden. Ik wordt gek van het zoeken naar verklaringen voor dit gedoe! Laat me weten hoe je echo was! Ik heb donderdag weer een afspraak.
Doe ik meid! Als je dus weer een 3+ krijgt lijkt t me ng steeds goed zitten hoor.. ik ben ook erg benieuwd naar je echo kan niet wachten..
3+ it is! Maar ik durf hier echt geen conclusies uit te trekken. En toch had ik drang naar een CB test. Het blijft allemaal speculeren!
Spannend! Ik denk en ik hoop en blijf het gevoel houden dat het toch is blijven zitten en groter is gegroeid! Dat gevoel blijf ik houden!.
Wiska ik weet nu ook echt niet meer wat ik moet denken/voelen! Sinds vandaag merendeels bruin verlies. En stukken minder dan voorgaande dagen. Ofwel, ik heb het gemist dat 't vruchtje afgekomen is... ofwel het zit er nog en het was een hematoom of misschien zelfs wel een tweeling waarvan er maar een overgebleven is. Metingen zijn in een vroege zwangerschap erg moeilijk, en dat gecombineerd met 2 verschillende artsen die de echo maakten... Ik weet 't niet hoor!! Wat betreft symptomen: Vandaag enorm moeilijk naar het toilet geweest met als cadeau een aambei. Iets dat ik ook veel had tijdens de vorige zwangerschap. Het reukvermogen was bij mijn eerste zwangerschap extreem! Nu slechts bij vlagen, maar het valt me dus wél op! Betreft borsten: die zijn nog steeds wat voller met iets gevoelige tepels. Bij de vorige zwangerschap moest je er nog niet naar wijzen dan vloog ik al. Anderzijds had ik bij mijn 1e zwangerschap slechts lichte testen, nu knallers, en nog steeds. Donderdagochtend 9.00 is de afspraak. Een tante heeft dus ook bloedingen gehad en dacht aan een menstruatie. Toen ze een ronde later zwanger bleek, zei de verloskundige dat ze al langer zwanger was dan ze zelf dacht. We spreken over 29 jaar geleden. Dus toen kon men veel minder nauwkeurig volgen hoe ver een zwangerschap was. Ook de bevalling van mijn neef verliep snel en onverwacht: mijn oom heeft hem op de wereld geholpen want de VK was te laat! Zij leeft dus erg mee! Ik houd beide opties open. Het blijft bizar tot nu toe. Ik hoop dat je gevoel klopt Wiska. Ik heb deze keer ook echt vanalles bewust gevoeld nog voor mijn testdag. Ik wist dat ik positief zou gaan testen. Maar al bijna een maand verder zijn en nóg in onzekerheid zitten is echt niet goed voor je gemoedsrust. Ik ben dan ook blij dat ik tegenover mijn werk aangegeven heb dat het er effe niet in zit. Al voel ik me ook een zeur en schaam ik me. Zo dat was een heel verhaal weer! Wiska lief dat je zo meeleeft. Ik hoop zó! Dat jij het goed voelt aan je (vrucht)water! 😉
Hee meid Ik hoop het zo voor je he!. Ik moet hier zo om 10 uur naar de gynaecoloog Zo even mijn beste vriendin ophalen van het station die past op mijn 2 mafketels haha. Ben weer erg benieuwd Laat je weten! Xx