middeltje (apotheek/drogist) voor migraine?

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    sarixell heb ik gekocht, vandaag meteen ingenomen omdat ik het voelde opkomen en de hoofdpijn was aanwezig maar goed te doen:D

tnx meiden!!

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier had ik ook 1x per maand migraine, kwam standaard 1 of 2 dagen voordat ik ongesteld moest worden. Had via de huisarts Maxalt smelttabletten 10mg gekregen. Was voor mij het enige wat werkt, want ik was ook altijd zo misselijk dat tabletten of poeders inslikken met een drankje geen optie is. Nu sinds de zwangerschap gelukkig geen migraine meer gehad :D Als je precies weet wanneer je migraine komt (wat ik dus had), dan kun je ook preventief een paracetamol nemen. Daarmee kon ik het voorkomen.
    Succes!

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier ook rond of net tijdens de ongie dat ik een aanval krijgt.

Ik slik tot nu toe alleen nog para maar dat helpt haast niet.

Vaak heb ik ook een dag of een dag er na raar zien wie nog meer soort ster maar dan in je ogen met kleuren heb wel eens gehoord dat dat van migraine af kan komen vaak is het voor een aanval of na een aanval.

Kan dan nog wel voor me gezin zorgen maar het is geen pretje.

4. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    #24 denise89, 4 jan 2011
    Laatst bewerkt: 4 jan 2011
    ik heb voor mijn migraine ook maxalt. deze is alleen te verkrijgen op recept. deze mag overigens niet gebruikt worden tijdens zwangerschap en als je borstvoeding geeft. in die periode kreeg ik paracetamol 1000mg zetpillen voorgeschreven. alleen dit werkte niet super.
    gelukkig had ik tijdens mijn zwangerschap ineens geen migraine meer en alleen tijdens mijn kraamweek een aantal dagen hoofdpijn. na die week wou borstvoeding geven al snel niet meer en kon ik gelukkig weer over op maxalt.
    gewone paracetamol of ibrufen maken de hoofdpijn bij mij alleen maar erger.

meestal gaat mijn hoofdpijn dan ook samen met overgeven, wazig zien en op een gegeven moment de neiging mijn hoofd tegen de muur te slaan van de pijn.

het wazig zien heb ik vaak al voordat de hoofdpijn echt begint en weet dan ook weer precies hoe laat het is. het wazig zien blijft tot de hoofdpijn over is. het is dan niet met extra kleuren maar een soort wazige vlek en alles erom heen zie ik scherp. dus kan dan zeker niet auto rijden en door het slechte zicht heb ik ook last van evenwichtsstoornissen.

vorige week had ik 3 dagen achter elkaar migraine aanvallen en toen was ik er wel goed zat van. echt functioneren kan ik dan niet. het beste werkt dan een rustige omgeving met gedimd licht, half rechtop zittend op de bank en dan de ogen dicht of half open..
    en vooral geen geluid wat erg lastig is met en baby van bijna 4 maand die op zijn tijd ook aandacht, voeding en verzorging nodig heeft.

Deel Deze Pagina