Als draaien geen optie is, keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamamijn, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Hallo ik heb een paar vraagjes, dinsdag moet ik naar de gynaecoloog voor een echo. Heb dit 2 weken geleden ook gehad omdat onze kleine al vanaf het begin in onvolkomen stuit ligt. Heb ook een aantal groei echo's gehad en nu is de kleine niet heel erg groot en het vruchtwater is ook niet ruim, ook ligt de placenta schuinvoor. Nu vertelde mijn eigen verloskundige maandag dat het mogelijk is dat ze dinsdag na het onderzoek niet eens overwegen om het te gaan draaien (ben dan 35.2 weken) stel dat de gynaecoloog er dus niet aan begint, wordt er dan gelijk een afspraak voor keizersnede gemaakt, wil nl geen stuitbevalling of duurt dit een paar dagen voor de plannen. En als het wel mogelijk is om het nog te draaien, dan wordt en toch een vervolg afspraak gemaakt en toch niet gelijk gedraaid?

Bedankt alvast voor de reacties

2. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was de eerste afspraak bij gyn ook meteen de draaipoging gedaan. Maar volgens mij hangt dit van het zkh af. Ik zal gewoon even bellen naar het zkh. bij mij werd er werd eerst een echo gemaakt om te beoordelen of ze de draaipoging konden uitvoeren. Hierna half uur aan hartfilmpje om te kijken of conditie van baby goed genoeg was. Hierna kreeg ik een weeenremmer prik die ervoor zorgt dat je baarmoeder ontspannen blijft ( klinkt eng, maar vond ik heel erg meevallen). En toen de poging gedaan. Bij mij helaas niet gelukt om de billen al te vast is bekken zat en placenta voor het hoofdje waardoor ze te weinig grip hadden. Hierna weer half uur ctg monitor gehad.
    Vond het al met al heel erg meevallen, dus vond het zeker mooite waard om te proberen.

Qua inplannen sectio weet ik niet,ik ga zelf een stuitbevalling proberen. Maar het is ieder geval dat ze de sectio met 39 weken doen.

Succes!

Deel Deze Pagina