Hoi allemaal, Ik heb jullie advies nodig voor het volgende: Onze dochter Lisa is nu 5 weken jong. Het 's-avonds naar bed gaan gaat erg goed. Ze slaapt soms al zelfs 6 a 7 uur door. Als we haar in de avond in bed leggen gaat ze zonder te huilen slapen. Soms heeft ze nog wel behoefte aan haar speen. Overdags is dit echter een heel ander verhaal.... Overdags lijkt het of Lisa weigert te slapen. Het volgende ritueel hebben we. Drinken, even bij papa of mama spelen, in de box bij vermoeidheidsverschijnselen leggen we haar in bed. Zodra we haar in bed leggen begint ze te huilen en gaat ze niet slapen terwijl ze vaak ontzettend moe is. Ze schreeuwt dan soms op niveau 10 en kan geen troost vinden in haar speen............ Ze kan de slaap niet vatten overdags terwijl ze soms doodmoe is...... Hebben jullie tips/ adviezen? Ik hoor ze graag! Alvast bedankt! Groetjes!
Leg je haar in haar bedje in een ruimte waar ze alleen is? Wellicht wil ze overdag gewoon graag in de nabijheid van jou/jullie zijn?
Haar lekker bij jou in slaap laten vallen en dan in jou buurt even wegleggen. Of een draagdoek aanschaffen en haar lekker bij jou laten slapen. Na een paar maanden gaan de meeste kindjes steeds beter in hun eigen bedje slapen.
Dit! Al is mijn ervaring met M wel anders dat de laatste regel: die slaapt nog altijd slecht en moeizaam in. Maar voor T geldt het +1 . Die ligt tegenwoordig de hele dag te 'herkletsen' voordat hij in slaap valt. Helemaal senang in bedje S is overdag ook onrustiger en het scheelt idd als hij even bij ons tot rust kan komen, in slaap valt en dan leg ik hem in zn bedje. Vaka wordt hij dan even wakker maar kan wel weer in slaap vallen, eventueel met speentje of ruggetje wrijven ... Na 9 maanden in je buik is het voor sommige kindjes moeilijk afscheid te nemen van mama's warmte en geur. Ik geef daar dus wel aan toe.
Waarschijnlijk heeft ze gewoon (net als iedere baby) behoefte aan lichaamscontact met haar moeder. Als ze moe wordt kan je haar bijvoorbeeld in een draagdoek bij je dragen, of even gaan wandelen? Werkt hier altijd perfect. 5 weken is nog ZO klein joh.. zl ging hier pas na 7 maanden boven in bed slapen overdag.
Ik draag onze jongste ook veel, maar onze oudste dochter vond in haar eigen bedje liggen prima. Alleen wilde ze overdag niet boven. Denk dat ze het te stil vond en te ver van mij vandaan. Nou wilde ik haar ook zelf dichtbij hebben hoor Dus overdag sliep ze beneden in de wandelwagenbak. En ze viel meestal gewoon zelf in slaap zonder te huilen. Soms moest ik haar eerst in slaap wiegen. 's Avonds ging ze gewoon mee naar boven als wij naar boven gingen en sliep dan in haar wiegje naast me (i.t.t. onze jongste, die wil niet in de wieg en slaapt dus bij ons in bed )
Echt een dooddoener, maar het gaat over. Mijn zoon had precies hetzelfde. Ik heb echt even flink door moeten zetten, maar het begon ineens met 1 slaapje wel willen doen. Ook al was het maar 1 kwartier, dan prees ik hem helemaal de hemel in. En ineens wilde hij ook 's middags nog wel een slaapje doen en zo kwam er steeds wat bij. Weet nu precies wanneer ik hem in bed kan leggen (daarbuiten dan ook gewoon niet doen, want dan is het paniek) En nu is het van een niet slaper een slapertje van 10.00 tot 12.00 en van 14.00-15.30 en van 18.15 tot 20.00 uur dan een fles en dan weer lekker doorslapen tot 8.00 uur. Het komt goed, maar het is echt even een hele zware periode waar je doorheen moet. Doe wat voor jou gevoel juist is...