Midden in de nacht wakker om te eten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tataar, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    De laaste paar dagen wordt ik midden in de nacht wakker met een lege maag.
    Dan moet ik wat eten anders kan ik niet meer slapen.
    Nou heb ik rijstenwafels en of crackers op me nachtkastje staan.

Zijn er nog meer vrouwen die hier last van hebben?
    Zo ja wat doen doen jullie hier mee?
    Want als het nog tot aan het einde door blijft gaan zal ik zeker aan komen omdat midden in de nacht eten niet zo goed is. Je lichaam kan het niet zo goed verwerken nartuurlijk.

PS drinken alleen help niet.

2. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi tataar,
    ik heb de laatste tijd ook verschrikkelijk veel honger
    zit alle kastjes af te zoeken om maar iets te eten :confused:
    ook als ik me avond eten heb gegeten 2 uur erna heb ik alweer trek

en vooral midden in de nacht krijg ik trek
    ik eet dan meestal wat pudding of een koekje.

helpt bij mij meestal wel eventjes

3. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ow hier ook echt verschrikkelijk!
    ook al vanaf de 10 weken en nu nog steeds!
    ik word 3keer per nacht wakker om te plassen en dan moet ik eten zooo honger k d8 pas er niet aan over te geven en niks te pakken maar toen werd ik snel daarna weer wkaker en k was heel misselijk en dan eet ik iets en dan is het goed!
    ik pak ook meestal joghurd of n koekje jah of zow iets is wel nie goed maja als je honger hebt moet je iets!
    anders voel ej je eigen helemaal naar!
    en rijstewafels helpen niks hoor of jah bij miin!
    je kan ook sultana of zow pakken

grtjes

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Euh als je honger hebt gewoon eten hoor...Het is meer dat je aankomt vanwege het teveel of onverstandig eten.
    Zowiezo hoor je in een zwangerschap 12 tot 15 kg aan te komen. Dat is heel normaal en raak je vanzelf ook weer kwijt.
    Zolang je maar verantwoord eet.
    Je lichaam zegt toch niet voor niks dat je honger hebt....

5. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi

ik heb ook een ontzettende honger gehad en soms nog steeds trouwnes hoor.. het is maar eventjes weggeweest.. niet specifiek snachts trouwens maar als ik wakker word moet ik vaak ook iets hebben want als ik te lang blijf liggen kortom wacht met eten word ik zo beroerd als maar kan..

en mijn tip is dus wees niet bang voor kilo's ! dat ligt er vaak niet aan hoeveel je eet maar wat je eet (met mijn bijna 38 week 9 kg dus dat is netjes lijkt me) of probeer je maaltijden iets meer te spreiden over de dag.. dus iets minder maar wel vaker te eten dus..

grtn

6. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Ik eet ook zeker als ik honger heb. Als ik dat niet doe wordt ik gek. Lijkt wel een verslaving. :D Ik probeer er ook wel op te letten dat het el gezond en verstandig is. Zoals appels of worteltjes of yoghert dat soort dingen.

Maar gister avond stond ik in de keuken en kreeg spontaan trek in een broodje boaupoau. Heeft heerlijk gesmaakt.

Gr Tam

7. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Mijn lichaam vraagt om de 2 uur om eten. Dus dan neem ik kleine beetjes om de 2 uur. Zo om me maag te vullen nartuurlijk en om de misselijkheid tegen te gaan.

Gr Tam

8. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hihih ja vreselijk dat herken ik nog wel vanmn zwangerschap ,ook na mn werk wasik totaal uitgehongerd terwijl ik dan om 1700 gewoon mn maaltijd had gegeten. en snachts ook vaak mega trek.
    gewoon iets gezonds eten als je trek hebt

9. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik word ook regelmatig midden in de nacht wakker omdat ik trek begin te krijgen. Tussen week 14 en week 17 is dat even wat minder geweest, maar nu zit mijn ukje weer in een groeispurt en eet en drink ik aanmerkelijk meer.
    Ik heb jammer genoeg ook heel vaak trek in smerige happen, vooral in de nacht; Kaassouffles, chips, rookworst, bitterballen.... Blegh. Terwijl ik eet mijn hele leven nagenoeg altijd gezond.
    Mijn moeder zegt altijd: Daar waar je écht trek in hebt, moet je gewoon aan toegeven, meestal zit er dan iets in dat product dat je lijf op dat moment goed kan gebruiken.

10. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    haha wat grappig ben dus niet de enige,.,.
    Ik heb dat ook, al heb ik pas gegeten,. paar uur erna heb ik onwijs veel zin en moet en zal ik wat eten,mijn vriend zit me soms aan tekijken van alweer?Maar het is meestal beschuit met er wat op sávonds en voordat mijn mannetje naar zijn werk gaat ( 06.00) maakt hij elke ochtend beschuitje voor me klaar dus als ik mijn oogjes open heb ik al een ontbijtje dat wel handig is want heb dan reuze trek. S'nachts heb ik het niet zo zeer. En door het vele eten d8 ik veel tezijn aangekomen maar dat valt mee nog geen 2kilo. maar ligt inderdaad wat je eet,gister ging mijn mannetje haast over zijn nek toen ik om 10.00 sóchtends al chinees zat te eten terwijl ik er onwijs veel zin in had :D

11. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ook ik eet om de 2 uur overdag. En voor 's nachts ligt er altijd iets naast bed. Ik word gewoon wakker van de buikpijn zo'n honger heb ik en eet dan gewoon wat. Mocht ik wel een keer doorslapen dan sta ik de volgende morgen boven de wc/gootsteen. Ik eet gewoon als ik honger heb en maak me niet druk om die kilo's. Daar kan ik mij altijd na de zwangerschap nog wel eens druk om maken als ze er niet afgaan :D

12. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Ik heb er ook al last van haha
    Heb pakje sultana naast mijn bed liggen.
    Word gewoon wakker als ik honger heb en word dan misselijk als ik niets eet.

13. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    gewoon eten! je lichaam verteld je niet zomaar dat je honger hebt... je hebt meer energie nodig tijdens het zwangeren.
    ik denk dat veel zwangere vrouwen hier last van hebben hoor, ik ook. dussehhh... enjoy your late night snack zou ik zeggen!

14. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ik stond vannacht om 3uur tosti's te maken
    pita broodje kaas met sambal zo mogen me er echt voor wakker maken. heb het bij al mn zwangerschappen gehad dat ik verschrikkelijke vreetbuien had en dan met name s'nachts.

mn man roept altijd de oudste bestaat voor 60% uit slagroom. de negerzoenen waren niet aan te slepen! nu is het meer hartig en ook echt flinke honger.

15. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik begin nu weer last te krijgen van s'nachts trek krijgen.. als ik er niet aan toe geef, houd de kleine me wakker. Als ik echt ga eten kan ik weer niet slapen van de maagzuur...

Maar heb nu een simpele en lekkere oplossing... waterijsjes! Gaan er hier me tpakken doorheen, en de beeb is gelijk rustig en mamma heeft geen last van maagzuur

Deel Deze Pagina