Is Microgynon 30 uit de handel genomen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door angel11, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Ik heb voor mijn zwangerschap altijd Microgynon 30 geslikt.
    Nu ging ik naar de apotheek om de pil weer voor een half jaar op te halen.
    Nu kreeg ik te horen dat Microgynon 30 vervangen is door Ethinylestradiol/levongestrel, maar zou wel gelijk zijn aan Microgynon 30.
    Wie heeft dit ook gehad en wie heeft er ervaring met die andere pil?

2. bapsie

bapsie Niet meer actief

volgens mij is dat hetzelfde maar dan heeft je apotheek een nieuwe leverencier gekozen en heb je dus zeg maar een ander "merk" maar t pilletje is hetzelfde :)

3. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    Hey hey

Nee microgynon is niet uit de handel gehaald, maar door bezuinegingen hebben ze nu andere en goedkopere pillen uit gegeven, ik kreeg na 13 jaar ineens streridil
    Het zouden de zelfde ingredienten hebben, maar ik geloof er niks van
    Die heb ik maar een paar maanden geslikt, ik werd er ontzettend ziek van
    elke dag de hele dag migraine en ik zat over mn hele lijf onder de puisten en de pukkels.
    Mocht je verschijnselen hebben ga dan terug naar je dokter dan krijg je de mycro weer terug.
    Ik heb de mirco weer terug gekregen

Misschien heb je hier wat aan

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb ook de kloonversie van Microgynon gekregen. Na een maand of 3 kreeg ik tussentijdse bloedingen en bij de volgende strip die ik nam weer. Volgens de HA kon het geen kwaad en zou de pil misschien net te licht zijn om een onttrekkingsbloeding te stoppen...

En, zie banner. Voor mij was die pil dus echt te licht.

Groet van Kiki

5. de apotheek wil je die nieuwe misschien geven omdat ze daar zelf aan evrdienen. ze zijn echter wel verplicht jou de pil te geven van recept. jammer voor hun.

eerder heb ik ook wel eens 'kloonmedicijnen' gekregen, dat is dan soort 'huismerk' en verdient de apotheek zelf aan.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja, heb ik ook gehad..
    Eerst Microgynon 30.... heel tevreden. Ineens kreeg ik dus die Stediril....en vervolgens ineens die Ethinylestradiol/levongestrel.
    En dat binnen een korte periode, hoor.
    Vond het erg raar... Omdat ze mij ook niet vertelden hoe en waarom dit ineens zo was.

Liefs, Assi

7. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    mmm ik heb dus ook deze "goedkopere" versie gekregen na mijn zwangerschap omdat de huisarts een lichte pil wilde proberen (zij vond dat ik dit 3 maanden moest proberen terwijl ik voor de zwangerschap een zware pil had, door verandering in mn lichaam door de zwangerschap kon het zijn dat een lichte pil nu wel goed was voor me) Ik heb dus al vanaf het begin af aan een onbehaagelijk gevoel dat deze pil te licht is voor me... nu na het lezen van de reactie van Kiki word dat gevoel niet echt beter moet ik zeggen... Ik slik deze nu voor de 2de maand en heb ook weer die doorbraakbloedingen...

Maar als antwoord op je vraag, nee microgynon is niet uit de handel gehaald en als je die persee weer terug wil hebben dan kun je die gewoon krijgen!

8. Demia

Demia Lid

12 mrt 2008
    56
    0
    0
    Ik gebruikte ook altijd mycrogynon. Op een dag kwam ik in de apotheek om het weer op te halen, kreeg ik dus een andere. Ze vertelden erbij dat mycrogynon er niet meer was en dat de nieuwe precies hetzelfde was.
    Ik heb hem een paar maanden geslikt, maar had veel vaker hoofdpijn dan normaal. Ik voelde me er niet lekker bij. Na wat googlen ben ik er achter gekomen dat mycrogynon nog wel bestond. Ben toen naar de apotheek gegaan en heb gezegd dat ik klachten kreeg van die andere pil en dat ik mycrogynon weer wilde. Geen enkel probleem... ze hadden die ook gewoon liggen.
    Het schijnt dus alleen goedkoper te zijn voor de apotheek.

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

nou, ik slik nu 1,5 maand de kloonversie en ik ben mijzelf niet meer. continue sjagerijnig en hoofdpijn! Zo erg dat het voor mijn vriend ook niet echt gezelliger word. ga zo de HA bellen

Deel Deze Pagina