Hoi meiden, Omdat mijn man en ik graag voor een tweede willen gaan, ben ik een week geleden gestopt met de (mini)pil. Omdat je tussen de pilstrippen door geen stopweek en dus ook geen onttrekkingsbloedingen hebt, vraag ik me af of ik die nu wel kan verwachten? Normaal gesproken (toen ik nog geen minipil slikte) had ik binnen een dag of 3/4 na mijn laatste pil wel een onttrekkingsbloeding, maar nu nog steeds niks. Bedankt alvast
Hi! Ik kreeg mijn eerste bloeding na 3 weken. Als je er van uitgaat dat de laatste week vd de pilstrip anders je menstruatieweek zou zijn, is dat vrij logisch bij een normale cyclus. Weet niet of het standaard zo is hoor, maar leek me wel een goede beredenering. Had een volledige menstruatie en heb cerazette ongeveer een jaar. Daarvoor ruim 10 jr andere soorten.
Bij mij heeft het een aantal weken geduurd voordat ik na het stoppen met de cerazette ongesteld werd. Ik stopte op 23 januari 2013 en mijn eerste bloeding begon pas op 11 maart. De cerazette heb ik ook maar ongeveer een jaar geslikt, daarvoor jarenlang een andere pil.
Na stoppen van cerazette heb ik 10 wkn op menstruatie moeten wachten... (geen onttrekkingsbloeding gehad overigens) Daarna was mijn eigen cyclus weer gewoon regelmatig op gang.
Hier 31 oktober laatste cerazette-pil ingenomen, nog geen menstrustie gezien/gehad. Ik lees verschillende verhalen van hoelang het kan duren voor de menstruatie en de cylclus terug is.