paardrijden en zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamma2007, 11 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma2007

mamma2007 Actief lid

7 jul 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    weet iemand hoe het zit met paardrijden en zwanger worden.

we zijn namelijk bezig voor een kindje maar mag je dan gewoon doorrijden??

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ja hoor, zelfs ook nog eventjes in je zwangerschap.

Links in het menu vind je de zoekfunctie, als je zoekt op paardrijden vind je nog meer topics.

Groetjes

3. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Tijdens het zwanger worden mag je uiteraard gewoon paardrijden!!
    En tijdens je zwangerschap moet je het vooral zelf bepalen tot wanneer je blijft rijden. Ligt gewoon aan je eigen situatie (hoe je je voelt en hoe rustig je paard is).

Succes met zwanger worden!!

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hoi
    ik heb zelf ook een pony (4jarige new forest0 en die is steeds als ik zwanger ben (vorige keer misgegaan en nu is t afwachten) onzettend braaf alsof ze het aan voelt ze doet geen stap verkeerd ik denk dat ze het voelt en ik blijf dus zeker rijden tot ik mezelf nie tmeer in het zadel kan hijsen :D en de meiden op stal hadden al aangeboden om dr te zadelen :rolleyes: ik rij western dus t zadel zal wel zwaar worden dan.
    en de gyn zei dat t zeker geen kwaad kon
    gewoon aanvoelen je lijf geeft t denk zelf wel aan wanneer je moet stoppen, je hoort ok vaak dat mensen tot de bevalling doorrijden dus ja

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik sluit me aan bij de rest. Voor de zwangerschap kan je gewoon rijden nadat je weet dat je zwanger ben tkan je rijden totdat het niet meer gaat (bij mij op de manege zijn er meiden die met 5 maanden nog rijden!)

6. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik ben nu 21 weken zwanger en rij nog steeds!
    Nu moet ik zeggen dat ik een heel lief rustig paard heb hoor...maar ik stap draaf en gallopeer gewoon zolang ik me er goed bij voel.
    maar als je zwanger wilt worden dan lijkt het me al helemaal geen probleem!

7. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Waar je wel op moet letten is dat als je zwanger bent je sneller uit balans kan zijn en je dus wat makkelijker van het paard af kan vallen. Ik ben zelf met rijden gestopt toen ik ongeveer 3 maanden zwanger was, ik heb geen eigen paard dus reed alleen op manegepaarden en die ken je toch niet zo goed als een eigen paard. Toch blijft een paard altijd onberekenbaar en loop je toch een bepaald risico, paardrijden word tot de gevaarlijke sporten gerekend en dat zal wel een reden hebben. Het is ieders persoonlijke keuze en het hangt ook af aan het paard dat je rijd.

8. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Gewoon lekker blijven rijden ;) (ben een beetje jaloers nu :oops: ).
    Als je zwanger bent gewoon op je gevoel afgaan.

Zelf heb ik tot 20 weken gereden.
    Omdat ik een jong onervaren paard heb, ben ik alleen nog maar naar de manege gegaan om daar te lessen. Durfde niet goed de bossen meer in omdat ik bang was dat er toch iets zou gebeuren.

Silly

9. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Bij het zwanger worden lijkt het me idd niet echt een probleem. En bij zwanger zijn lees ik ook niets anders dan dat je op je eigen gevoel af moet gaan. Is wel een prettig idee, want zal erg moeten wennen als ik een tijdje niet mag rijden....Alhoewel ik het er natuurlijk zekers voor over heb!

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ja hoor. Ik heb ook een paard. Alleen sinds ik zwanger ben, heb ik niet meer gereden. Ik zat zo te stressen, omdat ik bang was te vallen. Onzin, want mijn paard is super braaf. Maar het leek me beter er niet meer op te gaan.

Deel Deze Pagina