@ Chocoholic, toen ik 4 jaar geleden met de pil stopte voor een jaar (zonder resultaat), kreeg ik ook enorm last van puistjes Hoop echt dat ik dat straks niet weer heb! De steken in mijn buik kan ik me niet meer echt herinneren, wel dat ik me echt zwanger voelde elke maand maar dat het niet zo was.. het lichaam kan maar rare spelletjes met je spelen
Wat jammer dat het 4 jaar geleden geen positief jaar was.. Hopelijk is dat nu anders? Normaal heb ik vrijwel geen puistjes. Nu zijn het er 4-5. Nog niet veel, maar het valt me op. Hebben jullie veel last van 'bijwerkingen' na het stoppen met de pil? Dikker worden, puistjes, etc.
Hoi Chocoholic, Wat spannend he!!! Sinds vandaag ben ik echt gestopt omdat afgelopen week mijn normale 'stopweek' was en ik normaal gesproken gisteren weer mijn eerste pil zou moeten slikken maar dat heb ik dus niet meer gedaan. Ben heel benieuwd wat er nu allemaal met mijn lichaam gaat gebeuren. Wordt ik nu op korte termijn zelf ongesteld? En kan ik nu al zwanger raken? Ik ben hier nog allemaal niet in thuis.. En wanneer weet ik dan wanneer mijn eisprong is? Kunnen jullie mij helpen? Groetjes Sanne
Hoi Sanne, Het is zeker spannend allemaal! Ik slik over 6 dagen mijn laatste pil dus leef er ook al helemaal naar toe Je wordt vanzelf weer ongesteld.. bij de 1 is dat netjes op tijd zoals een normale cyclus, en bij de ander duurt het weken tot maanden voordat de eerste normale menstruatie weer begint. Volgens mij is dat gewoon een kwestie van afwachten. Je kan vanaf nu dus ook gewoon zwanger raken als je geen enkel voorbehoedsmiddel meer gebruikt. Wat ik gehoord heb is dat je eisprong meestal zo'n 14 dagen voor je menstruatie is, het hangt dus een beetje van je cyclus af om dat goed te kunnen berekenen. Er zijn wel sites (en volgens mij kan je dat hier ook op zwangerschapspagina doen) om dat te berekenen. Je vult de datum in van de eerste dag van je laatste menstruatie, je moet je dagen van je cyclus invullen (beetje lastig in het begin) en de computer berekent aan de hand daarvan de meest vruchtbare dag(en). Ik hoop dat ik het zo goed heb opgeschreven, mochten andere dames het niet met mij eens zijn dan hoor ik het wel Succes in elk geval met zwanger worden!
@lize 86 heey, klopt helemaal ja. om je eisprong te weten kun je ook gaan temperaturen of gebruik maken van een ovulatietest. Voor mij ook allemaal nieuw. Ik heb vorige week donderdag m'n laatste pil geslikt. Spannend ladies!! leuk om elkaar op de hoogte te houden van het ontpillen en een eerste menstruatie
hoi dames hoop dat ik ook lekker mee mag kletsen ik ben 27 jaar en nu 5 jaar getrouwd 22 sept jl ik laat vrijdag mijn spiraal verwijderen en dan hopen we op ons derde wondertje mijn dochter is nun 2/5 en mijn zoontje is zat 7 maanden dus maar blijft maar kriebelen vandaar het besluit toch voor een derde te gaan je weet tenslote nooit hoelang het duurt hoop hier wat evaring te kunne wisselen en lekker te kletsen mijn vorige zwangerschap had ik een aantal vriendinnen toch verteld dat we bezig waren voor een tweede was erg leuk maar wil het nu geheim houden niemand die dit nu verwacht en vind het toch weer leuk om dan die gezichten te zien als het weer zo ver is groetjes linda
hoi ook wij gaan proberen een derde wondertje te krijgen leuk om te zien dat er nog meer dames voor een derde kindje gaan kan er enorm weinig vinden vrijdag gaat mijn siraal er uit en volgens de dockter zijn we dan direckt weer vruchtbaar dus begin ook in okt gr linda
Hoi Mieks, Bedankt voor je reactie! Ik vind het zo spannend allemaal!! Nu dus rustig afwachten op mijn eerst 'normale' menstruatie.. Ben benieuwd wanneer die komt! Heeft het nu al nut om ovulatietesten te gaan doen? Of moet ik dan eerst wachten tot ik mijn eerste menstruatie heb gehad? Ben echt een newbie op dit gebied. hahah Wel leuk om alles zo met elkaar te delen. Vooral omdat ik dit echt tegen niemand wil vertellen in mijn eigen omgeving. Dan is de verrassing straks lekker groot! X Sanne
hallo allemaal. ik zou het leuk vinden om hier mee te kletsen.ik ben eind augustus gestopt met de pil.ben 29 jaar en wij gaan voor onze derde spruit ik heb een zoontje van 4 en een meisje van 2.maar ons gezinnetje is voor ons gevoel nog niet compleet wij hopen dat wij over een tijd je ons gezinnetje compleet mogen maken.ik werk in de kinderopvang. wij zitten nu in de eerste ronden, en we zitten in de wacht weken.hebben dit weekend druk geklust, heb alleen mijn ei niet gevoeld,maar dat heb ik nooit wij doen het gewoon op de gok van de kalender. zijn er al dame's di ebijna mogen testen. ik hoop dat ik hier mee mag kletzen.groetjes esther
Sannedb1985@ ik zou nog even wachten op je mentruatie weet niet of je voor de pil een regelmatige cyclus heb gehad maar bij een regelmatigen van ongeveer 28 dagen is het 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie de eisprong bij 30 dagen zou dat dan 15 dagen zijn als je erg onregematig ben zou ik pas echt die testen gaan gebruiken om te kijken waneer die eisprong is maar moet ook zonder lukken gr linda
Hoi Esther, welkom voor jou breekt de spannende periode weer aan zal wel leuk zjn weet niet of je bij je andere zwangerschappen snel zwanger bent geworden niet dat dat iets zegt maar daar ga je meestal wel een beetje van uit he wij gaan ook voor de derde bij mijn wordt vrijdag de spiraal verwijdert dus weet ook niet wat ik dan kan verwachten.
Hallo allemaal, Ff weer bijgelezen, leuk hoor! Ontpillen: Bij mij valt het ontpillen heel erg mee, ik merk dat ik rustiger/minder opgefokt ben. Ben ong. 12 jaar aan de pil geweest en heb altijd een beetje schommelende stemming gehad (dan heel chagerijnig dan heel vrolijk). Ik heb het idee nu ik gestopt ben met de pil mijn stemming wat neuraler is en zit beter in mn vel! Minder snel geirriteerd.. Verder heb ik ook het idee minder opgeblazen gevoel te hebben..Had btw de eerste week van ontpillen wel erge last van hoofdpijn wat ik bijna nooit heb. Heb nu wel last van gevoelige tepels hihi..doet echt zeer als ik/man eraan zit..AUW afblijven dus Cyclus: Zo te lezen is iedereen zeer ongeduldig op het wachten wanneer je een regelmatige cyclus hebt..nu klussen wij eigenlijk maar wat raak en maar hopen dat het snel raaK is..wel nadeel; ik werk onregelmatig en vaak slaapdiensten, waardoor ik regelmatig een nacht niet thuis ben..en dan heb je ook nog wel eens van de avonden dat we allebei te moe zijn om nog te klussen..het is bij ons dus niet meer als 2x per week..terwijl eigenlijk voor een kleintje wil ik het liefst zovaak mogelijk haha Voor degene die al moeder zijn; hoelang duurde het bij jullie voordat je voor de eerste keer normaal ongesteld werd na stoppen met pil?? Groetjes en s6 allemaal!!
@lize86: ik ben benieuwd of ik ook nog ontpil verschijnselen krijg. Ik ben nu vooral vaak moe (weet niet of dat aan de pil ligt, dat hoop ik dan maar) en vooral net wanneer ik ongi wordt erg prikkelbaar en bolle buik. Ik ben zo blij dat ik nu ben gestopt met pil, weg met die hormonentroep! wie weet word ik wel helemaal gek van het ontpillen, maar dat zien we dan wel weer
@Sanne: Wat leuk dat jullie er ook voor gaan! Succes alvast! De site die ik laatst heb gebruikt is http://www.vruchtbaredagen.nl Op deze website heb je trouwens ook een berekening, onder calculator (helemaal rechtsbovenin) @esje: je ei niet gevoelt? Hoe bedoel je? Ik heb de afgelopen dagen wel wat last in mijn onderbuik. Zou dat ook kunnen zijn? Voelt een beetje als menstruatiepijn. @Lize: fijn dat je nu lekker in je vel zit! Hopelijk wordt de gevoelingheid van je tepels minder Lijkt me zeer vervelend. Ik denk trouwens dat er bij iedereen veel geklust wordt haha! Mij lijkt het ook minder leuk om te klussen als je precies te moet weten wanneer je temperatuur e.d. goed is. Voor nu bij ons wordt er dus ook maar raak geklust. 'we zien wel'. Mocht het langer gaan duren dan ga je vanzelf wel naar die dingen kijken. We beginnen net, dus nog even geen stress.
Hoi lize toen ik stopte met de pil had ik gelijk een regematige cyclus en was ik in ronde 7 zwanger weet nog dat ik toen vond dat het veel te lang duurde ben daarna weer aan de pil gegaan voor een jaar en toen we voor de tweede gingen was het de eerte ronde al raak dus over het algemeen ging het bij mijn heel goed nu naar de spiraal weet ik het ook niet hoop dat ik gauw ongi wordt en dan kan gaan starten gr linda
he leuk zijn er nog 2 meiden die voor een derde spruit gaan!!! spannend!!! en linda de tweede zwangerschap zul je wel geschrokken zijn dat het zo snel ging of niet?? mijn eerste zwangerschap was de 4de ronde de tweede zwangerschap de 2de ronde Bij de eerste zwangerschap waren we erg verbaasd omdat ik volgens de huisarts inpreciepe niet kon omdat bepaalde bloedwaarden zeer laag waren en net b12 tekort was ondekt dus hij gaf al aan dat over 12 maanden ik vast langs zou komen tja ik kwam vrolijk vertellen dat het in ronde 4 raak was!!!!!!!!!!! ben er nu nog niet over uit wat ik ga doen Ik ben nog niet begonnen met foliumzuur, ben nu ongi en kan in preciepe vrijdag weer beginnen met de pil en dan over drie weken echt stoppen hoe hebben jullie dit gedaan?? bij de andere 2 zwangerschappen wel eerst foliumzuur geslikt
Hoi fokje, leuk dat jullie ook voor een derde gaan ja ik was wel geschokken dat het zo snel ging de tweede keer duurde ook even voor ik het besefte maar heel de zwangerschap is ook zo snel gegaan en nu is hij alweer 7 maanden soms heb ik het gevoel dat ik wat gemist heb. ik heb een spiraaltje die gaat er morgen uit dan is het afwachten waneer ik ongi wordt en dan aan de slag maar dat spiraal zou ik er anders ook gehaald hebben ben er niet over te spreken foliumzuur heb ik ook geslikt bij mijn vorige zwangerschappen dat is een goeie van jou had ik nou weer niet over na gedacht groetjes linda n
@linny24: niet te spreken over het spiraaltje? Ik heb 14 jaar aan de pil gezeten, maar wil dat straks niet meer. Al die hormonen.
hoi fruitig, ik heb hem 6 weken na me bevalling laten plaatsen de eerste 3 maanden bleef ik vloeien meerdere malen bij de ha gezeten maar hij zat goed ging wel over zei hij daarna 2 weken niet toen weer 2 weken wel 3 weken niet toen 2 dagen en nu helemaal niets meer maar heb heel veel buikkrampen soms een dag niet maar veel wel en voel me ook niet topie denk ook dat het daar door komt maar is voor iedereeen weer anders natuurlijk je zou moeten kijken hoe je lichaam erop reageert maar ik begin er niet meer aan al die onzekerheid gr linda
@linny: ik hoor inderdaad ook weleens wisselende verhalen over spiraaltjes. Voorlopig zijn we bezig met een wondertje te maken, dus voorlopig helemaal geen anticonceptie meer. Ik krijg met de pil namelijk het idee dat al die hormonen mijzelf beinvloeden.