midden twintigers die in september/ oktober stoppen met anticonceptie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lievelot, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Dat probeer ik ook Sem! de komende weken maar gewoon afwachten. Nog zeker 2 weken en daarna zie ik wel. Weet mn NOD nog niet echt zeker, dus af blijven wachten. Heeft toch geen zin om mezelf druk te maken..

2. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Vind het erg knap dat jij je niet druk kan maken, wist nog dat ik net begon. Werd op een gegeven moment een obsessie :-S Maar we moeten niet naar de meiden kijken, die binnen 3 rondes zwanger zijn. Gemiddeld duurt het 6 maanden tot een jaar.

@ billie wat spannend zeg. Is je temp een tijdje hoger geweest en nu lager? Tis zo moeilijk peilen na het ontpillen. Hopelijk krijg je snel zicht op je cyclus, of een gevuld ei ;)

@ Sem dat is beste wat je kan doen, tenzij je allerlei dingen voelt en merkt, maar je lichaam kan je zo beduvelen. Wel spannend hoor!

Ik heb dus mijn ei definitief afgelopen zaterdag gehad. Voelde het al, in de ochtend nog geklust en in de middag is mijn ei gesprongen. Hebben woensdagavond ook geklust, ben bang dat we net te laat waren of de jongetjes van woensdagavond het niet hebben overleefd tot zaterdag. Wel apart had een extreem vage afscheiding, soort van wax (sorry klinkt vies), heb dat nog nooit eerder gehad. Verder lijk ik nog wel lichte drukjes en krampjes te voelen, maar goed wat ik als zei, je lichaam kan je geest zo beduvelen. Me NOD is 30ste of de 1ste.

3. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Laten we het hopen voor je! Zou leuk zijn!
    Ik probeer het dus juist geen obsessie te laten worden. Volgens mij is stress ook niet bevordelijk voor je lichaam. We zijn eraan begonnen met "we zien wel" en aamgezien het gem. een half jaar duurt, zou het alleen maar mooi zijn als het nu al gebeurd :)
    alleen het wachten of mijn ongi nog komt is wel moeilijk nu! Maar ja... Weinig aan te doen.

Hoe zit het met de rest vd dames?

4. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi,

Er is me afgelopen maandag echt iets vreselijks overkomen.
    Ik was aan het werk en ik kreeg halverwege de ochtend buikpijn.
    Ik wilde niet meteen in paniek raken, want het hoeft niks ernstigs te betekenen.
    Toen ik eind van de ochtend naar onze kantine liep om te gaan eten voelde ik iets in m'n broek lopen en ook best wel veel.
    Hup naar de wc en ja hoor een hele plens bloed in m'n onderbroek en heel m'n spijkerbroek onder gelopen.
    Paniek natuurlijk, want het eerste waar je aan denkt is aan miskraam.
    Gelijk de vk gebeld en zij adviseerde mij om het af te wachten en als het dinsdag minder zou zijn, dan mocht ik langskomen voor een echo, maar ik moest me wel voorbereiden op het ergste, vooral als je net zoveel bloed verliest als in een normale menstruatie.

Gelukkig was het gisteren minder en heb ik in de avond een echo gekregen en je wilt het niet geloven maar alles was nog goed!
    Het hartje klopte en hij/zij was nu al 14 mm, het dubbele van vorige week.

Ze keek nog even verder en ze zag nog een vruchtzak die stukken kleiner was dan bij de andere baby en de enige verklaring voor het spontane bloedverlies was dat ik in verwachting was van een tweeling.
    Maar deze is al veel eerder gestopt met groeien enz en daardoor hebben ze het waarschijnlijk vorige week ook niet gezien.
    Dus toch uiteindelijk wel een miskraam gehad.
    Maar het andere kindje heeft er niks van gemerkt en is gelukkig gewoon doorgegaan met groeien en doet het super goed.

Deze week blijf ik lekker thuis en maandag ga ik weer werken.

Dit was voor ons echt de 2 meest zware dagen van ons leven en heel erg verdrietig, maar gelukkig wel met een goede afloop.

Groetjes,
    Gerda

5. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    Hallo meiden,

Gerda: Wat erg zeg! Zoals ik het nu begrijp heb je dus één kindje verloren en ben je nu dus nog in verwachting van één kindje?

Chocoholic en Billy85: Ik ben nog steeds niet ongesteld... Ik merk ook helemaal niks aan mijn lichaam dat er iets veranderd of iets aan staat te komen.. Hoe is het bij jullie? Nu al meer dan 2 maanden gestopt met de pil en nog geen ongi te bespeuren... :x

Misschien dat ik het weekend weer een keertje ga testen. Weet het resultaat eigenlijk al wel maar toch voor de zekerheid.. :)

Groetjes Sanne

6. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi Sanne,

Ja dat klopt, ik ben gelukkig nog in verwachting van 1 kindje

Groetjes,
    Gerda

7. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Jeetje Gerda! Wat een verhaal. En wat moet je ongerust zijn geweest!! Knap hoe sterk je bent geweest en gelukkig dat 1 van de 2 dus doorgroeit.. Dat maakt natuurlijk niet goed dat je eigenlijk een tweeling zou krijgen. Heel veel sterkte met jullie verlies.. Ookal is het kindje nog zo klein.

@sanne; hier ook nog niks.... Inmiddels al 74 dagen als ik het goed heb. Blijven hopen dat het snel komt, of juist niet hihi

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    jeetje gerda wat heftig
    heel veel sterkte met t verlies van jullie kindje
    en succes met jullie andere baby
    hopelijk blijft alles goed gaan en idd even aan je zelf denken deze week

grs sem

9. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    Chocoholic: heb jij al een zwnagerschapstestje gedaan inmiddels? Of nog helemaal niet?
    Ik heb de laatste twee weken geleden gedaan..

Groetjes Sanne

10. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Pff, Gerda, wat enorm schrikken! Ik zou er dan ook al meteen vanuit gaan dat het mis zou zijn. Gelukkig is er toch nog eentje blijven zitten, al is het natuurlijk ook niet fijn dat het andere vruchtje het niet heeft gered. Doe inderdaad maar even lekker rustig aan. Even bijkomen.

@ Sanne: Nee hoor, ook hier nog geen menstruatie. De kans op een eisprong wordt daardoor natuurlijk ook kleiner. Bij een lange cyclus is er namelijk meestal geen eisprong. Begin er ook al behoorlijk van te balen. Bij een normale cyclus had ik al 2 rondes en dus kansen kunnen hebben. Nu is die nog altijd 0 (vanwege temperaturen weet ik dat ik nog altijd geen eisprong heb gehad). Maar er is niets wat we er aan kunnen doen, dus ja...

11. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    @Chocoholic: Wat betekenen die pendels eigenlijk die in jouw handtekening staan?

12. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Nope! Ik wacht nog zeker 2 weken.. Mocht het toch raak geweest zijn ivm dat haarverf gedoe, dan moet het dan zichtbaar zijn. Al ga ik er niet vanuit dat ik zwanger ben..

13. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Onder het onderwerp Diversen staan de topics over pendelen. Dat zijn dames die dmv jouw naam en geboortedatum pendele
    n bijv. op wanneer je zwanger wordt. Gaat met energieen enzo zeg maar. Er is nooit bewijs dat het te voorspellen is, maar ergens geloof ik er wel in. Een pendeluitslag geeft ook dus geen garantie, maar ik vind het wel leuk.

14. Bolletje86

23 sep 2011
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gerda....wat een verschrikkelijke ervaring !
    Je hebt helemaal gelijk dat je deze week even rustig aan doet !
    Moet een hele klap voor je zijn geweest.
    Heel veel sterkte !!

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden....einde ronde 1.
    Heb deze maand wel veel klachten van m'n menstruatie. Had ik gisteren al last van. Manlief dacht dat ik misschien zwanger zou zijn maar ik "voelde" dat het net zo was.

Op naar ronde 2 !!!!

Balen jullie ook zo van die rot koud !?
    Herfst en winter gewoon weglaten ;)

15. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    @Bolletje: Ik wou al bijna juichen dat je ongesteld bent geworden, maar ik zie dat het al de tweede ronde zonder pil is. Dan is het natuurlijk wel balen. Ik zou nu een gat in de lucht springen als ik ongesteld zou worden.

@ Chocoholic: Kan geen kwaad om te proberen toch? Misschien ook eens proberen. Kijken of het dan uitkomt.

16. Billie85

Billie85 Niet meer actief

Wat een heftig verhaal Gerda! Kan me zo goed voorstellen dat je meteen van het ergste uitgaat. Ook bijzonder om te horen dat je dan eigenlijk in verwachting was van een tweeling! Wel fijn dat het met het kindje goed gaat! Met jou nu ook? Of heb je nog last? Goed dat je even rust neemt, want kan me voorstellen dat dit impact heeft op jullie!

Bij mij geen verandering; ben ondertussen al bij dag 80 denk ik?! Zoiets..maar heb het allemaal even losgelaten. Kijk nu ook nog maar 1 keer per week op het forum! Anders ben je er toch weer mee bezig door het lezen van de verhalen. Ik wacht nog 2 maanden en ga dan toch maar eens een keer langs de huisarts. Heb totaal geen klachten (alleen puistjes..grrr..) maar verder niets. Fijn, maar ook niet natuurlijk!

Dat pendelen heb ik ook wel eens gedaan met een vriendin! maar dan met een touwtje en een speld of ring eraan. Die dan aan de buitenkant van je hand heen en weer laten gaan en dan boven je handpalm halen! Als het zou kloppen zou ik in totaal 4 kinderen krijgen! twee jongens, een meisje en dan weer een jongen! haha..Geen idee of het klopt (al klopte het tot nu toe wel bij iedereen waarbij ik het heb getest die zwanger waren of al kinderen hadden) maar goed..ergens probeer je toch een beetje de toekomst te voorspellen! :) Maar kan zeker geen kwaad om te doen! Ben benieuwd! :)

En dan het weer...tja, vandaag een zonnetje! Dat was lekker! Maar verder is het maar saai en triestig! Daarom lekker thuis het gezellig en warm maken! En daar hoort de gezelligheid in bed natuurlijk ook bij! ;)
    Fijne avond en succes weer allemaal!

17. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ik wilde idd ook al voor je juichen bolletje!hopelijk brengt deze ronde wel een beebje!
    Billy; zou wel willen maar probeer het toch nog ff vol te houden. Laatste dagen weer wat buikpijn dus denk eerder aan een ongi dan zwangerschap.. We zullen zien!

18. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    @ bolletje86 idd laat die winter en herfst maar weg,niks aan

hoe is verder met de dames hier?
    met mij goed,afgelopen week veel gewerkt en voel me goed.moet volgende week ongesteld worden of niet natuurlijk;)
    ben druk aan aftellen nog 3 weken en dan een weekend naar parijs en 5 jaar getrouwd,mss wel laatste x weg met zijn 2 en.we zullen zien
    iedereen een fijne avond

19. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Lekker een weekend om naar uit te kijken dan! Hopelijk voor jullie idd met zn drietjes weg. Spannend!!

Ik ben zwak geweest.. toch een test gedaan. Mannetje zei dat ik het gewoon moest doen. Maar helaas dus negatief, wat ik al dachtte. Ik geef het op. Toch maar blijven wachten op die 'eerste' ongi nu en tot die tijd geen testen meer. :( Hopelijk begint het nieuwe jaar dan goed. ;)

20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    @ Gerda; Wow idd wat een heftig verhaal! Maar meis wat ben ik blij voor je dat je nog rijk mag zijn met 1 frummel! Blijf positief denken, super hoor!

@ Billie jemig zeg dag 80??? Heb ooit 57 dagen gehad en dat was al erg! ik leef met je mee. Hoop dat je gauw ongie wordt of een ander cadeautje.

@ Bolletje ronde 3 is nog steeds een gouden goal, als je zwanger raakt! Heb je al gemerkt wanneer je ei is? Rond welke dagen?

@ Choco wat balen zeg weer negatief, maar wel lief dat je vent je zo steunt. Hopelijk ben je snel ongie.

Hier duurt het nog 6 dagen tot aan mijn NOD. Ik weet niet wat ik moet denken of voelen. Ik voel soms van alles en soms van alles niks. Ik voel wel een druk in mijn onderbuik, of het een ongie gevoel heeft ja en nee. Ook soms last van mijn rug, laatst steken in mijn zij en lies. Maar niks is zo idioot als een vrouw die zwanger wil raken, je voelt ineens dingen, die je anders geen aandacht gaf. Dus ik schuif het maar weer af op de verbeelding:) Me temp blijft wel heel hoog. Normaal heb ik uitschieters van beneden naar boven en nu vrij constant.

Maar goed hoe groot is de kans, als je de 16de in de avond hebt geklust. Op de 19de in de ochtend en in de middag je ei is gesprongen. Soms is je sociale en werkleven echt een impact om goed te klussen!! (

Deel Deze Pagina