@Billy/Sanne: Jeej.. duurt erg lang bij jullie! Misschien toch maar ff langs de HA. Al is het maar om wat gerust gesteld te worden, want ze zullen zoals Billie zegt niet al te veel gaan doen nu. Hopelijk komt jullie ongi toch nog snel! @Bolletje: Zou idd een leuk kerstkado zijn! Zou je dat ergens toch niet erg vinden, omdat je dan meteen de feestdagen eromheen moet draaien om niet te drinken enzo? Of heb je daar geen moeite mee? Bij mij zou iedereen het echt meteen weten haha! Als mijn cyclus écht 40 dagen is, dan zouden wij juist met de kerst zwanger kunnen raken. Iig tijd genoeg om te klussen hihi! @Gerda: Wat vervelend, die bloedingen. Hopelijk is het nu behoorlijk weg en kun je helemaal genieten van je zwangerschap. Lijkt me dat het na zo'n bloeding toch nog even schrikken is niet..? @Billie: Zouden die pillen echt werken? Ik twijfel daar altijd aan. Maar hopelijk werken ze wel voor je! Al is het idd maar het idee zodat je zelf wat minder zorgen gaat maken. Hier verder alles prima. Volgende week maar goed klussen (wat een straf..) maar vooral van de feestdagen genieten..! Bij 40 dagen cyclus is mijn NOD 8-1-2011. Dus das nog wel even wachten. Bij een normale cyclus van 28 dagen zou ik deze week ovulatie hebben.. Blijft ingewikkeld, het niet goed weten. We wachten lekker af en klussen wanneer we het willen.
@ Chocoholic: Ja het is inderdaad erg vervelend en vooral als je niet weet wanneer het komt, maar het kon nog wel een keer gebeuren heeft de vk gezegd Maarja je doet er niks aan En het blijft elke keer weer schrikken Volgende week weer een echo en dan weet ik ook meteen weer hoe het ervoor staat Iedereen succes met klussen de komende tijd!!
moet ff me ei kwijt hier toen we besloten hadden om voor ons 1 e kindje te willen gaan hebben we alleen onze beide ouders ingelicht.ik heb een broertje met een zoontje van bijna 2 jaar dus mijn moeder bewaarde de kleertjes van hem voor mij,ze zegt je weet ma nooit en weggooien of weg doen kan altijd nog,dus heb inmiddels al een kleren verzameling.daar gaat t niet om,vorige week zei mijn moeder weer ik heb weer van alles voor je winterjasje enz enz enz,mijn zusje heeft dat gesprek opgevangen en nu komt t,zij is zo boos op mij dat ze me niet meer wil zien en spreken voorlopig,ze is boos omdat we haar niet verteld hebben dat we bezig zijn voor een kindje.ik heb een heel gesprek gehad met haar maar tevergeefs ze voelt zich genaaid en is helemaal klaar met ons. we zouden t weekend naar mijn ouders(wonen in t zuiden en ik in t noorden)maar mijn zusje woont nog thuis.dus we gaan niet heb geen zin in ruzie. mijn broertje daar en tegen weet t inmiddels ook en die vind t super leuk,zo leuk dat we de box en kinderkamer van hun mogen hebben als ik daadwerkelijk zwanger raak. sorry voor t hele verhaal ma moest t ff kwijt en kan t verder met niemand delen, t doet me erg verdriet dat me zusje zo reageert,we hadden altijd een goede band en die is nu in 1 klap weg van haar kant ze zegt dat ze mij nooit meer kan vertrouwen omdat ik dit verzwegen heb,ik heb meer zoiets van als iedereen t wist behalve zij dan mag ze zich zo voelen.ma ja gevoelens kan je niet dwingen,hoop niet dat de andere kant van de familie en onze vrienden ook zo reageren,hoop dat die t wat meer zullen begrijpen en als zover is gewoon leuk vinden
Ha Sem Frummel, ik lees net je berichtje! wat ontzettend vervelend dat je zus hier zo boos om is. Het is tenslotte een hele persoonlijke gebeurtenis die je (vind ik) niet met iedereen wil delen. Dat jullie het je ouders hebben verteld lijkt me iets bijzonders..het zijn je ouders en zij zijn vaak ontzettend belangrijk voor je! Maar dat je het je broer en zus niet hebt verteld is toch helemaal niet gek! Je zus hoeft zich niet gepasseerd te voelen, omdat jullie ervoor kiezen om iets heel bijzonders niet meteen met iedereen te delen! Moeilijk is het dat zij dit dus wel als iets groots ziet waar ze van op de hoogte had willen zijn. Maar je hoeft tegen niemand verantwoording af te leggen over dit onderwerp vind ik! Lijkt me ontzettend moeilijk voor jullie dat zij nu geen contact wil! Terwijl ze helemaal geen 'recht' heeft om boos te zijn! Er is nog niet eens nieuws dat jullie een kindje krijgen..alleen maar de wens! Hopelijk zakt de boze bui en misschien dat je moeder met je zus er nog over kan praten? Sterkte ermee!
Sem wat vervelend! Ben het met Billie eens dat zon gebeurtenis erg persoonlijk is en ieder voor zich bepaald met wie dat gedeeld zal worden. Dat je zus niet zo reageerd als je broer is dan ook erg jammer. Wellicht dat zij het andersom wel aan jou had verteld, maar nog is en blijft dat persoonlijk. Om nu helemaal geen contact meer te willen met jullie omdat je het haar niet hebt verteld, vindt ik wel een beetje ver gaan eerlijk gezegd. Helemaal omdat er nog geen sprake is van een zwangerschap.. Hopelijk komt ze hier nog op terug en kan ze ergens begrijpen waarom je het niet tegen haar en jullie broer gezegd hebt en kan ze de woede omzetten in blijdschap voor jullie plannen. Misschien helpt het als je over een paar dagen een keer belt om het uit te leggen? Dan is de situatie een beetje afgekoeld en kan ze misschien wel jouw kant van het verhaal aanhoren..? Wij hebben het tegen niemand gezegd. Doen we pas als het zover is. En dan nog lijkt het me erg moeilijk tegen wie je wat wel/niet zegt vanaf de eerste dag.
bedankt voor jullie lieve reactie`s,t is inmiddels een week geleden dat ze erachter kwam en ze is nog even boos en heb t uitgelegd maar niet geholpen,nou ja dan moet ze ma afkoelen en als ze zover is en ons weer wil zien merken we t wel,dat doet nog t meeste pijn dat ze ons nu niet wil zien voorlopig,had zoiets nooit verwacht ma ze zei ook ik zou t jou wel vertelt hebben als ik zwanger wil worden nou ja voelde me gewoon ontzettend rot vanmiddag en moest ff me hart luchten choco wat knap dat je t tegen niemand gezegd heb,waren wij eerst ook van plan maar vonden t erg moeilijk en dachten och dan kan je er af toe met iemand over praten.dus toen onze beide ouders ingelicht haha rest krijgt t ook pas te horen als zover is
Hoi Sem wat vervelend zeg dat je zusje zo reageert. Wij hebben het tegen helemaal niemand vertelt dat we bezig zijn. Ik vind het veel leuker als het straks een verrassing is voor iedereen. Ik denk dat je zus nog wel zal bijdraaien want ze heeft helemaal geen reden om boos te zijn! Ik ben vanavond naar de huisarts geweest en wordt meteen heel serieus geholpen! Hij heeft bloed geprikt en nu worden mijn hormonen gecontroleerd. Ik krijg hier vrijdag de uitslag van. Ook hem ik een recept meegekregen voor provera. Dit is om de menstruatie op te wekken. Ik ben erg blij dat ik meteen verder geholpen wordt! Hij had er alle begrip voor dat ik nu ik die stap genomen heb ook zo snel mogelijk zwanger wil worden. Ik hou jullie op de hoogte! X sanne
hey sanne wat fijn voor je dat je gelijk serieus genomen bent.succes verder,hopelijk krijg je een goede uitslag
@Sem: Dat jouw zus het wel aan jou verteld zou hebben, is waarschijnlijk de reden dat ze dat van jou ook verwachtte. Hopelijk komt ze snel bij zinnen dat dit toch geen reden is om je niet meer te willen zien. Wij hebben het juist om deze redenen nog niets gezegd. Fijn om er met iemand over te kunnen hebben, maar het hele zwanger willen worden kan zo lang gaan duren dat je dan telkens de vraag krijgt hoever we zijn. Daar hebben we dus geen zin in. Dan is ook de hele verrassing eraf op het moment dat het zover is. Maar dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk. @Sanne: hopelijk komt er iets goeds uit het bloedprikken. Ben je nu wat gerust gesteld? Wel fijn dat je serieus genomen bent. Dat doet al een hoop denk ik.
@ Sem: Nou, net zoals de rest vind ik dat je niets verkeerd hebt gedaan! Je zus heeft geen enkele reden om boos te zijn. Je moet jezelf dan ook niets kwalijk nemen. Je zus is nog altijd erg boos en praten heeft nu blijkbaar geen zin. Ik zou het nu dan ook even laten. Misschien over een tijdje dat ze meer open staat voor jouw kant van het verhaal. Hopelijk lost het zich vanzelf op! Wat enorm fijn Sanne dat je huisarts er meteen werk van heeft gemaakt! Hopelijk komt je cyclus weer op gang na de opgewekte menstruatie. Of kunnen ze er in ieder geval voor gaan zorgen. Ben benieuwd naar de uitslag. Zal ik dan ook maar een afspraak maken? Jouw ervaring geeft in ieder geval hoop.
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ben benieuwd naar de uitslag! Ik kan morgen tussen 11.00 en 12.00 uur bellen.. Spannend! Als mijn hormonen verder goed zijn kan ik meteen beginnen met Provera. Ben benieuwd. Billy: Als ik jou was zou ik gewoon een afspraak maken! Wie niet waagt wie niet wint! Groetjes Sanne
Hallo meiden, Net de dokter gesproken over de uitslag van de bloedtest. Aan je hormonen kun je blijkbaar zien hoe ver je in je cyclus zit. Ik zit nog steeds in het begin van mijn cyclus en heb dus nog geen eisprong gehad. Mijn cyclus ligt dus plat zeg maar. Nu moet ik beginnen met 10 dagen provera slikken en dan wordt je cyclus kunstmatig naar de laatste fase gebracht en krijg je dus een bloeding. Je hebt dus geen eisprong dan. We hopen dat de cyclus zich daarna op eigen houtje verder zet.. Is dit dan nog niet het geval dan wordt ik doorverwezen naar de gynecoloog. Hoe is het verder met jullie? X Sanne
Nou Sanne, fijn dat ze erachter zijn wat het is. Maar eigenlijk was het wel te verwachten dat alles stil lag. Hopelijk herstelt de cyclus zich na de menstruatie en is het niet nodig om naar de gyneacoloog te gaan. Ik denk dat ik de feestdagen nog even afwacht. Dan kijk ik in het nieuwe jaar wel verder.
@sanne: Balen dat het op deze manier moet maar wel onwijs fijn dat je nu duidelijkheid hebt ! Hier alles goed...nog steeds afwachten. Laatste tijd wel wat steken in m'n onderbuik, vage van misselijkheid en oprispingen...maar ja, bij alles wat ik voel, denk ik.......zwanger? Moet gewoon nog afwachten ! Gelukkig drink in nauwelijks alcohol dus de kerstdagen zijn geen probleem voor mij Hoe is het met iedereen? Leuk weekend in zicht?
@sanne; fijn dat jullie wat met de uitslag konden! Nu op naar de ongi dus! Fijn! Hopelijk komt ie snel en hoef je niet naar de gynaecoloog.. @Bolletje: afwachten dus! Spannend! Hier niks nieuws.. Volgende week flink klussen hihi! Mannetje had het er gister nog over. Zou een leuk kerst kado zijn Vandaag lekker geshopt voor de kerst. Kwam nog wat kraampjes tegen met slabbetjes en rompertjes met teksten als "I love my dad" etc. kriebelde wel hoor! Kan niet wachten tot het zover is!
een paar dagen niet op forum geweest,wij hebben een heerlijk lang weekend in parijs gehad. super moe maar erg leuk en mooi. sanne fijn dat je nu duidelijkheid heb en hopelijk helpt t en komt je cyclus dan nu op gang. verder geen nieuws hier,af en toe weer flink pijnlijke borsten dus zal wel gewoon ongi worden volgende week. we wachten rustig af
Hmm parijs! Lekker hoor! Hopelijk heb je goed weer gehad? Laten we hopen dat je volgende week juist niet ongi wordt! Hier niet veel nieuws. Gister wel wat buikkrampen... Zou dat de eisprong kunnen zijn?? Volgens mijn 40 dagen telling is dat pas 1e kerstdag.. Als het m wel was, zijn we dan te laat met klussen??
Laten we inderdaad hopen dat hier binnenkort weer iets leuks te melden is. @ Chochoholic: Ik heb niet zoveel verstand van eisprongen, want ik heb er zelf nog altijd geen gehad . Maar het ligt er volgens mij aan waar je de buikkramp voelt. Het zouden namelijk ook je darmen kunnen zijn. Ik heb al een paar keer gedacht dat ik een eisprong voelde, maar dat was het steeds niet. Het zou best kunnen dat jouw cyclus steeds korter wordt en daardoor ook je eisprong eerder is. Ik heb ooit gelezen dat je de dag na de eisprong al niet meer vruchtbaar bent. Maar het kan nooit kwaad om te proberen Het kan namelijk ook dat je eerst wat voelt en je ei daadwerkelijk pas later springt. En dan maak je nog kans.
Aah zo.. Ik weet het ook allemaal niet hoor! er zijn zoveel termen overal voor.. Eisprong, ovulatie, vruchtbaarheidsdatum.. Pff! We hebben afgelopen weekend toch nog geklust dus dat zit wel goed. We zien het wel.. Moet wel leuk blijven hoor hihi
Heb toch even wat opgezocht.. Op Wanneer ben ik vruchtbaar? - Predictor staat heel duidelijk wat nu wat en wanneer is, en wat je zou moeten voelen.. @Billy: er staat idd ook dat een eicel tot 12u in leven blijft. Dan wordt de kans op bevruchting een dag later dus erg klein.