midden twintigers die in september/ oktober stoppen met anticonceptie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lievelot, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linny24

linny24 Actief lid

2 jan 2008
    425
    0
    0
    zorg assistent
    zuid- holland
    @ fruitig
    ook dat kan met de mirena spiraal zit namelijk ook hormoon in niet zo veel als in de pil maar goed heb wel het idee dat bij mijn de pil beter werkt ga dus ook als het allemaal mag lukken na deze zwangerschap gewoon terug aan de pil
    ti9s wat he dat wij vrouwen dat allemaal maar even moeten doen

2. fruitig

fruitig Actief lid

15 sep 2011
    139
    0
    0
    @linny24: het is inderdaad heel gewoon dat de vrouw er alles aan doet niet zwanger te worden. Maar als m'n man aan de pil zou moeten zou er ook niks van terecht komen:D. dat zal dan wel het verschil zijn.

3. linny24

linny24 Actief lid

2 jan 2008
    425
    0
    0
    zorg assistent
    zuid- holland
    @fruitig denk ik ook hahaha
    maar goed eerst maar proberen om wel zwanger te worden he!!!

4. fruitig

fruitig Actief lid

15 sep 2011
    139
    0
    0
    @linny24: ja ik ga m'n best doen. Ben er best wel (te) veel mee bezig geloof ik. Heb helemaal in m'n gedachten zitten dat ik snel zwanger zal zijn. Het lijkt altijd zo makkelijk te gaan bij de meesten. Maar een beetje het forum doorstruinen en je komt toch ook heel andere verhalen tegen.

5. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    Hoi Linny,

Bedankt voor de reactie!
    Ik vind het zo moeilijk om zoveel geduld te hebben.. Haha
    Nu we eindelijk de stap gezet hebben om met de pil te stoppen wil ik het liefst morgen zwanger zijn. haha
    Maar goed we zullen even geduld moeten hebben.

Maar als we nu als meteen zwanger zouden raken dan krijg ik toch helemaal geen 'normale' menstruatie meer? Vind het nog wel verwarrend allemaal.. Ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren!

Succes iedereen met het klussen! haha

X Sanne

6. linny24

linny24 Actief lid

2 jan 2008
    425
    0
    0
    zorg assistent
    zuid- holland
    @fruitig
    ja klopt gaat zeker niet altijd vanzelf sprekend tis en blijft een wonder
    nou heb ik er geen moeite mee gehad tot nu toe maar besef zeker dat het niet altijd zo hoeft te gaan
    daar voor ben ik ook erg dankbaar

je moet maar proberen om je niet te druk te maken
    ik heb namelijk het idee dat dat zeker mee speelt
    en probeer zeker ook te genieten van elkaar als de baby er straks is dan ben je niet meer samen
    gr linda

7. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Geduld hebben is denk ik voor alle meiden lastig die zwanger willen worden :D Herken het zelf ook zeker! En dan stop ik pas volgende week met de pil haha.
    Toch proberen er niet "te" veel mee bezig zijn, anders is de teleurstelling zo groot als je weer ongesteld wordt denk ik...

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    haha leuk al die verhaaltje ik hoop en duim voor jullie dat we gauw een klein wondertje in ons mogen hebben!!!

ontpillen=>daar heb ik bij de vorige keren geen last van gehad en ik had ook direct een gewone menstruatie
    alleen mijn glimlach komt weer goed te voorschijn ben met de pil redelijk vaak down en een super groot voordeel is dat als ik zwanger ben geen/minder last heb van mijn spieren/gewrichten (door de hormonen)
    1 ding ben ik wel wat bang voor=> ik heb na mijn tweede zwangerschap (2a3 weken na de geboorte) ernstige bekkeninstabieliteit gekregen en door verkeerde medicatie is dat nog erger geworden heb er nu soms nog last van ik hoop en bid dat ik dat niet weer krijg (ik kon mijn eigen kinderen niet meer verzorgen en de kleinste niet eens optillen uit zijn bedje)!!!!

9. celleke

celleke Lid

29 aug 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    hee meiden.... wel gezellig allemaal

ik ben 23 ben 10-09-2010 getrouwd dus nu een jaartje en wij zijn sinds 18 aug gestopt met ac .. ik heb ook nuvaring gebruikt maar tja.. heb mijn 1e cuclus gehad en die was netjes 32 dagen.. toen dacht ik aah fijn we gaan voor ronde 2 maar baluuhh heb 3 dagen geen ongi gehad en ben nu WEER een soort van ongi.... echt raar ben ook steeds duizelig en heb buikkrampjes... kent iemand dit?

liefs cella

10. linny24

linny24 Actief lid

2 jan 2008
    425
    0
    0
    zorg assistent
    zuid- holland
    @ celleke
    wat raar dat je naar een paar dagen weer bloedverlies hebt
    kan zijn dat je mischien een vroege mk hebt gehad verklaard mischien ook je duizelig heid

anders mischien even telefonische spreek uur van de dok raad plegen bellen kan geen kwaat

@fokje bekkeninstabieliteit is niet zo best heb er bij mijn zoontje op het laatst ook wat last van gehad
    maar zodra je zwanger bent zou ik gewoon al wat oefeningen doen die je sterker maakt evt overleg met de fysio een goede voorberijding is het halfe werk kan een hoop narigheid schelen

11. Maze

Maze Lid

30 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie topic voor mijn eerste post. Ik ben 25, wij zijn ondertussen iets langer bezig, sinds mei, maar in de relax modus. Geen druk achter. Eerste maanden loop je er toch de hele tijd mee in je hoofd. Ondertussen was ik er minder mee bezig. Maar nu drie dagen overtijd, spierpijn in mijn baarmoeder, en een vreemd soort kalmte over me heen, overdag de hele tijd moe, nu weer klaarwakker, gelukkig werk in de avond, dus dat is nu prima.

Najah, spannend, al ben ik er de hele tijd van overtuigd dat ik na een jaar bij de dokter zit, heb een extreem korte cyclus, 16 dagen. Maar volgens de dokter hoeft dat niets te betekenen.

Fijn om hier toch mee te praten, wij houden het ook nog geheim

12. fruitig

fruitig Actief lid

15 sep 2011
    139
    0
    0
    @Maze: dat klinkt wel heel spannend. 16 dagen cyclus is inderdaad wel heel kort, dan heb je in ieder geval wel vaak een ei:D.

13. linny24

linny24 Actief lid

2 jan 2008
    425
    0
    0
    zorg assistent
    zuid- holland
    @ maze das een korte maar goed als de dok zegt dat het geen probleem op levert dan hoef je niet lang in spannig te zitten iedere maand jij hebt hem bijna 2 keer per maand.

3 dagen overtijd!! spannend hoor !!

14. fruitig

fruitig Actief lid

15 sep 2011
    139
    0
    0
    @Maze: wanneer ga je testen??

15. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    hoi linny.
    Ja het is weer allemaal erg spanned.of je nu gaat voor je eerst 2 de of zoveelste kindje het blijft spannend.
    bij mijn ander kids was ik redelijk snel zwanger,bij de oudste onverwacht door de pil heen.en bij mijn dochter in augustus gestopt,en december zwanger wij wilden toen graag een augustus kindje dus dat hebben we goed gedaan.we zien wel of we nu snel zwanger worden,ik heb geen haast in ieder geval.

@lize.spannend voor jullie,wij doen het ook geen tich keer in de week hoor.je bent het meest vruchtbaar 14 dagen voor je menstruatie.ik ben in augustus gestopt.en ben gewoon vorige maand ongi geworden,net als bij de vorige keer,dus is gewoon snel geregeld haha.maar dat is bij ieder een ander hoop voor je dat het snel goed is.

@fokje. ik heb bij mijn vorige zwangerschappen helemaal geen foliuzuur gebruikt,bij de eerst wist ik niet dat ik zwanger was en de verloskundige reageerde erg positief dat ik het niet gebruikt heb dus bij de 2 de ook niet gedaan.en nu ook nog niet echt mee bezig

@chocoholic.ja mijn ei niet gevoeld sommige mensen voelen dat,kan me niet herinneren dat ik het ooit gevoeld heb haah.ik heb een vruchtbaar berekening gedaan opvruchtbare dagen,dat hou ik maar een beetje aan.heb in de gaten gehouden of ik mijn ei voelde maar niks gevoeld,maar dat hoeft ook niet,we hebben flink geklust over 9 dagen mag ik testen als ik niet ongi word.dus we duimen maar
    groetjes esther

16. Maze

Maze Lid

30 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fruitig: Net een test gedaan. Negatief. Weliswaar dus niet met ochtendurine maar hou er toch maar rekening mee dat mijn lijf even in de war is. Was er behoorlijk van overtuigd, vanochtend ook nog eens misselijk. Als ik de komende dagen niet ongesteld word, probeer ik er woensdag nog eentje met ochtendurine.

17. Maze

Maze Lid

30 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    O... nog even, las heel veel dingen over alcohol. Wat ik doe, eerste dag ongesteldheid, gewoon lekker een paar wijntjes drinken. Het is niet gelukt, je bent het nog niet. Daarmee werken de andere smoesjes ook. Als je zegt, doe het even rustig aan, of ben aan de lijn, maar mensen zien je toch zo af en toe wat drinken. Daarbij is het ook een fijne troost, :).

18. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

30 sep 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meiden,

Ik ben 25 jaar en ga volgend jaar trouwen ;)
    Mijn laatste pil heb ik begin augustus geslikt, en had meteen mijn regelmatige cyclus weer terug.
    +/- 2 weken geleden had ik mijn eisprong en zijn we officieel de 1e ronde ingegaan, dus enorm spannend allemaal!

Wij zijn ook bezig voor het 1e kindje :)

Heel veel succes hier voor alle dames!

19. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Zo denk ik er ook over! Soms ook bewust een keer bob-ben, zodat het als het zover is ook niet opvalt haha:p mensen letten er nu eenmaal veel op als je onze leeftijden hebt...

20. fruitig

fruitig Actief lid

15 sep 2011
    139
    0
    0
    @maze: shit, negatief. Wellicht was je aan de vroege kant met testen, hoop ik voor je. Gewoon woensdag nog een keer testen ja, dan heb je sowieso wat meer zekerheid!

@maze/ @chocoholic: bijna iedere week krijg ik ergens wel een keer de vraag hoe het staat met de baby's. We vertellen nu iedereen maar gewoon een beetje dat we eerst nog eens paar jaar even lekker gaan leven, wintersport etc. Ik ben nu 27, dus we kunnen nog wel even wachten.
    We zijn dus nu in ronde 1, maar houden dat lekker voor onszelf. :D. En wie weet duurt het ook nog jaren, geen idee.

Deel Deze Pagina