midden twintigers die in september/ oktober stoppen met anticonceptie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lievelot, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    Hoi Sem,

Wat jammer dat het deze ronde weer niet gelukt is.. Balen zeg. Heb je nou ak weleens ovulatietesten gebruikt? Weet het even niet meer.

Ik moet maandag naar het ziekenhuis. Dan krijg ik eerst een HSG onderzoek waarbij ze contrastvloeistof in mijn baarmoeder spuiten om te kijken of dit goed door de eileiders loopt en er dus geen verklevingen ofzo in zitten. Na dit onderzoek krijgen we meteen de resulaten van zowel mijn bloed, mijn uitstrijkje, het zaad van mijn man en het HSG onderzoek. Ook krijgen we dan het vervolgtraject te horen. Erg spannend dus allemaal! Ik moet er om 14 uur zijn..

Angela: Wat leuk zeg dat je dadelijk al weet wat het gaat worden! Ik zou het ook wel willen weten hoor maar dan houden we het lekker voor ons zelf!

Choco: Gefeliciteerd zeg!! Wat gaaf voor jullie! Ben benieuwd waneer je precies uitgerekend bent.

De oudste broer van mijn man heeft twee weken terug verteld dat ze een kindje verwachten. Helaas kregen we gisteren te horen dat ze een miskraam gehad heeft.. Erg triest voor hun.. Ze zei dat ze nu voor een duo zwangerschap met ons gaan! haha

X Sanne

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    sanne spannend allemaal zeg,hou me op de hoogte he;)
    nee ik gebruik geen ovulatietesten omdat ik me eisprong altijd heel duidelijk voel,maar dat wil niks zeggen blijkbaar haha
    jij succes in zh maandag

3. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ooh Sem wat klote nu!! Baal.wel ontsettend voor je hoor! :( hopelijk volgende ronde raak meissie! Dikki knuffel!!

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Heej dames, hoe is het met jullie?
    Al een paar dagen stil hier..

Sanne; succes vandaag he!! Hopelijk is het niet vervelend en heb je snel de uitslag!!

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hey choco

hoe is??en voel je je ook heel zwanger nu?heb je al een echo gehad?
    gister laatste dag ongi dus vanaf vandaag weer volop klussen word er echt beetje moedeloos van beweeg genoeg eet gezond voel me ei blijf liggen enz enz en toch nog niet zwanger maar mag niet klagen we zijn natuurlijk nog niet zolang bezig

sanne succes vandaag hou me op de hoogte he

voor de rest gaat alles goed hier
    xxx

6. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hey sem!
    Ja gaat allemaal wel goed hoor! Alleen opgeblazen buik nu, veel plassen daardoor en erg moe. Maar ja, hoort erbij. Toch nog twijfels of alles echt goed zal zijn.. 12 mrt intake bij de vk, ook met doorverwijzing voor een echo om te zien hoever ik echt ben. Spannend dus.

Hopelijk bij jullie deze ronde raak! Miss toch dubbelcheck als je je ei voelt dmv ovu test? Daardoor is het bij ons gelukt...! Op het juiste moment klussen. Succes iig! Duim voor je!!

7. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    He dames!

Hier ben ik weer.
    Heb weer genoeg te melden..
    Gisteren zijn we teruggegaan naar de gyn. Ik had eerst een HSG om te kijken of mijn baarmoeder er goed uit ziet en of mijn eileiders goed doorlopen. Dit was gelukkig allemaal goed. Ook uit mijn bloed en uit het uitstrijkje zijn geen vreemde dingen gevonden dus naast PCOS ziet alles er gelukkig goed uit.

Het zaad van mijn man bleek alleen ook niet echt goed te zijn.. Hij had wel genoeg zaadcellen maar ze waren niet actief genoeg.

Omdat het zaad niet goed is hebben we met alleen chlomid nog maar een kleine kans om zwanger te worden. Vandaar dat de gyn nu meteen overstapt op IUI (Intra Uteriene Inseminatie). Ik krijg dus chlomid om een eisprong op te wekken en moet dan een spuit zetten om mijn eitje te laten springen. Dan moet mijn man s ochtends om 8 uur zijn zaad naar het ziekenhuis brengen en dan wordt dit behandeld en worden de beste cellen eruit gehaald. Ik moet dan om 11 uur komen en dan wordt dit zaad rechtstreeks met een spuit in mijn baarmoeder ingespoten.. Heel spannend dus allemaal.

Nu moet ik eerst deze cyclus afmaken en dan weer pregnyl gaan slikken om met een nieuwe cyclus te beginnen.. Dan vanaf dag 3 tot dag 7 chlomid slikken en dan vanaf dag 10 echo's om te kijken wanneer (en of) de eisprong plaatsvindt..

Heel spannend dus allemaal maar we houden de moed erin!

Hoe is het verder met jullie??

X Sanne

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    jee Sanne.. Wat een respect heb ik voor jullie!! Wel erg fijn dat jullie weten waar je aan toe bent hoor! Nu kunnen jullie er 1000% voor gaan!
    Blijf positief denken hoor! Heel veel succes en hopelijk dus de volgende ronde een positieve boodschap!!

9. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    jeetje sanne

wat vervelend nieuws eigenlijk.maar fijn dat ze jullie toch kunnen helpen,heel veel succes en sterkte
    ik ben afgelopen week toch weer ongi geworden
    dus vanaf vandaag kunnen we weer gaan klussen alleen giga hoofdpijn dus zal niks worden;)

10. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    hey sem, ga je nu ook voor ovu testen of niet? Dan weet je wel exact wanneer je wel/niet 'hoeft' te klussen om het zo maar even te zeggen. ;)

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hey choco

nee ga niet aan de ovu teste,voel me ei altijd en heb die dagen ook altijd ander slijm enz enz enz dus weet precies wanneer we moeten klussen haha
    ik heb sowieso eigenlijk al vanaf begin af aan zo`n voorgevoel dat t niet gaat lukken weet niet waarom maar tot nu is mijn voorgevoel bij alles uitgekomen,hopelijk is nu niet zo haha
    was afgelopen week ja op de 9 maanden/huishoudbeurs en kon je inschrijven en bla bla bla voor van alles en kon je een waardebon van 50 euro winnen voor babyspullen heb ik die gewonnen dus heb maar spulletjes voor me neefje besteld kon er toch niks mee
    ik ga proberen er minder mee bezig te zijn dat schijnt ook te helpen en och ik mag niet klagen net bezig een nette cyclus dus ja meestal duurt t een jaar he

12. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Tja.. Wil je niet bang maken, maar misschien dan toch een keertje naar de huisarts? Je kunt het maar beter zeker weten dan zo nog maanden door te gaan.. Als je zeker weet dat je op de juiste dagen klust, moet er toch bijna wat anders zijn? En dat idee heb je zelf ook al zeg je..

13. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    was deze week toevallig bij de HA voor wat anders en heb t bespreekbaar gemaakt maar hij zegt je heb per maand maar 20 % kans en we zijn pas half jaar bezig dus als ik nu na een half jaar nog niet zwanger ben dan gaan ze pas onderzoeken doen enz enz.want gemiddeld zijn de meeste binnen jaar wel zwanger dus ja we wachten af,ga gewoon vakantie enzo plannen en proberen maar gewoon ons ding te gaan doen,maar is frustrerend want zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder waren in de 1 e ronde zwanger

14. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hmm ja das begrijpelijk.. zo zie je maar weer dat alle huisartsen anders reageren. Kijk maar hoe snel Sanne is geholpen hier!
    Maar ja, daar heb jij natuurlijk niks aan. Ik zou het anders ook niet weten.. Hopelijk volgende ronde raak! Ik blijf voor je duimen!!

15. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    jai dd alle ha doen anders maar sanne had ook geen cyclus he en ik wel dus ja,wij blijven ook hopen en ons best doen en anders mogen we in sept na de ha dan zijn we al een jaar bezig;)
    hoe voel jij je??
    spannend volgende week na de vk
    succes alvast
    kus

16. Hej Sanne,

Ik ben pas ongeveer 8 weken hoor. Dus weet nog niet wat het gaat worden. Ik denk zelf een meisje. Gewoon een gevoel.

Wat een gedoe allemaal bij jullie zeg :( Balen.
    Maar er is iig nog wel kans. Ik zal voor jullie duimen!

Xx

17. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @Sem: Gaat snel he, alweer dik 5 maanden verder! Hopelijk hoeven jullie niet al te lang meer te wachten hoor!
    Hier verder wel alles goed. Misselijk met vlagen, moe en avondeten smaakt me steeds minder. Maar goed, hoort erbij he haha! Komt wel goed. Idd wel spannend volgende week ja! Dan weet ik eindelijk hoever ik écht ben.
    Ben inmiddels bezig voor Moeders voor Moeders. Super gedachte en ik hoop er iemand mee te kunnen helpen.
    Kop op he meissie, het lukt jullie echt wel! :)

@Angela: hoe gaat het met jou?

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hi dames,

Ik ben hier ooit eens begonnen, maar door de verbouwing en verhuizing weer verloren geraakt.
    Maar dit keer kom ik met leuker nieuws terug, en ik zie dat ik nog meer meiden mag feliciteren! Dus van harte gefeliciteerd!
    En de meiden die nog op het wachtbankje zitten. Ik durf jullie bijna niet te zeggen, dat het echt komt. Want ik werd daar ook gedeprimeerd van, maar hopelijk krijgen jullie na mijn status toch weer hoop!

Liefs Kim

19. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    gefeliciteert
    fijne zwangerschap

kus

20. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Wauw! Gefeliciteerd!!
    Hoe is het met de rest hier? Tis nogal stilletjes..

Deel Deze Pagina