midden twintigers die in september/ oktober stoppen met anticonceptie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lievelot, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    He meiden,

Wat is het stil hier!
    Hoe is het ermee?? Geen nieuws te melden?
    Ik zit nu al een week op het wachtbankje. Nog precies een week en dan kan ik testen!! Als ik natuurlijk niet ongesteld ben geworden in de tussentijd..
    Spannende week voor de boeg dus!

X

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hoi sanne

spannend voor je,mss stomme vraag maar waarom krijg je eigenlijk die inseminatie??want als je eisprong heb kan je toch ook op de natuurlijke manier proberen zwanger te worden of heeft dat ermee te maken dat je ook geen natuurlijke eisprong heb?
    succes nog met wachten deze week
    ik begin alweer op te knappen hebben besloten voorlopig nog niet weer er bewust voor te gaan we klussen wel gewoon als we zin hebben niet zoveel dus door mij en dat doen we wel zonder anticonceptie,ik ben van de medicijnen af dus mag inprincipe weer zwanger worden maar moet geestelijk ook weer eerst helemaal mezelf zijn vinden wij dus we laten t voorlopig ff op zijn beloop en ik moet zeggen dat geeft wel rust
    want ik had t nooit van mezelf gedacht maar elke maand die teleurstelling hebben meer gedaan dan ik dacht.en ik weet ik mag niet klagen want mijn lichaam werkt wel na behoren tenminste zover ik weet en zoals jij sanne heb t eigenlijk moeilijker vind ik en dat probeer ik dan ma in gedachten te houden en dan mag ik eigenlijk niet klagen

3. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    He sem,

Wij krijgen iseminatie omdat het zaad van mijn man ook niet goed is. Hij heeft te weinig zaadcellen en ze zijn niet zo actief als ze zouden moeten zijn. Indien ik dus alleen hormonen zou slikken en we het voor de rest op de normale manier zouden proberen is de kans nog maar heel klein dat ik zwanger raak. Vandaar dat we meteen IUI krijgen..

Wel goed dat je het voor jezelf een beetje opzij kan zetten. Ik weet dat dat heel moeilijk is..

X

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @Sanne: Wat een spannende week! Ik ga duimen voor je hoor!!

@Sem: Goed dat je ff aan jezelf denkt nu! Heel belangrijk hoor! Ook fijn om te horen dat je van de medicatie af bent. Doe het ff rustig aan en luister goed naar je lichaam. Dan volgt de rest vanzelf. Als jij lekker in je vel zit, zul je ook positiever tegen andere dingen aankijken. Voor je het weet zijn jullie er weer mee bezig en voel je je er goed bij! :)

5. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    He meiden vandaag is mijn NOD dus met een klein bang hartje heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan.. En wat denken jullie: Hij is positief!!!Ik kan het eigenlijk nog niet geloven.. Het is zo onwerkelijk.
    Ik heb ook al een aantal dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Maar blijkbaar kan dat ook een teken van een zwangerschap zijn.. Verder heb ik niet echt kwaaltjes behalve dat ik erg moe ben..
    Ik ga morgenvroeg weer een test doen om te kijken of hij dan nog steeds positief is.. kan het echt niet geloven.. Zou het dan echt??!

X

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    jeej sanne dat is nog eens super goed nieuws alvast een voorzichtige proficiat en een dikke knuffel.
    wat ontzettend fijn voor je geniet van je dag vandaag;)
    hier gaat alweer de betere kant op,we doen rustig aan en zien wel wat t word komende tijd we gaan in ieder geval niet meer heel erg ons best doen om zwanger te worden de komende tijd maar als wel zo is dan is natuurlijk super welkom,geeft wel rust nu de druk er wat af is maar voelt ook beetje als falen en kansen overslaan maar dat is natuurlijk onzin.

7. Whaaaaaa!! Kei goed!! Gefeliciteeeeerd!! Hihi.
    Kben super blij voor jullie.

Ik ga vanmiddag weer naar de verloskundig. Controle. Bloeddruk meten en hartje luisteren. Maandag ben ik 18,4 weken en gaan we zien wat het wordt :)

8. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    GEFELICITEERD SANNE!!!!
    Het is gewoon in 1 keer gelukt!!
    SUPER GOED NIEUWS!!!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

9. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ik reageer ook even, beetje laat :)

Bij 16 wkn voelde ik een soort van gekriebel binnenin, eerst twijfelde ik nog, maar daarna was het elke dag en dan weet je wel dat het je kleintje is. Het is net of ze je van binnen kietelen met een veertje ofzo, hahaha.

Vanaf de 20 wkn af en toe een schopje/stompje.
    Maar nu is het af en toe aardig heftig hoor daar binnenin
    Ze kan me aardig pijn doen, hahaha

Voel jij ook zoiets?

Wij hebben de meubeltjes heel licht grijs.
    Grijs & roze is mooi bij elkaar.

Maandag de echo!!
    Spannend!

Ik ben 1 juli uitgerekend.

En jij?

Hoe was het bij de vk?

xx

10. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    He meiden!

Bedankt voor jullie reactie. Ik begin het nu toch echt te geloven. Heb inmiddels al 4 zwangerschapstesten gedaan en vanmorgen nog een digitale van Claerblue en ze zijn allemaal dik positief!
    Ik ben nu dus 4 weken en 2 dagen zwanger. Ben wel heel bang voor een miskraam.. Stom he?! Maar ik kan er nog steeds niet echt van genieten. Volgende week de gyn bellen voor een afspraak te maken voor de eerste echo. Ben echt zo blij!!!

Nu heb ik een vraagje aan de zwangeren onder ons. Ik voel heel de dag mijn baarmoeder. Een beetje een lichte druk in je onderbuik. Beetje vergelijkbaar met het gevoel als je ongesteld moet worden. Hebben jullie dit ook gehad? En ik heb last van mijn onderrug.
    Verder wat gevoelige tepels maar voor de rest nergens last van.

Bij jullie begint het al aardig op te schieten!!! Ik hoop dat de eerste 12 weken bij mij ook snel voorbij zijn!

X Sanne

11. Onze vloer wordt grijs. En daar de witte strakke meubeltjes op. Roze is idd mooi bij grijs. Maar vind dat ook wel met blauw.

4 oktober ben ik uitgerekend. 1 juli... Das al gauw joh! Hihi. Leuk!

Ik voel de kleine nu ook best vaak.
    Allemaal gerommel in mn buik. En heel af en toe een plopje tegen mn buik. Het gevoel van het veertje heb ik niet. Echt vooral bubbels en gerommel in mn buik.
    Wel leuk.

Niet fijn dat je af en toe pijn hebt van het gebeuk van je kleine meid :)

Maandagavond gaan we het eindelijk horen/zien... Een dochtertje of een zoontje. Jeej! Kei spannend! Kan ik eindelijk kleertjes gaan kopen hihi. Niet teveel natuurlijk ;)

Mijn bloeddruk is verder goed. Dus das wel fijn.
    Ik moet wel na de bevalling een nieuwe spuit krijgen tegen de rooie hond.
    En mijn bloedgroep was B-negatief. Dus krijg misschien daar ook een spuit voor, omdat de kleine misschien een andere bloedgroep heeft.
    Vraag me niet hoe het precies zit. Kheb echt geen idee. Ze heeft het wel uitgelegd.
    Maar het had iig te maken met dat ik B-negatief heb.

Mn buik begint nu wel goed gezien te worden door anderen.
    Krijg nu echt al leuke reacties. :)
    Sinds afgelopen week lijkt ie echt goed gegroeid te zijn.
    Zelfs met mn jas aan is het al te zien. Mn jas staat al wat gespannen bij de knoop hihi.

Wat gaat het eigenlijk allemaal snel hè!! Jij bijna aan het eind van je zwangerschap.
    Ik al bijna op de helft :D
    Pfff... Echt super!

Xx

12. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hey!!

Ik vind het echt zo super super super leuk voor jullie!!! :D
    Echt top!
    Die vreugde die je dan voelt he als je een positieve test hebt, is gewoon zo moeilijk te beschrijven :D

Dat gevoel kun je hebben omdat je baarmoeder gaat groeien en dan kun je een ongesteldheidsgevoel hebben, hoef je je meestal geen zorgen om te maken hoor.
    Zolang je geen bloedverlies/buikpijn erbij krijgt, is er niks aan het handje.
    probeer nu al te genieten :D

Ik heb dat gevoel ook wel een paar keer gehad in de eerste weken, maar bij mij was het wel omdat het 2de vruchtje niet goed zat.

Ik was ook echt wel heel bang hoor de eerste weken, als ik dan al een pijntje voelde, raakte ik onderhand al in paniek. Hahaha

Spannend hoor de eerste echo!!

Komt helemaal goed!!

xx

13. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ligt bij jou de placenta ook tegen je rug aan?
    Bij mij wel en daarom voelde ik haar ook al zo vroeg.
    Jij voelt jullie spruit ook al aardig vroeg namelijk.

Gaan jullie het wel vertellen of het een jongen of meisje wordt?
    En dat is echt leuk joh als je dan de kleertjes enz eindelijk kunt kopen :D

Ik heb A negatief als bloedgroep, moest met 27 wkn weer bloedprikken. Vorige week hoorde ik dat onze meid ook A negatief als bloedgroep heeft.
    Als je kindje namelijk positief heeft, krijg jij een prik in je been zodat jij geen antistoffen tegen je kindje kunt gaan aanmaken en dat hij/zij daar dan ziek van kan worden.
    Gelukkig kan dit allemaal, vroeger was dat allemaal niet.

Is leuk joh een beetje pronken met je buik :D:p

Ja het gaat echt heel snel.
    Ze zeggen weleens dat de laatste 10 wkn langzaam gaan, nou dat vind ik niet hoor.

Nog 4 weekjes werken en dan eindelijk verlof!! :D
    Was het alvast maar zover.

Fijn weekend!!

xx

14. Hej meid!

Echt super voor je! Die eerste weken was ik ook bang voor een miskraam. En dat gevoel van net of je ongesteld moet worden had ik ook. Das allemaal normaal :) De weken vliegen voorbij. En voor je het weet kan je echt zonder angst gaan genieten :)

Xx

15. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    Ik hoop het echt ja!!
    Wanneer krijg je meestal de eerste echo? Misschien krijg ik hem wel eerder omdat ik in de MMM zit..

X

16. Ik kreeg hem met 12 weken, maar hoor vaker dat mensen hem iets eerder krijgen.
    Ik denk jij sowieso, omdat je dus op deze manier zwanger bent geraakt. Voor extra controle.
    Wel fijn als je je kindje al eerder mag zien :)
    12 weken wachten (eigenlijk ongeveer 6 weken wachten ;)) duurt erg lang hihi.

Xx

17. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Ik laat ook maar weer eens van me horen!

Sanne, supergefeliciteerd! Wat goed dat het de eerste keer al is gelukt. Ben super blij voor jullie. Geniet er van en hopelijk ben je snel de onzekerheid kwijt.

Jeetje, wat gaat het allemaal snel met de zwangeren! Nog even en dan hebben we al de eerste baby! Hoe voelen jullie je?

Sem, ik lees dat jullie het even rustig aan doen? Wat goed dat je het een beetje van je af kan zetten. Hopelijk heeft dat een positief effect.

Bij mij schiet het ook nog niet op. Ik ben inmiddels met mijn man bij de gynaecoloog geweest. Mijn cyclus komt maar niet op orde. Mijn vorige cyclus was weer 49 dagen en nu zit ik alweer op dag 32 zonder eisprong. De arts zag zo'n 1,5 week geleden wel een eitje zitten van 12 mm, dus dan zou het 3-5 dagen later moeten springen, maar er is dus nog steeds niets gesprongen. Alles zag er verder wel goed uit en ik heb dus ook geen PCOS, want daar was de arts wel even bang voor. Als ik over een week nog geen eisprong heb gehad, moet ik terugkomen. Dan gaan ze met medicijnen beginnen. Mocht ik binnenkort toch een eisprong hebben en niet zwanger zijn, dan denk ik dat ze ook met Clomid aan de slag gaan. Nu is het steeds wel erg lang wachten op een eisprong. En het is gewoon niet te voorspellen wanneer het eitje komt, dus een beetje gericht klussen is lastig.
    Dus ik zit voorlopig nog even in de wachtstand. Ik ben in ieder geval blij dat we zo snel hulp hebben gekregen. Hopelijk werpt dat snel zijn vruchten af!

18. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hoi meiden,

Zie dat jullie alweer een tijdje bezig zijn in dit topic.
    Mag ik me ook bij jullie voegen?

Ben 7 september 2011 gestopt met de Nuva.
    Helaas een beetje hetzelfde verhaal als Billy :(.
    Deze ronde wel gestart met ovu testen. Wel een eisprong gehad, nu mijn lf afwachten. Ben wel een beetje bang. Zit nu op dag 53, dus nu moet mijn cyclus wel echt rond de 61 zijn, wil ik kans hebben.

@Billy wanneer ben jij naar de huisarts gegaan?
    Ik zit er ook aan te denken aangezien mijn cyclus ook maar niet normaal wordt. Hoor veel om me heen dat, dat geen nut heeft en dat hij me toch terug zou sturen.

19. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben na een half jaar naar de huisarts gegaan. Ik had ook veel gehoord dat je gewoon weer weggestuurd zou worden, maar ik wilde het toch proberen. Mijn cyclus is alles behalve normaal. De huisarts heeft toen een echo laten maken. Alles bleek in orde, maar mijn eierstokken waren niet actief. De arts heeft me toen toch doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik had het niet verwacht, maar ik ben er wel erg blij mee. Ik ga echt hulp nodig hebben om een normale cyclus te krijgen.
    Ik zou het gewoon proberen! Wie weet wordt er ook meteen actie ondernomen.

20. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik zit nu even op het wachtbankje. Mocht ik niet zwanger zijn dan bel ik over 2 weken. Heb gelukkig een aardige huisarts, alleen doen 2 van de 3 assistentes soms moeilijk.

Zo wist ik vorige keer heel zeker dat ik bronchitis had, mocht ik eerst niet komen. Uiteindelijk na wat meer uitleg wel.

Deel Deze Pagina