midden twintigers die in september/ oktober stoppen met anticonceptie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lievelot, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Ik zal ook nog eens van me laten horen.
    Choco en Sanne, wat gaat het snel bij jullie! Heb echt niet het idee dat die positieve test bij jullie zo lang geleden is. Gelukkig gaat alles goed bij jullie.

Sem, erg klote dat het nog niet gelukt is. Overwegen jullie om over een tijdje naar de huisarts te gaan, of kijken jullie het nog een tijdje aan.

Bij mij is het de laatste tijd een beetje hectisch geweest. Ik ben veel in het ziekenhuis geweest voor echo's. Eerst was er een eitje te zien, 3 dagen later was die weg maar zat er een aan de andere eierstok. Weer 4 dagen later was die maar 1 mm gegroeid (hoort normaal 2mm per dag te groeien). Drie dagen later was ook dit eitje weer weg (dag 22 van de cyclus). Ik blijk toch een vorm van PCO te hebben. Er waren verschillende kleine eiblaasjes te zien, maar het lukt mijn lichaam dus niet om er eentje goed door te laten groeien. Bovendien bleek bij de vorige cyclus dat mijn progesteronwaarde een week naar de eisprong veel te laag was. Oftewel, een slechte eisprong.
    Ik ben nu bezig met Provera om mijn menstruatie op te wekken. Had toch geen zin om nog langer te wachten. Dan moet ik de nieuwe cyclus beginnen met Clomid. Wanneer dit aanslaat en er een eitje groeit, moet ik vervolgens Pregnyl spuiten om het eitje daadwerkelijk te laten springen.
    Ik hoop dat het meteen aanslaat en dat het dan ook meteen raak is! Die ziekenhuisbezoeken hakken er toch wel in. Erg jammer dat het blijkbaar niet mogelijk is om 'normaal' zwanger te worden, maar gelukkig is er iets aan te doen.

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Jee Billy.. Wat een heftig verhaal..
    Hopelijk slaat de eerste idd aan. Ik laat mn duimen iig overuren draaien voor jou en Sem hoor! Al met al toch fijn dat het misschoen op deze manier wel kan. Het is slopend en zeker niet leuk, maar het is het dubbel en dwars waard!! Heel erg veel sterkte en succes, al klinkt het zo raar om te zeggen. Hoop iig enorm dat jullie niet lang meer hoeven te wachten! Knuf!

3. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik snap er niks meer van
    had gister dus een par klodders en druppels rood bloed en toen poste ik dat hier want ik dacht zo begint t altijd en daarna helemaal niks meer verloren dus mss toch nog,eigenlijk is vandaag mijn nod dus we wachten maar af
    we gaan wel naar de dokter maar alleen om te kijken of t wel mogelijk is om zwanger te worden we hebben besloten als t niet op de natuurlijke manier kan dat we er dan mee stoppen we hebben om ons heen te veel gezien wat al die ziekenhuisbezoeken ed met en relatie doen en dat willen wij niet,we zouden t verschrikkelijk vinden maar hebben besloten omdan gewoon met zijn 2 en te blijven
    billy heel veel succes

4. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik zou gewoon testen sem dan weetje toch waar je aan toe bent.en de meeste mensen worden binnen een jaar zwanger als alles goed is en ja sommige pas naar 2 jaar.hopelijk is het snel raak

5. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dank je Choco, heel erg lief!

Sem, ik hoop echt dat het op de natuurlijke manier gaat lukken voor jullie! Ik begrijp je standpunt, maar bij ons heeft het tot nu toe absoluut geen negatief effect op de relatie. We zijn dan natuurlijk ook nog niet heel lang bezig. Onze fertiliteitsarts zegt ook steeds dat we het moeten aangeven als we even willen stoppen, dus dat ga ik zeker doen als ik merk dat het teveel wordt. Maar voor nu hebben we allebei nog goede moed!

6. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @Sem: ook ik zou bij twijfel gewoon een test doen. Dan weet je het tenminste zeker en hoef je je niet verder druk te maken.
    Hopelijk gaat het echt lukken met jullie. Ik begrijp je keuze om de ziekenhuis molen niet in te gaan. Tis toch niet niks.. het is per stel verschillend wat het met je doet, dus zolang jullie samen achter die keuze staan en op 1 lijn blijven gaat het goed!

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    gisteravond heeft t flink door gezet dus ben gewoon ongi
    dus brullen brullen brullen gisteravond
    maar we gaan vrolijk verder;)

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Oh nee.. Wat klote!!
    Hopelijk komt het toch n keer goed meissie.. Dikke digi knuf vanuit hier! :(

9. Bolletje86

23 sep 2011
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

@ sem: Klote joh! Huilen lucht echt op dus laat het gewoon gaan.
    Ik hoop dat je heel snel met een dikke glimlach rond loopt ;)

Vandaag termijn echo gehad !
    Jeetje....wat is dat mooi en gaaf.

Duurde even voordat we de kleine goed in beeld hadden maar uiteindelijk is het helemaal gelukt.

Ik ben 3 dagen vooruit gezet. Ben nu dus 10 weken en 2 dagen :D

Handjes gezien, beentjes gezien, hartje zien kloppen...echt geweldig!!

Zou elke week wel een echo willen. Volgende echo zou eigenlijk pas met 20 weken zijn maar we hebben besloten en sowieso nog 1 daarvoor te laten doen.

Met jullie alles goed?

10. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Heej Bolletje! Hier alles goed hoor!
    Leuk he, die echo! Ook na de 20 weken echo blijft het gek om te zien dat er een persoontje in je groeit..! Hopelijk geen last van kwaaltjes?? Heb ik helemaal niet gehad, dus hopelijk blijft het zo.
    Willen jullie weten wat het is?

Hoe is het met de andere dames hier?

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hey choco

fijn voor je dat t zo goed gaat met je,volgens mij ben ik inmiddels van ons clubje de enige niet zwangere of is er nog iemand?
    hier gaat goed,we klussen rustig verder;)meer kunnen we niet doen ;)

12. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ik weet niet of je de enige bent?
    Maar idd lekker klussen. Over 2 dagen je eisprong zie ik? Dus gaan de duimen hier weer op elkaar! Hoop zo voor jullie dat het zo mag zijn!

13. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Goed om te lezen dames dat het met de zwangere allemaal goed gaat!! :D

Weer heel veel succes Sem!! :D

Ik mag hopelijk ook bijna bevallen, ben er wel een klein beetje klaar mee ;)

14. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ooh Gerda spannend!! Alvast veel succes en hopelijk wordt het een fijne bevalling. Ben je er bang voor of juist heel relaxed?

15. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ja bang niet echt, wel zenuwachtig.
    Heel benieuwd ook naar ons meisje, wachten duurt lang, krijg jij ook over een tijdje in de laatste weken, vooral je verlof. Je gaat echt een beetje erop zitten wachten, hahaha soms wel irri.

16. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Kan ik helemaal begrijpen! Alles is klaar, dus is dat het enige wat nog moet zeg maar. En daar heb je geen grip op haha! Hopelijk duurt het niet te lang voor je!
    Misschien krijg ik wel een keizersnede omdat de placentavoor de baarmoedermond schijnt te liggen. Als dat zo is dan wordt er tegen die tijd gewoon een datum geprikt. lijkt fijn om te weten waar je aan toe bent dan, maar ik hoop toch dat dat niet nodig is!

17. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Zo dat is dan ook wel heel spannend!
    Brengt dat dan meer risico's met zich mee als de placenta ervoor ligt? Of is dat gewoon lastiger bevallen?
    Maar je bevalt natuurlijk gewoon liever op de natuurlijke manier.

Bij mij ligt de placenta tegen de achterkant van m'n rug aan.

Voel je de kleine al goed? Duurt meestal ook iets langer geloof ik als je placenta voor ligt.

18. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    je kunt niet op de natuurlijk manier bevallen als er iets voor de uitgang ligt is wel logiesch lijkt mij.maar ik hoop voor haar dat de placenta nog verschuift want dit hoor j eook wel eens.succes dame's

19. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Als de placenta zo blijft liggen, zal het idd een keizersnede worden omdat ie de 'uitgang' blokkeerd haha!
    Hopelijk verschuift ie idd nog.
    Onze kleine meid trappelt er lekker op los. Ik voel het nu zo'n 2 weken ongeveer. Dacht dat als de placenta aan de voorkant ligt, je het minder snel voelde..?

20. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wat gaat het hard bij iedereen! Gerda is al uitgerekend, spannend! En Choco, ik zie dat jullie een meisje krijgen. Wat leuk!

Sem, je bent niet de enige die nog niet zwanger is hoor. Bij mij schiet het ook nog niet op. Heb net de eerste kuur Clomid achter de rug. Gisteren waren er een stuk of 7 grotere follikels te zien op de echo. Het is niet te hopen dat die allemaal doorgroeien, want dan mogen mijn man en ik niet vrijen. Moeten we weer een ronde overslaan. Daarom mag ik morgen terugkomen voor de echo om te kijken hoe de follikels zich ontwikkelen. Hopelijk groeit er maar 1 of 2 door, zodat we deze ronde toch een kans maken. Maar mijn baarmoederslijmvlies was wel nog heel dun, dus ik weet niet of ik dan uberhaupt een kans maak. Afwachten dus...

Deel Deze Pagina