midden twintigers die in september/ oktober stoppen met anticonceptie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lievelot, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Lief dat ik word 'opgenomen' in jullie clubje! ;)

@ sem: na het stoppen met de pil heb ik geen menstruatie gekregen. Na een half jaar (want ik moest eerst wachten...want het kon lang duren zei de huisarts) ben ik helemaal onderzocht en bij bloeduitslagen kwam uit dat ik een te hoge prolactine waarde heb. Dit maak je normaal gesproken aan als je zwanger bent om na de geboorte eventueel borstvoeding te gaan geven.
    Ik was niet zwanger, maar door mij werd deze aanmaak gedaan door een goedaardige hypofysetumor (prolactinoom, gezien op MRI) en dit hoorde daar natuurlijk niet te zitten! Zit aan de medicatie hiervoor en mocht een jaar niet zwanger worden, omdat dit gezwel vlakbij je oogzenuw zit. Bij het eventueel zwanger worden kan dit gezwel gaan groeien met eventuele slecht zien, of zelfs blindheid tot gevolg.
    Je snapt dat we daar erg van geschrokken zijn! En dan staat opeens mijn gezondheid voorop i.p.v. de kinderwens. Afgelopen januari gehoord (na weer een MRI) dat mijn tumor zo goed als verdwenen is. Maar nog steeds geen menstruatie. Dus daarom nu aan de Clomid en daardoor al 3 keer ongesteld geworden! De eerste keer dat ik weer ongesteld was....dat was feest! ;)
    Dus wat dat betreft maken wij nu ook pas sinds 3 maanden kans om zwanger te raken. Al ben ik al bijna 2 jaar geleden gestopt i.v.m. de kinderwens.
    In principe zijn we dus nu net zo ver als alle andere stellen die net beginnen met het krijgen van een kindje. Wat anders dan jullie, omdat jullie keer op keer kans maakte. Maar het gemis en het verdriet is daardoor niet anders denk ik!
    Wat vervelend van je arm! en ook dat dit net rond je vruchtbare dag was. Hoe lang moet je in het gips?? Beterschap!

@ Billy: herkenbaar wat je zegt over die 2 jaar. In eerste instantie lijkt het nog niet zo lang geleden, maar toch voelt het al alsof we al zo lang moeten wachten. Wat ik ook moeilijk vind, is de vrienden die nu voor de 2e keer zwanger zijn en we dus al 2 keer zijn 'ingehaald' door ze. tenminste, zo voelt dat. Heel pijnlijk.
    En wat jammer van je menstruatie! :( Toch elke keer die hoop...dat vreet soms energie denk ik! En ik snap je gevoel bij IVF, dan lijkt het alsof je meer kans hebt. Kunnen ze daar dan snel mee beginnen??

2. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wat een verhaal Billie! Zal zeker schrikken zijn geweest! En ook al maken jullie pas 3 maanden kans om zwanger te worden, jullie zijn er wel al 2 jaar mee bezig. Dan is het evengoed frustrerend als andere stellen nu al voor de tweede keer zwanger zijn. Kan het me heel goed voorstellen.

Inderdaad over 2 weken de intake voor de IVF. Ik moet eigenlijk nog 3 rondes met Puregon voordat ik officieel in aanmerking kom met IVF, maar er schijnt ook een wachtlijst voor IVF te zijn van 3 maanden. Dus ik hoop dat ze ons wel alvast op de wachtlijst willen zetten, zodat we na die 3 keer meteen kunnen beginnen met IVF. Maar stiekem hoop ik dat we al eerder kunnen beginnen.

3. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hoi billy is je gesprek al geweest voor de ivf??

hoe is verder met de dames??
    hier goed erg warm maar vind t heerlijk ;) bijna vakantie

4. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hey Sem,

Ik heb nu maandag de afspraak voor de IVF staan. Ben echt benieuwd wat ze gaan zeggen. Vrijdag heb ik eerst nog de IUI. Er zitten nu twee follikels en hopelijk groeien die allebei door. Dan hebben we toch twee keer kans :)

Nog ontwikkelingen bij jullie?

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    he billy spannende dagen dus komende week

hoop voor je idd dan heb je dubbel kans
    hier ontwikkeling dat ik vandaag weer ongi ben geworden,maar dat wisten we natuurlijk al ;)
    met me arm gaat beter gelukkig

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    billy hoe is afgelopen allemaal??

knuff

7. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hey Sem,

Het gesprek over IVF ging eigenlijk wel goed. We mogen beginnen. Er zijn meteen nog wat extra onderzoeken afgenomen en daar krijgen we maandag de uitslag van. Als alles in orde is, mogen we op de wachtlijst die 3-4 maanden is. Nadeel is dat we in de tussentijd niet de IUI's mogen afmaken. We mogen dan uberhaupt geen behandelingen ondergaan. Dus we moeten dan wel even geduld hebben. Maar ik ben allang blij dat we mogen starten, want in IUI heb ik geen vertrouwen meer. Vind het wel spannend, want dit is echt de laatste stap, maar je maakt dan wel dubbel zoveel kans.

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    wat fijn voor jullie en mss is die 3-4 maand rust niet verkeerd kan je ff tot rust komen en alles laten bezinken want ik heb gehoord dat ivf best wel ingrijpend kan zijn
    spannend die uitslagen wat voor onderzoeken hebben ze nog gedaan dan??

succes en hou me op de hoogte he

9. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Hoi meiden,

zou ik met jullie mee mogen kletsen? Ik ben 25 en we zijn in oktober gestopt met de pil maar er in november voor gegaan. Was allemaal heel spannend. Nu zitten we ondertussen in ronde 9 en nog niets. Dat kan ook komen door mijn schildklier. Ik moet in september terug naar de internist en als ik niet zwanger ben krijg ik een doorverwijzing.
    Zit nu ondertussen in ronde 2 met tempen. Wou dat eerst gedaan hebben voor de eventuele verwijzing. Zit nu op 3dpo volgens ff.

10. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    wondertjeinmaak welkom bij ons clubje we zijn nog maar met zijn 2 en
    dit clubje is gestart in 2011 en inmiddels zijn er velen zwanger of afgehaakt
    dus billy85 en ik zijn nog alleen over gezellig dat je erbij komt ik zal je ff bij kletsen van mij zelf

heb dus in sept 2011 mijn implanon laten verwijderen na jaar door verwijzing na de gyn alle onderzoeken gehad alles goed inmiddels zijn we 2 jaar verder en nog niet zwanger
    hier kan je je hart luchten,huilen en boos zijn en dan slepen we elkaar er weer door heen ;)

11. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Jullie zijn al wel een jaar langer bezig dan mij. Had gedacht dat dit het topic van 2012 was. Maar dat maakt vast niet uit. Hoop ik.

Balen dat het bij jullie nog steeds niet gelukt is en alles verder wel goed is. Gaan ze jullie ook nog verder helpen? Of moeten jullie eerst nog verder zelf proberen?

Ik ben 25 jaar en afgelopen januari zijn wij getrouwd. Wij zijn afgelopen november begonnen voor een beebje, zitten nu in ronde 9. Ben ondertussen aan het tempen gegaan.
    Ik heb de ziekte van Hashimito dit is een traag werkende schildklier waarbij je lichaam antistoffen aanmaakt tegen de schildklier. De internist gaf aan dat het daardoor kon zijn dat mijn eicellen van minder kwaliteit kunnen zijn.
    Manlief heeft een b12 tekort wat de zaadjes ook niet ten goede doet. Hij is een paar weken geleden gestart met de medicijnen. Als we in september nog niet zwanger zijn krijgen we een verwijzing naar de gyn.

12. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    nee hoor maakt niet uit dat we al langer bezig zijn haha

euhm wij komen in aanmerking voor iui maar dat willen we niet,we willen t natuurlijk of niet en dat heeft ermee te maken dat ik ernstig migraine patient ben en sinds ik geen ac meer gebruik me migraine een heel stuk vermindert is en ze niet weten wat voor invloed de medicatie die je dan moet gaan slikken voor invloed heeft op de migraine dus t is voor mij te veel risico en toen hebben we afgewogen wat belangrijker is en dat is toch mijn gezondheid anders straks heb ik een kindje en zoveel migraine dat ik er niet voor kan zorgen dus we hopen dat t nog gaat lukken.zijn inmiddels wel zover dat we niet meer perse sex hebben op bepaalde dagen en t voorlopig maar lekker op zijn beloop laten en dat geeft ontzettend veel rust

jij heel veel succes met alles

13. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Nee als je niet weet wat die medicijnen met jou lichaam zullen gaan doen zou ik er ook niet voor kiezen. Maar bij geen van beide is iets gevonden dan zou het zo maar eens raak kunnen zijn. Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten dan.

14. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ook ik ben al bijna 2 jaar bezig. September 2011 gestopt met de pil. Cyclus is toen nooit echt goed op gang gekomen en toen ben ik na 8 maanden naar de huisarts gestapt. Gelukkig heeft hij me doorverwezen en in het ziekenhuis bleek dat ik PCOS heb. Ik heb toen eerst een paar rondes Clomid gehad en heb daarna IUI gekregen. Heb nu 8 keer IUI gehad en heb afgelopen week intake gehad voor IVF. Na een wachttijd van 3-4 maanden zouden we daar mee mogen beginnen. In principe is er voor ons geen reden meer waarom het niet lukt. Mijn cyclus is nu regelmatig dankzij medicijnen en verder ziet er alles steeds goed uit. Ook het zaad van mijn man is meer dan goed. Dus dat is wel frustrerend. We hebben nu al onze hoop gevestigd op de IVF.

Sem, het zal inderdaad wel rust geven. Het ziekenhuis heeft ons geadviseerd om na deze ronde alvast met de pil te beginnen, om zo mijn cyclus regelmatig te houden. Weet nog niet of ik dat doe, want dan maak je in de tussentijd natuurlijk helemaal geen kans meer. Maar het risico is dat ik dan weer erg lange cycli krijg, waardoor de IVF vertraging zou kunnen oplopen. Lastig dus...

15. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hoi dames

hoe gaat t met jullie??t is erg rustig hier in de groep ;)
    hier gaat goed lekker genieten van de vakantie
    verder niks nieuws te melden

xxx

16. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hey Sem,

Ik heb de vakantie net achter de rug. Het was bij ons nog even spannend of de laatste IUI zou zijn gelukt. Heb afgelopen donderdagochtend getest (13 dagen na IUI) en die was negatief. Ben toen meteen gestopt met de Utrogestan. Ik ben alleen nog altijd niet ongesteld. Ik weet dat de ongi even op zich kan laten wachten na utrogestan, maar het is inmiddels 5 dagen geleden dat ik gestopt ben. Ik ga er nog altijd vanuit dat het niet gelukt is, maar wil vanavond voor de zekerheid nog een testje doen.
    Die negatieve test was toch wel erg slikken, omdat je weet dat we nu echt met IVF gaan beginnen. Dit is wel wat ik graag wilde, maar ik vind het wel echt eng dat we nu met de laatste stap gaan beginnen. En die wachttijd van 3 maanden vind ik ook maar niks ;)

17. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ow wat spannend billy mss zijn de wonderen de wereld nog niet uit vingers gekruisd

hoe vaak kom je voor ivf in aanmerking of zit daar gaan limiet aan??

18. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nou, ik verwacht nog steeds dat ik binnen enkele dagen ongi wordt hoor. Maar ik wil het gewoon uit mijn hoofd kunnen zetten.

Je krijgt 3 IVF-pogingen vergoed. Daarna moet je het zelf betalen (is vrij duur). Gelukkig kunnen er wel meerdere terugplaatsingen plaatsvinden per poging. Dat is afhankelijk van hoeveel embryo's er voortkomen uit de punctie.

19. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hey,

Hoe is het nog met jullie?

Ik ben gisteren eindelijk ongesteld geworden! Anderhalve week nadat ik gestopt ben met de utrogestan. Kan ik me nu echt gaan richten op de IVF. Maar nu eerst even 2-3 maanden rust...

20. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    he billy dus goed nieuws dat je ongi bent geworden??
    succes met voorbereiden op de ivf

hier is wachten op ongi zou een dezer dagen moeten
    verder alles goed hier

Deel Deze Pagina