middenoor ontsteking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justins mama, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn net met ons mannetje naar de dokter geweest. Spuitluiers, 38 graden koorts, steeds kreunen van de pijn, niet willen eten...
    Nu heeft hij een middenoor ontsteking.

Wie heeft hier ervaring mee? Vind het zo zielig voor hem. Het ene probleem is nog niet opgelost of het volgende staat alweer klaar. Hij heeft tot nu toe al zoveel gemankeerd dat het nu echt zielig word!!

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd? En hoeveel moet hij drinken om niet uit te drogen?

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Drinken ligt heel erg per kind. Ik gaf toe sowieso bv dus ik weet niet precies hoeveel hij toen dronk.

Krijgt hij antibiotica? Bij ons werd het toen na een dag of twee duidelijk minder. Het was bij ons manneke vooral te merken als hij moest liggen, dus dan gaven we eerst een paracetamol dan nog even wakker houden, bijvoorbeeld nog wat melk geven. En na een kwartier naar bed. Dan heeft de paracetamol de kans om alvast wat te werken voordat hij gaat liggen.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn zoontje heeft aan de lopende band ooronsteking. Zolang het oor dicht zit geeft het pijn. Het zou mooi zijn als het vanzelf open breekt. Als het nog dicht zit helpt antibioticum niet altijd goed, en vaak lost het zich vanzelf ook op. Wij gaven altijd paracetamol, want het kan erg zeer doen. De koorts valt nog wel mee (vanaf 38,5 is eigenlijk pas koorts) dus denk dat je voor uitdrogen nog niet direct bang hoeft te zijn, mits hij goed drinkt natuurlijk.

Als het over twee dagen echt niet minder wordt zou ik toch echt een kuurtje halen...het kan zo pijn doen en dat is zo zielig voor de ukjes.

Mijn zoontje heeft nu gelukkig buisjes...wat een wereld van verschil.

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier komt het ook regelmatig voor. Wat je misschien wel kunt doen is het hoofdeinde van het bed omhoog zetten met een handdoek o.i.d.. Dan doet het bij het liggen tenminste iets minder pijn. En 's avonds voor het slapen krijgt hij dan ook een zetpil.

5. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties,
    Nee we hebben geen antibiotica omdat het volgens de ha vanzelf over gaat in 99% van de gevallen binnen 3-5 dagen.

Drinken doet hij dus erg slecht! Hij heeft vandaag 425ml melk op met een kwart potje worteltjes. Veels te weinig dus. Gelukkig had hij net nog wel een plasluier.

Het bed staat al omoog ivm reflux. Dus dat hadden we zowiezo al.

Het is gewoon echt zielig om te zien, normaal is het zon vrolijk, beweeglijk manneke, nu wil hij alleen maar bij ons liggen en er kan geen lachje vanaf. Zo zielig!!!

Hopelijk slaapt hij goed vanacht en is het morgen al ietsje beter.....

Deel Deze Pagina