Wanneer gaat m'n meisje nou eens staan of optrekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happynienja, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ze ging in het begin zo snel met ontwikkelen! Ze kroop met 5 maanden maar is dit door ziek zijn helemaal afgeleerd.
    Nu heeft ze eindelijk buisjes sinds 3 weken en is ze weer op de goede weg.
    Ook eten gaat beter.
    Maar vind het wel jammer dat ze nog niet kruipt en staat.
    Je kan je kinderen niet vergelijken maar Martijn is altijd wat langzamer met ontwikkelen en zelfs hij stond al op haar leeftijd.
    En liep stukjes langs de bank.

Het komt ook allemaal wel maar herkennen jullie dit?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ze is "pas" 11 maanden toch?

Echt niks om je zorgen om te maken hoor (ik weet niet in hoeverre je dat al deed?). Milan trok zich ook pas op met 11 maanden en ging toen meteen overal langs lopen. Kruipen deed hij ook pas vanaf 10,5 maand ongeveer. Maar vanaf z'n eerste verjaardag (echt op die dag ook ;)) loopt 'ie los en hij heeft sindsdien niet anders meer gedaan. Het kan soms ineens heel snel gaan met die kleintjes!
    Sommige kinderen wachten met nieuwe dingen tot ze het ineens helemaal goed kunnen, misschien is dat bij jullie meisje ook wel zo!

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Haha dat sta je ook verbaasd te kijken!

Ik maak me geen zorgen hoor. Ze heeft veel meegemaakt, ze groeit ook slecht.
    En is nog steeds een zorgenkindje wat betreft gezondheid.
    Maar ergens vind ik het gewoon jammer en als ze die problemen niet had gehad, had ze vast al gestaan.

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

Mijn dochter kroop met ruim 11 maanden, ging na het jaar staan en doet nu een week een paar stappen langs de bank. Komt vanzelf ;)

5. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier denk ik een vergelijkbare situatie. Mijn zoontje is ook heel veel en ernstig ziek geweest in zijn 1e jaar. Zijn ontwikkeling heeft maanden stil gestaan, tot hij bij 10,5 maand begon met tijgeren, bij 11,5 maand ging kruipen en bij precies 1 jaar ging staan en bij 12,5 maand rond de tafel en achter de loopkar ging lopen. Ik kan de ontwikkelingen nu haast niet bijhouden. Komt dus vanzelf goed!

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey, mijn dochtertje is niet eens echt veel ziek geweest en zij kroop voor het eerst 1 dag na haar eerste verjaardag. Daarvoor deed ze alleen buikschuiven. Met 16 maanden liep ze stukjes los.

Nu doet ze alles en loopt zelfs wat voor in sommige dingen.

7. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Mijn dochtertje is van 2 april en die kruipt sinds kort en zo nu en dan als ik bijvoorbeeld op de grond zit dan gaat ze bij me op staan maar verder totaal niet.
    Het komt vanzelf merk wel aan mijn dochter dat ze heel voorzichtig is en niet zomaar iets durft, dus lopen zal nog wel ff duren.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier ook niet zo'n vlotte meid. Ayla wordt over ca. 3 weken 1 en doet nog niks op het gebied van tijgeren of kruipen, laat staan zich optrekken of lopen. Ze rolt alleen heel de woonkamer door, maar that's it. Soms vind ik het ook wel eens jammer dat ze nog niet staat ofzo, helemaal als ik bij ons topic de April 2010 mama's lees dat Ayla eigenlijk de enige is die nog niks doet. Maar goed, ik was zelf ook niet zo vlot als baby/dreumes zijnde (ging pas lopen met 20 maanden), dus ze heeft het van geen vreemde.

9. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Hier nog een april 2010 mama....Justin trekt zich sinds vorige week overal aan op. De eerstek eer dat hij dat deed was toen hij net 10 maanden was.
    Kruipen doet hij nog steeds niet, maar komt wel overal buikschuivend.
    Denk idd dat iedereen zijn eigen tempo heeft en zeker omdat je kindje ziek is geweest, en daardoor geen kans hadden om verder te gaan met onderzoeken. Hetkan echt opeens heel snel gaan...
    Denk niet dat je je veel zorgen moet/hoeft te maken.

10. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn kroop en tijgerde ook niet voor zn eerste verjaardag..een week erna kreeg hij het kruipen in de gaten, al snel gevolgd door het staan en met 15mnd liep Finn los...komt (ineens) vanzelf:)

Deel Deze Pagina