Minimaal 24 uur in ziekenhuis blijven

Discussion in 'Na de bevalling' started by Quinnie, Sep 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    Hallo dames
    Vanwege een trombosebeen moet ik bevallen in het ziekenhuis en daar minimaal 24 uur blijven nou is mijn vraag hoe gaat dat inzijn werk?
    Wordt je na d bevalling meteen naar de zaal gebracht?
    Komen ze de kleine verschonen of moet je steeds zelf op het knopje drukken?

Waar je je al nietdruk om kan maken he haha.
    Alvast bedankt.

Groetjes quinnie

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Ik heb de 2 dagen na mn bevalling een katheter gehad.
    En mn meisje werd op vaste tijden gevoed en verschoond, drukte alleen op t knopje als ze veel huilde;)

3. Mirri

Mirri Fanatiek lid

Sep 25, 2009
    4,551
    1
    38
    N.Holland
    T knopje is wel handig, ik drukte 1 x op n verkeerde, was nog in de bevalkamer, daar zit ook n knop voor t reanimatieteam.....oeps. Nu was t wel n fijn idee dat ze er echt zo snel waren

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier kwamen ze telkens helpen met verschonen en aanleggen, ook 's nachts. Als ze eerder verschoond moest worden, dan kon ik gewoon op het knopje drukken en kwam er meteen iemand helpen. Ik heb zelf twee keer met haar in het ziekenhuis gelegen (de eerste keer was zij de patient en ik de 'logee' de tweede keer was het andersom), beide keren heel goed geholpen met alles!

Na de bevalling konden we trouwens even rustig met z'n drietjes bijkomen, daarna werd ik geholpen met douchen en ondertussen werden mijn man en dochter naar de kraamafdeling gebracht, na het douchen werd ik daar ook geinstalleerd. Ik had toen een kamer waar ik alleen lag, met m'n dochter naast me in een wiegje. Kinderarts kwam twee keer per dag kijken en verder werd m'n dochter dus telkens verschoond.

De tweede opname was een week later en toen was mijn dochter er dus te gast, maar de kinderarts deed toch wat kleine controles 2x per dag, vond dat heel fijn! Gewoon even hartje luisteren, temperatuur opnemen, alles heel geduldig en fijn :)

5. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen na een KS, kon dus ook niet zoveel. De eerste dag hebben ze mijn man zoveel mogelijk wegwijs gemaakt, maar kwamen ze elke keer uit zichzelf helpen. Als er tussendoor iets nodig was belde ik en waren ze er zo (natuurlijk in alle redelijkheid, ben niet alleen op de afdeling). Ik lag op een kraamsuite en heb daar gedurende de gehele opname gelegen.

Mijn man ging steeds meer zelf doen en ze kwamen nog wel regelmatig een blik werpen op ons, maar gingen steeds iets verder naar de achtergrond wat heel prettig was voor ons als pril gezinnetje. Ik had het gevoel dat als er iets was er gelijk iemand was, maar dat we ook zoveel mogelijk lekker met zijn drietjes konden doen, precies goed.

Stem het gewoon af, je weet nu niet precies hoe je je dadelijk voelt. Als jij het prettiger vindt om hulp op een bepaalde tijd te krijgen, stem dat dan af met een verpleegkundige. In alle redelijkheid is er veel mogelijk!

6. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    Bedankt voor de reacties.
    Bij de eerste was ik maar een paar uurtjes in het ziekenhuis en daar werden we echt aan ons lot overgelaten, kreeg met moeite een bord eten.
    Was wel in een ander ziekenhuis dan waar ik nu heen ga.

Ben wel blij dat het ook anders kan :)

7. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    Zat me druk om niks te maken. Ben gister bevallen en ik hoefde helemaal niet te blijven en verder was dit ziekenhuis echt top alleen megadruk na mij dus moesten een aantal uur wachten voor we weer mochten gaan maar het was super

Share This Page