Onze zoon was nooit vroeg wakker, onze dochter wel. Meest al sliep tot een uur of 7 en werd dan wakker, meestal van het gestommel van ons in de douche . Maar sinds een week of 3 is hij s'morgens al erg vroeg wakker, tussen 5.15u en 6.00u. We leggen hem steeds weer in bed maar dit helpt niets, met als gevolg dat hij rond 9.30u al weer begint te gapen en dus moe is. Herkend iemand dit? Is dit een fase en gaat het dus weer over?
De oudste is 4 en die slaapt normaal tot 7 uur half 8 mooie tijd vinden we zelf omdat hij natuurlijk naar school moet Onze dochter slaapt meestal ook tot 7 uur half 8 Maar beiden worden nu rond kwart over 6 wakker zal wel liggen aan dat de zomertijd eraan komt ze slapen vaak 2 weken voor de klok verzet word een heel stuk korter of het nu zomertijd of wintertijd word
mijn jongen heft van die fases dat zijn ochtend plas eerder komt. je kindje is nog jonger.ze worden op een bepaalde leeftijd wakker van een volle blas.misschien helpt het om hem snel te verschonen, (of op po zetten) dan weer in bed te stoppen?check even of hij vr de plas wakker wordt.ligt er warm plasje in de luier?
Mijn oudste van 4 is opeens ook zo vroeg wakker de laatste week, ook tussen 06.00 en 06.30 terwijl hij daarvoor echt kan slapen tot 08.00 uur als hij niet naar school hoeft. Zou dat met de aankomende zomertijd te maken hebben? Hoe zit dat dan, ben ik wel benieuwd naar?
Toevallig zat ik vanmorgen toen m'n zoon om 05:55 o)aan m'n bed stond hetzelfde te denken.... Hetzij indd altijd zo'n beetje dit gedoe als de klok weer verandert. Dan moet hij eerst nog even wennen maar daarna is er niks meer aan de hand. Zou het ingebakken zitten??
Kamertjes goed verduisterd? Het wordt nu vroeg licht natuurlijk. En liggen ze niet te warm? Het is hier alweer minder fris in huis 's nachts en merk dat meisje hier vrij warm ligt (is ook erg vroeg wakker momenteel ).
Zou het aan de zomertijd kunnen liggen? Nooit aan gedacht. Hij hoeft echt niet tot 7.30u te slapen, 6.45/7.00u vind ik een mooie tijd Maar 5.15u is mij toch wat te vroeg. Hopelijk gaat het na de zomertijd beter.
ja hier ook! Be-la-che-lijk ze is om 6.30 uur wakker. Ik weet niet wat ik meemaak, meestal moet ik haar om 8.00-8.30 uur wakker maken. Mijn dochter is erg bezig met de lente, ik houd het daar maar op. En om eerlijk te zijn is mijn i-phone mijn vroege ochtend oppas. Ze mag even wat spelletjes doen in bed, ik slaap nog even een half uurtje door hoor !