Hallo Ladies, Ik heb sinds een paar maanden veel last van blaasontsteking. Ik drink veel water, maar toch houdt het niet op. Ik ben een aantal maanden geleden bij de ha geweest en die heeft mij een kuur voorgeschreven. Het probleem is dat ik er last van blijf hebben. Vooral 's ochtends en na het klussen heb ik er erg last van. Soms moet ik er zelfs van huilen, het doet zo een pijn en ik blijf er zeker wel een paar uurtjes last van hebben Ik heb aan de HA gevraagd of hij me wil onderzoeken, omdat ik bang ben dat het iets anders is. Ik moet morgen mijn urine inleveren en vrijdagochtend heb ik een afspraak bij de HA. Ik ga hem vragen of hij mij voor een uitgebreid onderzoek naar het ziekenhuis wilt sturen. Wie van jullie heeft dit ook meegemaakt en wat adviseren jullie mij om te doen? Thanks. Alina
hoi alina!! das wel een heftig verhaal... maar ik kan me niet voorstellen dat het een blaasontsteking is.... als je daar 2 mnd mee rondloopt ziet het er niet zo rooskleurig uit, als je het merkt, moet je meteen de volgende dag naar de ha... blaasontsteking gaat door de regel ALLEEN over met antibiotica!! wens je veel succes en zorg dat je alle duidelijkheid krijgt. ps vergeet ook niet te vermelden dat je bezig bent met zwanger worden... mocht je het heel mss al zijn, zwangere vrouwen mogen alleen peniciline voorgeschreven krijgen. succes! liefs female
nou ik kan je niet helpen maar kan je wel vertellen hoe het bij mij zit. ik heb hier al JAREN last van. al vanaf ik jong was (ben nu nog steeds jong maar ik bedoel echt eenjaar of 13/14). ik heb net als mijn moeder een vernauwde plasbuis waardoor ik nooit helemaal uitplas en de kans op ontstekingen heel groot is. ik heb dan ook al eens nierbekkenontsteking gehad en als ik weer eens blaasontsteling heb plas ik vaak ook alleen maar bloed. ik ben er nu wel aan gewend maar je kunt het wel makkelijker voor jezelf maken. na de sex ALTIJD meteen plassen en als het even kan wassen van onder. en dan mét string of broekje gaan slapen zodat het niet kan gaan broeien. wat ook kan helpen is bij de tuinen cranberry tabletjes halen. als je last krijgt die een paar slikken dat verzacht de pijn en zuivert je blaas. ik hoop je op deze manier toch een beetje geholpen heb
hallo, ik heb er ook af en toe eens last van. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik er ook last van. Maar 2 maanden heeft het bij mij niet geduurd. wel een week of 2. en dat is pijnlijk. Ik zou er toch ook verder meegaan ze en laten onderzoeken in het ziekenhuis. Alle tis te hopen dat alles snel achter de rug is. grtz
ik heb het ook heel lang gehad. zelfs de paardenmiddels van de dokter werken niet meer. ik ben toen ook vitamine C tabletten gaan slikken. je moet er normaal 1 per dag maar zodra ik het aan voelde komen ben ik er gelijk 2 gaan slikken en dit 3 keer per dag. bij mij verdween de ontsteking redelijk snel. veel sterkte ermee!!
Ik had dit vroeger ook heel vaak. Één dag na het vrijen begon het, vaste prik! Ik werd er gek van! Ging na het vrijen meteen plassen, dronk een glas jus d'orange (het schijnt dat die bacterien niet zo van zuur houden), dus ook cranberrie geprobeerd. Hielp ook niet altijd (soms wel). Kreeg elke keer een antibioticakuur en dan was het weer over. Heb wel een tijdje elke keer na het vrijen een antibiotica-pil genomen en dat hield het tegen. Maar dat is natuurlijk ook niet gezond! Uiteindelijk (en dit ga je niet geloven) was de relatie over en heb ik nooit meer blaasontsteking gehad!! Ik begrijp nog steeds niet hoe het kan, maar met mijn huidige vriend heb ik nergens last van! Ik ga nog steeds meteen na het vrijen (inmiddels is het klussen ) plassen maar ik heb nergens last van. En mijn ex was echt geen viespeuk ofzo, hij douchte elke dag en waste zich ook vaak nog tussendoor. En zijn ex had ook nooit klachten. Maar ik heb na hem nog 2 vriendjes gehad (waarvan de 2e mijn huidige vriend is hoor, ben geen losbol ofzo... haha) en bij allebei geen klachten meer! Kennelijk matchten ik en mijn ex niet ofzo..... Geen idee waar het door kwam, maar ik ben ervanaf...! Niet echt een advies hè voor je.... sorry. Groetjes en sterkte ermee. XXAnnalise
Je kun ook een chronische blaasonsteking hebben en dan heeft een kuurtje maar even zin! Wel word het op twee manieren behandeld, als het na een kuur niet over aantal weken over is en je hebt regelmatig blaasonsteking dan word er een andere kuur voorgeschreven. Maar bij zwangere vrouwen word het niet zo heel snel voorgeschreven. Veel vitamine C en cranberrysap is een goeie huismiddel, mijn oma had ook altijd last van haar blaas en dat was haar wonder remedie. Sommige vrouwen hebben een vernauwde plasbuis en die hebben altijd wel een beetje last, eenigste wat ze er kunnen aan doen is blaasbuis oprekken in het ziekenhus. Groetjes Anna.
Dames, Ik heb vanochtend mijn urine ingeleverd bij de HA. en morgenochtend heb ik een afspraak bij de HA. Ik zal hem dan ook gelijk verzoek om uitgebreid onderzoek te doen, omdat ik dit niet echt normaal vind. Vandaag heb ik nergens last van. Ik plas ook wel meteen na het klussen, maar ik begrijp echt niet wat er aan de hand is. Nou morgen weet ik meer in ieder geval. Bedankt voor de tips
Hoi dames, misschien past het hier niet echt, maar ik heb altijd in het "klusseizoen" na de daad altijd zo'n pijn, en begint het te jeuken. Ik word er gek van, elke maand denk ik: ach gaat wel weer over, maar ik zie er soms gewoon tegen op om gezellig te gaan doen samen. Het is niet echt een blaasonsteking......herkent iemand dit?
blaasontsteking moet je niet onderschatten hoor een verwaarloosde blaasontsteking kan uitmonden in nierbekken onsteking en dat is niet grappig beterschap
Ja Deb, mijn nicht had gedurende een lange periode last van blaasontsteking. Op een gegeven moment is ze geopereerd en hebben ze een stuk of 5 steentjes, soort kiezelsteentjes uit haar galblaas gehaald. Dus als je niet op tijd word behandeld kan het heel erg uitlopen. Daarom was ik ook bang geworden en heb een afspraak met de HA gemaakt.