Wanneer testen na IUI

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by boannan, Mar 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik heb nog geen eisprong gehad hoor maar probeer me alvast voor te bereiden. Afgelopen woensdag gestart met Gonal F (75) en nog geen idee wanneer ik mijn eisprong kan verwachten en hoeveel follikels ik ga hebben. Maar normaal heb ik rond dag 13/14 mijn eisprong.

Ik moet als de gyn aangeeft dat mijn follikels groot genoeg zijn 1x Ovitrelle (250) prikken en daarna is het afwachten geblazen. Normaal gesproken is mijn periode tussen eisprong en menstruatie 12 dagen. Betekent dat nu dat als ik op dag 13 nog geen bloed heb gespot ik kan gaan testen? De gyn had het over pas 17 dagen later testen maar dan zit ik dus 5 dagen in spanning. Geen idee of ik van die Ovitrelle een valse positieve test kan krijgen en wanneer dat over is.

Iemand?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Van Ovitrelle kun je idd ook vals-positieve testen krijgen. Volgens mij blijft het, net als pregnyl, ongeveer 10 dagen in je lijf.

Onder invloed van hormonen kan je lf wat langer zijn dan anders, maar dat hoeft niet. Dus dat is even afwachten..

Je kunt op 13 dpo altijd een testje wagen :) maar als je dan nog niet ongi bent, wil dus niet meteen ook zeggen dat je zwanger bent, omdat je lf wat langer kan zijn.

Succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je mag twee weken na de IUI testen. Eerder is onbetrouwbaar, omdat je vals-positief kunt testen door de Ovitrelle/Pregnyl. Succes!

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    14 dagen na iui!

5. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Mijn ervaring is als volgt:

27 nov om 22.00 uur 's avonds 5.000 IE Pregnyl gespoten
    28 nov om 12.00 de IUI
    Vanaf toen dagelijks een gevoelige zwangerschapstest van Sensitest gedaan om te zien wanneer de HCG uit mijn lijf zou zijn.
    6 december was de test voor het eerst negatief (= 9 dagen na Pregnyl, 7dpo)
    7 december negatieve test op 8dpo
    8 december heel licht positieve test op 9dpo, maar omdat ik 2 dagen een omo test had gezien, wist ik dat dit van een beginnende zwangerschap was.
    -> Ik had op 5dpo ook een temp dip gehad en wist daardoor eigenlijk al dat het raak was (ik heb alleen een dip op 4, 5 of 6 dpo als ik zwanger ben, nu 3x gezien, bij mijn eerste zwangerschap niet getempt).

Van het ziekenhuis mocht ik 2 weken na IUI testen, maar van te voren wist ik al dat ik niet zo lang zou kunnen wachten ;)

Ik wens je veel succes met je IUI!

Share This Page