op vakantie met een dreumes

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Burberry, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burberry

    Burberry Actief lid

    21 dec 2007
    417
    0
    0
    hallo mama's

    ik ga halverwege mei op vakantie voor 1,5 week met man en zoontje. alleen zit ik met het volgende; mijn zoontje is een hele moeilijke slaper en lichte slaper.hij moet in een campingbedje dus dat wordt sowieso afzien. overdag doet ie nog wel een middagdutje meestal een uurtje heel soms langer. ik zit nu al met het feit hoe dit moet tijdens de vakantie? als we overdag eropuit zijn kunnen we moeilijk terug naar hotel om hem te slapen te leggen,bovendien is het nog maar de vraag OF hij wel gaat slapen al zouden we dat doen.
    ten tweede me zoontje moet in de buggy(hij heeft een hekel aan de buggy)tegenwoordig is naar de stad gaan echt vreselijk.vanaf het moment dat ie in de buggy zit roept keihard uit!uit!wat eindigt in een drama,meestal ga ik dan gauw weer richting huis.
    maar hoe gaat dat op vakantie???we zijn dan juist zoveel mogelijk buiten en hem laten lopen kan echt niet,heel gevaarlijk!

    ik zei tegen me man dat ik zoo zat te malen en stressen om de vakantie dat ik wilde annuleren maar hij zei: geen haar op me hoofd die daaraan denkt,we zien wel!

    hoe is jullie ervaring met een dreumes op vakantie? en hebben jullie tipsss?

    alvast thanks!
     
  2. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    De enige tip die ik je kan geven is om te proberen er niet om te stressen en er zelf heel relaxed over te denken.
    Dan gaat het meestal wel goed.
    Als jij je er druk om maakt neemt je kindje die stress ook over waardoor het waarschijnlijk een niet-willen-slapen-drama gaat worden.

    Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest toen Rodey bijna 2 werd.
    Het is allemaal prima verlopen, zelfs het slapen viel reuze mee.
    (we sliepen in een hotel en hadden maar 1 kamer dus we moesten allemaal samen slapen. En dan ook nog in een groot bed, dat was hij niet gewend)
     
  3. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toen M ruim anderhalf was zijn we gaan kamperen in Frankrijk. Ook hier een hele slechte en lichte slaper en wat de nachten betreft was het ook vrij rampzalig (niet alle nachten hoor).

    Overdag was het zalig en geweldig dus dat compenseerde de nachten wel ...

    M sliep toen al een tijdje niet meer in haar bed overdag, maar wel als we met haar gingen lopen in de buggy. Meestal sliep ze dan nog wel een uurtje. Of als we ergens heen gingen in de auto.

    Als alternatief voor de buggy: een rugdrager? Dan zit je zoon ook hoog en kan hij dus alles goed zien.
     
  4. aukie

    aukie Actief lid

    6 apr 2008
    343
    0
    0
    vakantie met een dreumes is natuurlijk andere koek dan lekker met z'n tweetjes. je zal je enigszins moeten aanpassen volgens mij en als je kind normaal gesproken slaapt in de middag, waarom nu dan niet?
    mbt lopen en de buggy kan ik je geen advies geven, geen ervaring mee.
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook zeggen, kijk maar hoe het loopt. Je weet nooit hoe ze zich gedragen. Maar ik zou zelf ook wel even stressen.

    Wat we bij onze vakantie met 2 jr hebben gedaan was in de ochtend ergens heen rijden. Dan na de lunch in de auto, daar sliep hij dan een uurtje of 2. Wij reden in die tijd naar een andere locatie, of gingen lekker een boek lezen :)

    Maar hij sliep opeens ook in de buggy, terwijl hij dat anders niet deed. Of hij sloeg zonder problemen zijn slaapje over. Gewoon per dag een beetje aankijken dus..
     
  6. sherly182

    sherly182 Bekend lid

    13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    voor het slapen kun je proberen om je kindje er nu al een beetje aan te laten wennen aan het camping bedje.
    gewoon thuis er in leggen om daar in te laten slapen. dit dan wel even opbouwen thuis. dus eerst met het middag dutje een half uurtje en dan heel het middag dutje en dan ook eens de nacht. zo went hij er aan dat hij daar in kan slapen. misschien vind hij dit erg prettig en kan hij er goed in slapen
     
  7. Burberry

    Burberry Actief lid

    21 dec 2007
    417
    0
    0
    omdat hij nu in een hotelkamer ligt,in een campingbedje,andere omgeving. hij slaapt al met moeite bij oma laat staan helemaal ergens anders.

    we zijn al eens eerder met hem op vakantie geweest maar toen was ie net 6mdn en had ie het allemaal niet zo in de gaten.de eerste 2 nachten waren wel afzien toen maar daarna ging het heel goed. hij sliep toen ook makkelijk in de buggy,maar nu is het ander verhaal.hij is nu stukker groter en zitten wil ie amper in de buggy laat staan slapen. neehoor ik zie de bui al hangen:(
     
  8. Burberry

    Burberry Actief lid

    21 dec 2007
    417
    0
    0
    dit zouden we wellicht kunnen proberen,wie weet helpt het.thanx!

    die kleine van me is echt heel gevoelig voor andere omgeving enzo.wilde hem eens laten slapen toen we op bezoek waren bij me broer nou hij schreeuwde moord en brand!echt niet dat hij ging slapen pas in de auto viel hij als een blok in slaap..eigenwijsje is het ook.
     

Deel Deze Pagina